hoe ontlucht ik de koppeling
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:56
hoe ontlucht ik de koppeling
hoi ik wilde van de week nieuwe koppeling en remhandel erop zetten, maar de koppeling heeft eigenlijk met de nieuwe handel niet genoeg druk om hem helemaal te ontkoppelen zodat ik hem moeilijk in de eerste versnelling krijg.
john de weert vertelde mij dat het waarschijnlijk lucht zit in de leiding.
deze wil ik dus opnieuw voorzien van olie en ontluchten.
kan iemand mij tips en trick geven en liefst met fotos
ben niet zo heel handig maar wil dit wel eens proberen.
groet john
john de weert vertelde mij dat het waarschijnlijk lucht zit in de leiding.
deze wil ik dus opnieuw voorzien van olie en ontluchten.
kan iemand mij tips en trick geven en liefst met fotos
ben niet zo heel handig maar wil dit wel eens proberen.
groet john
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Lijkt mij dat je de verkeerde handel hebt , als je met de oude wel druk hebt!
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Bij remmen zou ik niks proberen, maar het aan iemand overlaten die weet wat hij doet. Het zijn je remmen!johnnymotormuis1962 schreef: ↑15 jul 2021, 18:50.....ben niet zo heel handig maar wil dit wel eens proberen.
groet john
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
1985, Honda CX500, bj 1980 (v=verkocht)
1990, Honda CM400t, ? (v)
1998, Yamaha XS 400 SE, bj 1980 (v)
2000, Honda CX500, bj 1983 (v)
2004, BMW K75RT, bj 1990 (v)
2005, Honda Goldwing 1200 Asp, bj 1985 (v)
2017, Yamaha XV 535, bj 1987 (v)
2011, Honda Goldwing 1500 Asp, bj 1989 (v)
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2019, Honda Goldwing 1800, bj 2002
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
1985, Honda CX500, bj 1980 (v=verkocht)
1990, Honda CM400t, ? (v)
1998, Yamaha XS 400 SE, bj 1980 (v)
2000, Honda CX500, bj 1983 (v)
2004, BMW K75RT, bj 1990 (v)
2005, Honda Goldwing 1200 Asp, bj 1985 (v)
2017, Yamaha XV 535, bj 1987 (v)
2011, Honda Goldwing 1500 Asp, bj 1989 (v)
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2019, Honda Goldwing 1800, bj 2002
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:56
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
viewtopic.php?f=8&t=17333#:~:text=Bij%2 ... e%20remmen
nee remmen laat ik doen heb ook een revisie setje gekocht en worden van de winter helemaal nagekeken.
remmen doet hij natuurlijk nog goed, maar ik wil de motor beetje bij beetje opknappen.
de koppelingshendel de nieuwe dat scheelt inderdaad iets meer dan een centimeter in hoogte, en net dat beetje mis ik denk ikmet het helemaal ontkoppelen.
toch wil ik eerst proberen met nieuwe vloeistof erin en deze opnieuw op druk zetten.
dus iemand tips en trick om dit juist te doen?
mvg john
nee remmen laat ik doen heb ook een revisie setje gekocht en worden van de winter helemaal nagekeken.
remmen doet hij natuurlijk nog goed, maar ik wil de motor beetje bij beetje opknappen.
de koppelingshendel de nieuwe dat scheelt inderdaad iets meer dan een centimeter in hoogte, en net dat beetje mis ik denk ikmet het helemaal ontkoppelen.
toch wil ik eerst proberen met nieuwe vloeistof erin en deze opnieuw op druk zetten.
dus iemand tips en trick om dit juist te doen?
mvg john
- RonalT
- Berichten: 13282
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Da's dus een nadeel.johnnymotormuis1962 schreef: ↑15 jul 2021, 18:50....
ben niet zo heel handig maar wil dit wel eens proberen.
....
Van een beschrijving met foto's ga je het niet leren. Zoek iemand in je omgeving die weet wat hij doet en kijk mee, doe het samen, daar leer je van.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan
- DonvanVliet
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Bij die rempompen en ook koppelingpompen die op je stuur zitten draait het om het oppervlak van de zuiger die de remvloeistof verplaatst die er in zit. Is het een afwijkende maat dan ken je ontluchten wat je wil maar het gaat niet lukken.
- MoneyFor
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Als je enkel de hendels hebt vervangen en verder alles onaangeroerd is gebleven heeft het niets met lucht of druk te maken, nieuwe vloeistof gaat daaraan helemaal niets veranderen. Je hendel
zal niet geschikt zijn voor je motor, of je koopt een passende hendel of modificeerd je huidige zodat die wel werkt. Alles is mogelijk maar je moet het kunnen natuurlijk
, ik maak zeer veel
dingen zelf en laat het onmogelijke werken op zaken waarvoor ze niet bestemd zijn. Toon ons anders eens een foto met de hendel gemonteerd en de oem en de nieuwe naast elkaar zodat we
kunnen zien wat er eventueel kan worden aangepast.
zal niet geschikt zijn voor je motor, of je koopt een passende hendel of modificeerd je huidige zodat die wel werkt. Alles is mogelijk maar je moet het kunnen natuurlijk

dingen zelf en laat het onmogelijke werken op zaken waarvoor ze niet bestemd zijn. Toon ons anders eens een foto met de hendel gemonteerd en de oem en de nieuwe naast elkaar zodat we
kunnen zien wat er eventueel kan worden aangepast.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:56
- MoneyFor
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Ik denk dat je moet kijken waar de hendel het "pistonnetje" van de mastercylinder indrukt, die gaat dat net niet diep genoeg duwen. Van een 1200 ben ik zelf niet echt op de hoogte hoe die master cylinder er uit
ziet. Maar ik zou dus kijken of je de hendel daar iets kan ophogen, zelf zou ik met de tig ietjes oplassen en dan terug polieren. Kijk of het dat is en hoor eens in je kennissenkring of er iemand in het bezit is van
een tig en kundig genoeg is om alu te lassen.
ziet. Maar ik zou dus kijken of je de hendel daar iets kan ophogen, zelf zou ik met de tig ietjes oplassen en dan terug polieren. Kijk of het dat is en hoor eens in je kennissenkring of er iemand in het bezit is van
een tig en kundig genoeg is om alu te lassen.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
Waarom niet voor een paar euro een nieuwe hendel kopen?
https://www.motorcorner.nl/koppelingshe ... PhEALw_wcB
https://www.motorcorner.nl/koppelingshe ... PhEALw_wcB
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:56
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
dit waren nieuwe hendels
ging erover dat ik de chromen mooier vond en bb verkoopt ze al 25 jaar voor dit model.
heb een filmpje op youtube gevonden over het ontluchten van de koppeling.
samen met mijn vrouw aan de slag gegaan, de een knijpen en de andere de schroef open dicht draaien.
2 bakjes doorgespoeld met nieuwe olie en de druk is inderdaad stukken beter geworden.
rij nu nu nog met mijn oude hendels, volgende week weer eens de nieuwe proberen.
ging erover dat ik de chromen mooier vond en bb verkoopt ze al 25 jaar voor dit model.
heb een filmpje op youtube gevonden over het ontluchten van de koppeling.
samen met mijn vrouw aan de slag gegaan, de een knijpen en de andere de schroef open dicht draaien.
2 bakjes doorgespoeld met nieuwe olie en de druk is inderdaad stukken beter geworden.
rij nu nu nog met mijn oude hendels, volgende week weer eens de nieuwe proberen.
- MoneyFor
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Re: hoe ontlucht ik de koppeling
John blij te horen dat het je gelukt is,
Ik kon alleen niet opmaken uit je eerste bericht dat er reeds een bestaand koppelingsprobleem was vandaar mijn reactie om te kijken naar de hendel en de verschillen tussen beide.
Ben benieuwd of het nu dan wel lukt met de nieuwe hendel.
Ik kon alleen niet opmaken uit je eerste bericht dat er reeds een bestaand koppelingsprobleem was vandaar mijn reactie om te kijken naar de hendel en de verschillen tussen beide.
Ben benieuwd of het nu dan wel lukt met de nieuwe hendel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten