Wie heeft er een nieuw 2012 model ?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
wing67
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Wie heeft er een nieuw 2012 model ?

Bericht door wing67 » 28 jul 2012, 21:04

Zijn er hier leden die een "nieuwe" GL1800 hebben, model 2012 , en die hun bevindingen eens kunnen laten geworden hiervan, ben wel nieuwsgierig hiernaar ... :?:
Als er dan leden zijn die voorheen een vorig type GL1800 hebben gehad, zou ik ook graag "de verschillen" eens weten tussen de "vorige" en de "nieuwe" versie... :?: :idea:

Wie is de gelukkige .. :D
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

peter3005

Re: Wie heeft er een nieuw 2012 model ?

Bericht door peter3005 » 29 jul 2012, 14:20

wing67 schreef:Zijn er hier leden die een "nieuwe" GL1800 hebben, model 2012 , en die hun bevindingen eens kunnen laten geworden hiervan, ben wel nieuwsgierig hiernaar ... :?:
Als er dan leden zijn die voorheen een vorig type GL1800 hebben gehad, zou ik ook graag "de verschillen" eens weten tussen de "vorige" en de "nieuwe" versie... :?: :idea:

Wie is de gelukkige .. :D
Nou, eerste verschil is dat ik de achterkant van de nieuwe GL net een begrafenisvoertuig vind lijken oftewel foeilelijk maar smaken verschillen natuurlijk.

Peter

highlander

Bericht door highlander » 29 jul 2012, 16:29

Vandaag nog naar staan kijken, inderdaad die achterkant lijkt voor mij heel erg op een HD street glide.
Moet nog wat wennen denk ik.

wing67

Bericht door wing67 » 29 jul 2012, 20:29

tja dat de achterzijde weer even wennen word is ons allemaal wel duidelijk, toen ik in 2001 (of 02) de eerste keer "de" GL1800 zag vond ik 'm ook aartslelijk, en dacht ook, wie gaat dat ooit kopen....... :| , maar hoe langer we 'm zagen en er mee geconfronteerd werden, vond ik 'm blijkbaar niet alleen mooier worden, want hier zitten ondertussen ook al heel wat 1800 rijders... :P

Waar ik eigelijk nieuwsgierig naar was, zijn de rijverschillen/eigenschappen, omdat hetgene je op internet kan vinden van deze motor, is dat ze de perfectie ...---> verbeterd hebben, en daar wou ik eens iets van horen, van iemand die 'm al rijd.. :idea:

Als je op de praatjes van de dealer moet afgaan, zou het "dag en nacht" verschil zijn, maar dat geloof ik helemaal niet..... :!:

meire
Type Goldwing: GL1800

Bericht door meire » 31 jul 2012, 22:56

wing67 schreef:tja dat de achterzijde weer even wennen word is ons allemaal wel duidelijk, toen ik in 2001 (of 02) de eerste keer "de" GL1800 zag vond ik 'm ook aartslelijk, en dacht ook, wie gaat dat ooit kopen....... :| , maar hoe langer we 'm zagen en er mee geconfronteerd werden, vond ik 'm blijkbaar niet alleen mooier worden, want hier zitten ondertussen ook al heel wat 1800 rijders... :P

Waar ik eigelijk nieuwsgierig naar was, zijn de rijverschillen/eigenschappen, omdat hetgene je op internet kan vinden van deze motor, is dat ze de perfectie ...---> verbeterd hebben, en daar wou ik eens iets van horen, van iemand die 'm al rijd.. :idea:

Als je op de praatjes van de dealer moet afgaan, zou het "dag en nacht" verschil zijn, maar dat geloof ik helemaal niet..... :!:
Hallo,
Ik heb nu zo een nieuw model en heb er nu 4500 KM met gereden : de vering is beter :!: dan mijn twee vorige modellen(2002+2004)veel zachter en toch als ge over verkeersdrempels rijd stamd ie veel minder(slaat veel minder door),ook het zadel is iets harder :!: waardoor ge beter zit(kan ook zijn dat mijn vorig zadel iets doorzeten was had meer dan 110.000KM)top en zij koffers , bakjes voor en achter zijn bij het sluiten en openen beter :!: .En die voetkleppen om voeten warm te houden tijdens koude ritten werken goed :!: .Volgens de reklame zou de kuip ook beter zijn(betere windbescherming) maar daar heb ik nog niets van gemerkt :?: .De afwerking is beter vind ik :!: :!: (alles sluit beter aan elkaar aan)
Ook de onderhoudsbeurten zijn de met de helft vergroot :!: (vorige modellen moesten om de 6000KM binnen voor onderhoud nu maar om de 12.000KM volgens onderhoudsboekje)
De aansluitngen voor iPod of usb heb ik nog niet uitgeprobeerd daar ik nog altijd bezig ben met de ingebouwde GPS die volgens mij niet goed werkt om zelfgemaakte routes te rijden :( (zie forum: ingebouwd GPS model2012)
Vele Groetjes,Meire

wing67

Bericht door wing67 » 31 jul 2012, 23:25

kijk, dat is nou wat ik bedoel, maar had een vermoeden dat er al meerdere Goldwing rijders waren van het nieuwe 2012 model, blijkbaar niet dus :D
betreft de vering hadden ze mij gezegd dat er "iets" aan veranderd was, maar eerlijk , dit geloofde ik dus niet...., maar blijkbaar wel dus, een vooruitgang... :wink:
heb je de deluxe uitvoering ? heb je ook de TMPS of hoe noemen ze dat weeral exact ? (voor de bandenspanning) of is dit enkel voor de 2009-2011 modellen ?
de motor zelf, is hier iets aan veranderd, de dealer hier durfde te beweren dat het een beter koppel zou hebben, maar hier lees ik nergens niets van ..... :?: :?:
Is er een verschil tussen de audio installatie van de laatste uitvoeringen 2009-2011 en het 2012 model :?: persoonlijk vond ik het wel een duidelijk verschil tussen de modellen voor 2005 en vanaf 2006, vond deze beter klinken ..

peter

Bericht door peter » 01 aug 2012, 09:13

Je beeld schermpje heeft ook meer pixels en is dus wat scherper.
Je hebt een echte Japanse motor sinds dit nieuwe model in Japan wordt gemaakt en niet meer in de US.

meire

Bericht door meire » 01 aug 2012, 09:15

heb inderdaad de luxe uitvoering
Tmps zit er niet op (toch nog niets van gevonden)
Het koppel zal ook meer zijn (had wel de indruk dat de overbrenging iets korter was daar hij beter optrekt en ik iets rapper moet opschakelen maar dacht dat het verschil zat in het geval dat vorige motor al meer dan 100.000KM had en ik nog niets had gehoord dat er iets meer koppel was van het model 2012)
Is inderdaad veel vershil in de audio tussen mijn vorig model 2004 klinkt inderdaad veel beter
Sorry dat ik die verschillen niet heb opgenoemd was al een beetje aan het slapen toen ik de reactie was aan het typen :oops:
Vele Groetjes,Meire

RonalT

Bericht door RonalT » 01 aug 2012, 10:11

peter schreef:Je hebt een echte Japanse motor sinds dit nieuwe model in Japan wordt gemaakt en niet meer in de US.
Dat vond ik inderdaad grappig, in Motor nr 15/16 ordt de nieuwe 1800 vergeleken met de BMW K1600GTL en de Victory Vision
En daar wordt gesproken over "Deze in Amerika geassambleerde Japanner....".
Grappig hoe zo'n blad zo'n fout kan maken.

motofons

Bericht door motofons » 03 aug 2012, 00:24

wing67 schreef:
heb je de deluxe uitvoering ? heb je ook de TMPS of hoe noemen ze dat weeral exact ? (voor de bandenspanning) of is dit enkel voor de 2009-2011 modellen ?
..
TMPS zijn ook los niet al te duur aan te schaffen, ik rijd al een aantal jaren met een metertje op mn Valkyrie wel handig om continue de bandenspanning te kunnen zien. (wordt dit niet binnenkort verplicht gesteld in de auto?)

motofons

Bericht door motofons » 03 aug 2012, 00:27

RonalT schreef: Dat vond ik inderdaad grappig, in Motor nr 15/16 ordt de nieuwe 1800 vergeleken met de BMW K1600GTL en de Victory Vision
En daar wordt gesproken over "Deze in Amerika geassambleerde Japanner....".
Grappig hoe zo'n blad zo'n fout kan maken.
Kan je me een kopie van dat artikel sturen? ik was nog opzoek naar dat artikel. (of komt het blad nog uit, ik zie het nu niet in de boekhandel)

evertkool

Bericht door evertkool » 12 aug 2012, 11:12

wat betreft nieuwe 2012!
ik rijdt sinds 3 febr. op de nieuwe 2012 ,ik intussen zo;n 7500 km geredenen ik heb er geweldig veel plezier in
het is een fijne sterke motor, erg stabiele wegligging ,maar nou komt het, ik kan op de vraag of de"r verschillen zijn
geen antwoord geven ,daar ik de laatste 11 jaar op een 1500 gereden heb

sorry!!!
evert kool

wing67

Bericht door wing67 » 12 aug 2012, 12:43

hoi Evert, toch fijn dat je even reageert, en ben blij voor je dat ie meevalt :D

marcelk

Bericht door marcelk » 13 aug 2012, 18:10

uuuuu
heb laats een programma op tv gezien en daar in zijden ze dat hij in japan ontworpen word maar nog steeds in america gebouwd word :?
groetjes marcel en lia

wing67

Bericht door wing67 » 13 aug 2012, 22:32

oud programma neem ik aan, fabriek is pas afgelopen jaar verhuisd ...... :idea: