de kastelen ritten van Johan

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Chrit » 05 aug 2012, 23:03

Ja, dat kan ik geweest zijn...heb nog altijd de "Witte"...

Heb vandaag haar laatste toertje door het heuvelland laten zien.. :(
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Chrit » 05 aug 2012, 23:08

met deze lieve MEID!!
Assen.jpg
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 07 aug 2012, 21:51

Vandaag, dinsdag 7 augustus, ging ik wat TomTom's ophalen in Eindhoven, die ik daar vorige week af had gegeven ter reparatie. 1, een Go700, konden ze niet meer maken. De 2 andere, 2 TomTom One's, waren gemaakt. Tijdens het googlen naar informatie over kastelen, kwam ik vandaag op een site terecht, waar iets stond over een kasteel in Boxtel. Nooit van gehoord. Dus besloot ik om van Eindhoven naar Boxtel te rijden, uiteraard alles binnendoor. Kon ik meteen mooi de TomTom's uit testen. De 1e die gemaakt was heeft het denk ik 10 minuten gedaan. Toen was de accu leeg, maar volgens mij was het sowieso niet goed. Maar had dik motorpak aan, en het schoot allemaal niet op in Eindhoven, bij elk stoplicht wachten, wegwerkzaamheden, het leek wel een sauna. En had geen zin om me meer in die TomTom te verdiepen, dat zou ik thuis wel doen. Dan maar de andere TomTom aansluiten (die is van mezelf, die andere One is van m'n vrouw). Die deed het wel. En ter info alvast: hij bleef het doen :-).

Op dus naar Boxtel. Het kasteel heette Stapelen. Had de straat ingevoerd en de TomTom bracht me er naartoe. De foto's die ik op internet had gezien vond ik best wel leuk, dus was benieuwd. Het kasteel lag op het terrein van een soort klooster. Volgens mij was het nu een verzorgingstehuis. Zal er tezijnertijd wel eens naar googlen, kijken wat het nu precies was. Het lag mooi in een bosrijke omgeving, mooi de gelegenheid om meteen even de benen te strekken. Kasteel Stapelen in Boxtel:

Afbeelding

Omdat ik laat was vertrokken (heb veel tijd vandaag in m'n website gestopt met het zoeken van informatie en foto's) en dus niet al te veel tijd had, zou het een kort ritje worden. Van Boxtel ging ik naar Vught. Vught is een gigantisch sjiek stadje. Daar staan me een paar kasten van huizen. Het Wassenaar van Brabant volgens mij. Bij toeval kwam ik op internet "paleis Vught" tegen. Nou, een paleis in Vught? Dat was nieuw voor me. Maar ging er toch maar eens kijken wat het nu precies was. Het bleek een heel groot complex te zijn dat men nu aan het verbouwen was. In de toekomst komen in dit gebouw (aan de Glorieuxlaan) koopwoningen. Nou, bijvoorbaat wil ik al zeggen dat ik er graag een Penthouse zou willen hebben. Maar denk dat dat helaas buiten mijn budget ligt :( . Zo zag het er nu uit:

Afbeelding

Het gebouw erlangs, op nummer 4, kon onderhand ook wel voor kasteel doorgaan. Dat kon je geen herenhuis meer noemen, zo gigantisch als dat was. Het gemeentehuis van Vught (weet niet of het nog steeds dienst doet als gemeentehuis, denk het wel), is eigenlijk ook weer een soort kasteel. Heel mooi gebouw, hieronder op de foto:

Afbeelding

Tenslotte heb je nog kasteel Maurick, net buiten Vught. Er zit in restaurant in, en dat is net als dat Penthouse op de Glorieuxlaan denk ik een beetje buiten mijn budget. Maar er een foto maken met de mooie Goldwing op de voorgrond was gratis :D :

Afbeelding

Daarna richting huis. De inmiddels bekende binnendoor weg via St.Michielsgestel - Gemonde - Schijndel - Veghel - Zijtaart - Mariahout. In Mariahout even gestopt bij een cafetaria (dat dan ook wel weer binnen mijn budget ligt :wink: ), en er even een softijsje gepakt:

Afbeelding

Daarna via Aarle-Rixtel naar Helmond. Paar regendruppeltjes gehad vandaag, niet veel. Was een kort ritje, net iets meer dan 100 km. Maar toch nog enkele leuke foto's kunnen maken. Morgen gaat de rit naar Horn, Haelen, Kessel en Arcen. Gaat m'n zoontje weer mee.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 aug 2012, 17:19

Woensdag 8 augustus 2012: weer een dagje rijden. Het begon met een ritje naar Eindhoven. Één van de gerepareerde TomTom's die ik dinsdag had opgehaald deed het al niet meer. Een rood kruis. Dat is niet goed. Dus terug ermee. De TomTom afgegeven en met de andere TomTom, die het nog wel deed, op richting Limburg. Eerste stop was Baexem. Daar is ook een kasteel, ben er even gestopt, foto gemaakt en verder. Op naar Horn. Dat is maar een paar kilometer vanaf Baexem. In Horn heb je één van m'n favoriete kastelen van Nederland. Vind dat echt geweldig. Is op zich helemaal niet zo mooi, maar het heeft gewoon iets. En je kan er lekker wandelen in het kasteelpark.

Afbeelding

Sinds 1787 woont in dat kasteel de familie Magnee. Generatie op generatie. 225 jaar lang al dezelfde familie in hetzelfde kasteel. Kun je je dat nog voorstellen, dat een huis, een woning, een boerderij, zovele generaties bewoond wordt door dezelfde familie? In 1948 is er nog een grote brand in het kasteel geweest, en daarna is het weer opgeknapt. Zelf vind ik het kasteel 2 gezichten hebben. Één mooie, en één lelijke. Als je aan de voorkant staat, de rechterkant, is oud. Echt een ridderkasteel. 2 grote torens, muren... De linkerkant lijkt meer op een gigantisch hoge boerderij, een mega hoog gebouw. Past eigenlijk totaal niet bij de linkerkant. En dan nog een fijn park om door heen te lopen. Sommige dingen kun je niet zeggen waarom je er een bepaald gevoel bij hebt. Zo kan ik dat ook niet met kasteel Horn. Vind dat gewoon een topper. Hieronder een foto van de kant die ik mooi vind:

Afbeelding

Er waren nog 4 mensen in het kasteelpark aan het wandelen. We kwamen ongeveer tegelijkertijd uit het park. M'n motor stond vlakbij de ingang van het park. Één van de mannen (senioren) kwam naar me toe. "Meneer, ik wil u zeggen dat u een ontzettend mooie motor heeft" zei hij tegen me. Da's mooi hè, als iemand dat zegt. Dan ben je meteen m'n vriend. Na elke rit poets ik de motor weer. Al het bling-bling, alles. De hele motor. 28 jaar oud zei ik tegen de man. Hij kost me per week meer benzine dan dat ik aan woonkosten kwijt ben zei ik met een lach. En vervolgde: zo'n motor moet je gewoon bijhouden, en zuinig op zijn. Dan gaat hij nog lang mee. En dat vind ik ook zo mooi aan kastelen. Honderden jaren oud, maar ze staan er nog steeds. Als een kasteel kon praten, dat zou geweldig zijn hè. De man dacht volgens mij dat ik een rijke fantasie had. "Bij ons hebben we ook een kasteel" zei hij. Ik vroeg hem waar hij vandaan kwam. "Udenhout" reageerde hij. Ik pakte m'n Iphone en ging naar de foto's. Ik zei tegen hem dat ik er vorige week nog geweest was bij het kasteel in Udenhout en liet hem de foto's zien.

Leuk hè, zo met mensen in contact komen die je helemaal niet kent, waar je anders waarschijnlijk nooit mee had gesproken. Als je door de stad loopt, kijken mensen je vaak nauwelijks aan. Weinig interesse in elkaar. De mensen die je bij een kasteel (of in het kasteelpark) tegen komt, zeggen in de regel atijd iets, zo van: goededag, of hallo. (overigens: ik was vandaag met m'n dochtertje naar de stad, de vrouw is werken. We hadden het (het meisje is 10) over Loeki de Leeuw. Ik zei tegen haar: als je straks op school maatschappijleer hebt, moet je tegen de leraar zeggen: "de normen en waarden van de mensen zijn vervaagd sinds dat Loeki de Leeuw van de TV is verdwenen". En dat is ook best zo. Loeki de Leeuw was gewoon een leuk dingetje in het reclame blok. Maar Loeki leverde niets op. In de tijd dat Loeki er was, kon men ook 1 reclamespotje van tampons of tandpasta laten zien. Dat levert geld op, Loeki niet, dus moest Loeki verdwijnen. Alles voor het geld.

Terug on-topic: na Horn ging ik naar Haelen. Vlakbij. Daar is ook een kasteeltje. Maar het is privé. Dus je kan er niet veel van zien. Heb er toch een foto gemaakt:

Afbeelding

Na Haelen terug de Napoleonsweg op, op naar Kessel. Daar ligt direct aan de Maas en imposante ruïne. Kun je lekker om heen lopen. Kessel zelf is best een toeristisch dorpje. Veel terrasjes, pontje over de Maas, veel fietsers. Bij de ruïne was het ook best wel druk. De foto is een beetje donker zie ik, moet ik nog eens aanpassen:

Afbeelding

Na Kessel ben ik even naar De Heijerhoeve in Venlo gereden, moest daar een collega treffen, even mee zitten praten. Daarna nog even naar Arcen, naar de sfeermarkt. Toen ik er net aankwam en de motor op slot had gezet, reed er net een Goldwing weg. Dacht een zwarte. 1.500 of 1.800, niet zo opgelet. Zwaaide nog naar de man, en hij zwaaide nog terug. Er achter reed nog een choppertje. Geen idee of die man hier op het forum zit (misschien wel Peter uit Velden, da's vlakbij Arcen). Daar even op de markt gelopen, wat gegeten en daarna via Well - Venraij - Deurne weer naar huis gereden.

Toch weer een leuk dagje gereden.

Donderdag en vrijdag "rustdag". Geen motorrijden. Zaterdag dan naar Slagharen voor de tocht van Aaldert. Wil na de tocht nog een paar kastelen daar in de buurt aan doen. Coevorden misschien, Dalfsen zeker, en denk nog Vorden en nog een kasteeltje in de buurt van Vorden. Daarna kijken hoeveel tijd er nog over is.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 28 aug 2012, 22:17

zaterdag 11 augustus. De toertocht van Aaldert. 11:00 uur vertrek Slagharen, dus dacht 14:00 uur zijn we wel in Ommen. Maar het liep even wat anders. Hoelaat waren we in Ommen? 17:30 ofzo? Had vantevoren al een lijstje gemaakt met kastelen en landhuizen waar ik langs wilde rijden. Zeker omdat ik normaal nooit in de buurt van Ommen kom, is toch een stukje rijden, wou ik er het één en ander mee pikken. Maar omdat we pas zo laat in Ommen waren, was er niet meer veel van het lijstje haalbaar. Nu dacht ik altijd dat in het noordoosten van het land, beetje zo Friesland, Groningen, Drenthe, amper kastelen waren. Maar kwam op een site terecht, waar toch de nodige kastelen op stonden. Nu zijn dat geen echte ridderkastelen, maar meer uit de kluiten gewassen landhuizen. Waar gewoon rijke landheren hebben gewoond. Dus niet met torens op alle 4 de hoeken en een ophaalbrug en een gracht. Maar toch. Mooie locaties, in bosrijke omgevingen aan lekkere rustige weggetjes.

De eerste die ik tegen kwam lag maar een paar kilometer van Ommen af. Vilsteren heet het. Even gestopt voor een foto:

Afbeelding

Van Vilsteren ging het richting Dalfsen. Daar lag wel een echt kasteel. Ben daar vroeger ooit eens geweest. Kon me herinneren dat het er wel fraai uitzag. Had er geen straatnaam van, alleen dat het op de weg van Ommen-Dalfsen moest liggen. Voor ik het wist reed ik er voorbij. Zag op gegeven moment aan de rechterkant een afzetting, over honderden meters, met veel struiken en bomen erachter. Tussen een paar bomen door zag ik wat glimpen van het kasteel. Maar niet goed genoeg om er een duidelijke foto van te maken. Iets verderop was de ingang. Maar was verboden toegang, zelfs voor voetgangers stond er een verbodsbordje. Nou, die zullen dan wel niet willen dat je er een foto van maakt. Dus ben zo beleefd geweest om er niet naartoe te lopen, maar heb er even een foto van internet gehaald (tegen mijn principes in dus geen zelfgemaakte foto dit keer):

Afbeelding

Enkele kilometers van kasteel Rechteren vandaan lag al weer een volgende stop op m'n lijstje. Huis ten Berg in Dalfsen:

Afbeelding

Hierna ging ik opweg naar Olst. Daar had ik ook een stop ingepland. Onderweg kwam ik door Heino. En wat zag mijn oplettend oog daar? Een bordje met een kasteel erop. Hee, die stond niet op m'n lijstje. Eens effe kijken wat dat dan is. Het was een net kasteel, je kon er nog om heen wandelen, maar de poort bij het kasteel zelf was dicht. Het was al laat, en op een bordje stond dat het tot 17:00 uur open was. Naja, jammer. Wel effe foto geknipt:

Afbeelding

Op dan naar Olst. Kijken wat daar te doen is. Ook hier weer een kasteel in de trend van Huis ten Berg en Nijenhuis. Volgens mij kon je er ook om heen wandelen, maar omdat het al laat was, heb ik alleen maar foto gemaakt ervan. Kasteel Groot Hoenlo in Olst:

Afbeelding

Op de planning stonden nog wat stops in Bathmen en Rijssen. Maar dat was eigenlijk de verkeerde kant uit. Ik was nu net boven Deventer, en het was nog een stukje rijden naar Helmond. Ik besloot om de rest voor een volgende keer open te laten, en ging via Deventer op weg naar Vorden, wat de laatste stop zou worden. Toch effe een kleine 3 kwartier rijden, en dan weer even de benen strekken. In Vorden was ook een kasteel waar ik vroeger ooit eens was geweest. Alleen in m'n gedachten lag het op een andere locaties. Dicht bij de nationale weg en niet veel bomen eromheen. Tegendeel was waar. Lag toch wel een 300 meter van de nationale weg af, en genoeg bomen. Ben er even omheen gewandeld. Foto van het kasteel in Vorden:

Afbeelding

Je kon er ook wat eten en drinken in het kasteel, maar ook daarvoor was het inmiddels te laat. Alles was gesloten, alleen de concierge zat z'n werkmap nog bij te werken:

Afbeelding

Daarna gas erop naar huis. Het werd inmiddels al donker. Voor de 3e keer vandaag volgetankt, nu in Arnhem. Duur dagje zo :-). Rond 22:15 was ik in Helmond aangekomen. Mooie, maar toch lange dag. De zondag heb ik niet meer veel gereden. Dinsdag de Goldwing in de container gezet, en donderdag weer begonnen met werken. Komend weekend weer eens kijken hoe het de Goldwing al die tijd is bevallen in de container, en of hij nog zin heeft om te starten. De voorspellingen voor komend weekend zijn best positief, dus hoop zondag nog een dagje te kunnen rijden en nog wat kastelen aan te kunnen doen. Weet het nog niet zeker, maar de planning is dat het weer Limburg wordt. Misschien stukje Duitsland erbij. Jülich, daar schijnt een grote citadel te zijn. We gaan het wel zien. Niets moet, alles mag (qua planning dan hè). Da's het mooie van motorrijden. :D

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door WingMan84 » 29 aug 2012, 08:02

Mooie foto's Johan. En het meisje ziet er goed uit voor de deur van die kastelen.... :D :D

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 aug 2012, 11:19

Ja Wil, heb zowat bij elk kasteel ook foto met de Goldwing erop. Maar denk ik plaats ook wat foto's zonder motor erbij. Soms zie je meer motor dan kasteel :-)

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 29 aug 2012, 23:10

Mooie foto's Johan !!! En leuke reis verslagen, het leest zo lekker. :D . Schitterend !

Greets Erny
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 sep 2012, 19:48

Even rustig in dit topic, maar heb weer wat foto's bijgewerkt, kan weer een posting doen :-).

Zondag 2 september. Het zou mooi weer worden vandaag. En dat weet je nooit wat het weer gaat doen in september. Maar inderdaad, het was ook mooi weer. Dus op naar de container om de Goldwing weer eens proberen te starten. 2 weken niet gereden, benieuwd of hij vrijwillig wou starten. Niet helemaal. Motor draaide wel rond, maar bleef niet lopen. Nou heb ik de "powerpack" altijd bij bij de Goldwing, dus maar effe erop gezet. En hup, hij deed het meteen. Het was al wat later, rond 12:00 uur. Heb eerst nog thuis papierwerk moeten doen, en daarna eens kijken waar ik naartoe wou, en de bijbehorende adressen opzoeken, kijken op Map&Guide wat de beste route is, dat soort dingen.

De trip ging naar Limburg, dat was zeker. Voor mij niet heel ver weg, mooi en genoeg te zien. Rustig naar Weert gereden en daar de snelweg op richting Heerlen. Kwam onderweg veel Goldwings tegen, die de andere kant op reden. Nog niet eerder zoveel Goldwings gezien op 30 km als vandaag. De meesten hadden een aanhangertje erachter. Ik zwaaien, maar er werd niet teruggezwaaid. Denk naar een stuk of 5 Goldwings gezwaaid (want Peter zegt dat je met 180 km/u gewoon een paar racers voorbij kan met de Goldwing en dan nog effe makkelijk met 1 hand een andere zender op de radio op kan zetten, dus ik denk ze zwaaien wel terug). Afgezien van 1 Goldwing, die ook nog, als ik het goed zag, een Belgische vlaggetje aan de vlaggenmast had, zwaaide niemand terug. Vond het wel goed, en deed ook net alsof ik nekkramp had, en keek strak voor me uit dan maar. Achteraf las ik hier op het forum dat er een Goldwingweekend in Luxemburg was geweest. Daar kwamen die motoren natuurlijk allemaal vanaf.

Paar postings terug had RonalT geschreven dat hij het kasteel Klimmen vanaf de snelweg zag liggen als hij de A76 nam richting Aachen. Ik kon me dat eigenlijk niet voorstellen, want dat kasteel lag toch wel de nodige meters van de snelweg af. Maar als je van knooppunt Kerensheide naar Aachen rijdt, zie je wel aan de linkerkant een kasteel liggen. Meer een soort uit de kluiten gewassen boerderij. Maar met toren, gracht, poort... Ik dacht laat ik daar eens naartoe gaan, effe foto maken en hier op zetten. Maar kon er niet bij komen op de één of andere manier. Had er ook geen straat van, en wist eigenlijk niet eens exact in welk dorp dat lag. Naja, volgende keer dan. Op dan naar kasteel Hoensbroek. Dat weten we wel te vinden. Tussen Schinnen (waar ik dacht dat dat ene kasteel lag) en Hoensbroek kwam ik nog langs de Alfa Brouwerij. Effe foto maken. Op zich wel geinig, zo'n relatief klein brouwerij'tje. Heeft wel z'n charmes, in plaats van Bavaria en Heineken.

Afbeelding

Vanaf de brouwerij naar kasteel Hoensbroek was niet ver. Viel me wel op dat ik de Goldwing lastig in z'n vrij kreeg bij de brouwerij. Maar zal wel goedkomen, dacht ik toen nog. Kasteel Hoensbroek is één van de mooiere kastelen van Nederland. Heb er ook een tiental foto's gemaakt, maar vond deze wel één van de mooiere:

Afbeelding

De andere foto's komen tezijnertijd wel op de website (http://kastelen.forum2go.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;), maar loop daar gigantisch mee achter. Komt gaat ook best veel tijd in zitten om informatie op te zoeken, 3 oude foto's van internet, kaartje van Map&Guide, en dan de eigen foto's. Maar werk het wel bij, als ik wat meer tijd heb. Kasteel Hoensbroek kun je ook van binnen bekijken. Ook kun je er wat eten en drinken. Grote parkeerplaats erbij. Maar was hier al vaak geweest, had weinig verrassends meer te bieden :-(. Dan had ik nog 10 stops met kastelen op het lijstje staan. Druk programma. Maar dat ene kasteel daar langs de snelweg wat ik niet kon vinden, dat irriteerde me. Dus ging nog maar eens terug. Was tenslotte niet zo ver. Terug naar Schinnen. De koppeling deed het opeens wel heel erg licht, maar het schakelen ging bijna niet meer, zo zwaar. En daar had je voornamelijk de eerste drie versnellingen nodig, veel fietsers, veel toeristen, het reed niet lekker. Het kasteel kon ik zo ook niet vinden. Tot ik een bordje zag staan met "kasteel Terborgh" erop. Nou, misschien is hem dat! Het bordje maar volgen. Kwam bij kasteel Terborgh aan, maar dat was niet die ik moest hebben langs de snelweg. Dit zag er zo uit:

Afbeelding

Het "kasteelgedeelte" stond te koop. Die vaten aan de rechterkant zouden ze beter eerst opruimen. Zag er beetje slordig uit. Aan de zijkant van het kasteel zat een soort brasserie. Was er druk met de fietsers die daar wat zaten te eten/drinken. Nou, paar foto's gemaakt en terug naar de Goldwing. Hij startte wel, maar zo gauw als ik hem in de versnelling zette, sloeg hij af. Heb er heel verhaal ergens bij Techniek GL1200 al over neergezet, dus hier ga ik er niet verder over in. De ANWB heeft hem uiteindelijk aan de praat gekregen (moest ontlucht worden), en wilde toch nog wat dingen bezoeken, want om voor 2 stops effe 250 km te rijden, dat was het ook niet.

Volgende stop: kasteel Terworm in Heerlen. Nog nooit van gehoord. Dus was benieuwd. Via het centrum van Heerlen er gekomen, het ligt een goeie kilometer achter het Van der Valk hotel. In kasteel Terworm zit een hotel/restaurant. Da's altijd goed, dan wordt het kasteel tenminste opgeknapt en bijgehouden. Het bleek dat de Van der Valkgroep het kasteel heeft gekocht een 25 jaar geleden. Er zat ook een mooie tuin bij. Leuk om te weten dat Van der Valk ook zo'n soort hotel heeft. Eens kijken om hier een weekendje met de vrouw naartoe te gaan.

Afbeelding

Het volgende kasteel zou in Landgraaf moeten liggen. Maar een paar kilometer van Heerlen vandaan. En dat klopte. Op onderstaande foto ziet het er best netjes uit. Maar in werkelijkheid was het kasteel niet zoveel. Flink vervallen en zoals ik het kon zien stond het ook leeg. Wel was er een hele grote visvijver bij, waar ook de nodige mensen zaten te vissen. Wandelen kon je er ook wel goed. Lekker rustig:

Afbeelding

De motor weer gestart (die het verder wel weer goed deed nu) en op naar de volgende stop, dat zou Kerkrade zijn. De TomTom stuurde me weer via een weggetje wat uiteindelijk alleen voor voetgangers en fietsers was. Dat heeft hij me al vaak geflikt. Nu komt dat meestal wel goed met de motor, maar toch. Het kasteel in Kerkrade zag er netjes uit. Was ook een restaurant in. Geen idee of het ook een hotel was. Leuk park erbij, en genoeg mensen die er aan het wandelen waren:

Afbeelding

Het was inmiddels al laat. Had door de motorpech best wel wat tijd verloren. Ook nog niets gegeten, en moest 's-nachts vertrekken om maandagochtend 08:00 uur in Parijs te lossen. Het lijstje wat ik had gemaakt kon ik dan ook niet meer afmaken, daar was het te laat voor. Heb de laatste stop van het lijstje dan nog maar gepakt, dat was een kasteel in Elsloo. Nou dacht ik altijd dat Elsloo niet veel te bieden had aan "geschiedenis", maar dat bleek niet helemaal waar. De weg naar het kasteel in Elsloo bracht me aan de buitenkant van het dorp, wat aan de Maas lag (die buitenkant. Het dorp natuurlijk ook, maar dat bedoel ik nu niet). Paar oude huisjes daar, oude smalle weggetjes... Zag er mooi uit. En naar beneden keek je op de Maas uit. Ook was er nog een kasteelpark, maar daar had ik geen tijd meer voor. Ga ik zeker nog eens terug naartoe. Het kasteel zelf ben ik wel nog naartoe gereden. Ook hier, zoals in vele kastelen in Limburg, zat een restaurant in:

Afbeelding

Aan de andere kant van de Maas ligt denk ik België. Dus dat is niet ver. Effe daarnaartoe om een frietje te eten. Want dat smaakt nergens beter dan in België hè :-):

Afbeelding

De jongedame van de bediening keek me een beetje schaapachtig aan, toen ik met m'n hollands accent alleen maar een frietje bestelde. "verder niets?" zei ze. "geen snack, geen drinken?". Nee, geen snack, geen drinken. Alleen een frietje met saus. Dat frietje, dat mag je nog wel hebben. De saus is niet zo best. Maar aangezien dit geen zelfgemaakte friet was, moet er saus bij. Maar de snack erbij en het drinken, dat is minder gezond. Dan krijg je net wat teveel calorieën naar binnen. En aangezien ik nu 14 kg ben afgevallen, wil ik dat graag zo houden. Sterker nog, er mogen nog een paar kilo meer vanaf. Maar omdat allemaal tegen zo'n mevrouw te gaan vertellen, nee, dat gaat me wat te ver. Maar het frietje smaakte goed. Dat was de 2e september van 2012 dan. Op naar de vrachtwagen, nog effe een paar uurtjes slapen, rond 02:00 uur loopt het klokje weer af :-(. Maar, en dat is een reden waarvoor ik een motor heb gekocht, het doorbreekt toch de sleur van het dagelijkse leven. Lekker met je neus in de frisse lucht. Over smalle weggetjes rijden. Wat wandelen in een park waar je normaal nooit komt. Het was toch weer een leuk dagje :-).

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 10 sep 2012, 22:26

Hmmm das minder met je motor, hope dat het snel is opgelost.
Dan kunne we weer snel het volgende verslag leze :D

Greets Erny
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 11 sep 2012, 03:54

Pux schreef:Hmmm das minder met je motor, hope dat het snel is opgelost.
Dan kunne we weer snel het volgende verslag leze :D

Greets Erny
Het is wel goed gekomen Erny :-). Afgelopen zaterdag weer wat kastelen langs geweest, zal ik er deze week proberen hier weer op te zetten :-)

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 11 sep 2012, 07:17

Ik wacht af :D :D
Greets Erny

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door ScrewLoose » 11 sep 2012, 12:08

Mooi verslag weer Johan en puike foto's, vooral die van de Alfa brouwerij natuurlijk! :lol:
Naar ik aanneem ben je overigens naar onderstaand kasteel op zoek geweest ......

Afbeelding

Toen je bij Alfa was - mooi straatje overigens hèh?!? - en kasteel Terborgh zat je behoorlijk in de buurt. Als je wilt kan ik je wel eens uit de doeken doen hoe je er kunt komen, ik ben opgegroeid in de buurt en ik kan je vertellen dat je de toegang tot dit kasteeltje niet zomaar vindt. Verder heb je nog Kasteel Wijnandsrade gemist en een aantal heel mooie gehuchten met gevelvakwerk in de buurt. Als mijn Wing weer "op de been is" wil ik je wel eens e.e.a. showen. :wink:

Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Chrit » 11 sep 2012, 12:18

En in Elsloo woon ik...Een prachtig Kasteel park...Maar je kijkt boven uit op het Kanaal en de Maas...deze lopen paralel langs elkaar...

En de koffie is altijd vers te maken. :)
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door wingster » 11 sep 2012, 12:41

Johan,

met plezier lees ik je topic met de schitterende foto's van de mooie, vele kastelen die Nederland heeft.
Hopelijk krijgen we er nog veel te zien.

groetjes
Astrid

Plaats reactie