motor op de stoep parkeren?
- Honda GL Castlebiker
- Type Goldwing: GL1200
motor op de stoep parkeren?
Even een vraag, en denk ik plaats hem hier, hoop dat hij hier goed staat.
Mag je de Goldwing op de stoep parkeren (voor je huis, en staat daar niet
in de weg)? Ik vrees dat ik hem achter niet door de poort ga krijgen, en
m'n vrouw zegt dat je niet op de stoep mag parkeren.
Vroeger stond hij altijd buiten m'n huis op de stoep voor de raam, nooit
geen probleem mee gehad. Maar weet niet of de regelgeving veranderd is?
En even niet over thuis, maar je gaat bijvoorbeeld een dagje naar Amsterdam,
waar parkeer je dan de motor? Ook ergens op de stoep? Nu is Amsterdam
misschien een extreem voorbeeld, daar is parkeren lastig. Pakken we Haarlem,
denk daar is meer parkeermogelijkheid. Parkeer je daar dan op de stoep, of
ook niet?
Mag je de Goldwing op de stoep parkeren (voor je huis, en staat daar niet
in de weg)? Ik vrees dat ik hem achter niet door de poort ga krijgen, en
m'n vrouw zegt dat je niet op de stoep mag parkeren.
Vroeger stond hij altijd buiten m'n huis op de stoep voor de raam, nooit
geen probleem mee gehad. Maar weet niet of de regelgeving veranderd is?
En even niet over thuis, maar je gaat bijvoorbeeld een dagje naar Amsterdam,
waar parkeer je dan de motor? Ook ergens op de stoep? Nu is Amsterdam
misschien een extreem voorbeeld, daar is parkeren lastig. Pakken we Haarlem,
denk daar is meer parkeermogelijkheid. Parkeer je daar dan op de stoep, of
ook niet?
- Devoraz
- Type Goldwing: GL1800
Re: motor op de stoep parkeren?
Wat ik nog van mijn theorie weet, is het niet toegestaan een motor op het trottoir te parkeren.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
- Honda GL Castlebiker
Maar doe je dat ook nooit? Je mag op N-wegen meestal ook maar 80, maar dat doet ook niet iedereen. Ik had voor ik dit postte even gegoogled. De meeste gemeente hebben parkeervakken te weinig, en gedogen het daarom als je met de motor op de stoep parkeerd. Maar op de Boulevard in Scheveningen bijvoorbeeld niet stond erbij. Nu is een Goldwing een flinke motor, maar als je een CB400 of een XT550 hebt, die zet je toch niet in een vak lijkt me?
- Devoraz
Hehehe, ik ga a.s. dinsdag op voor mijn rijbewijs en heb dus nog niet de kans gehad om mijn goldwing uit te proberen, laat staan ergens te parkeren.
Als ze het gedogen, lijkt het me geen probleem. Het theorieboek zegt letterlijk dat het verboden is om te parkeren op het trottoir, maar ik zou me situaties kunnen bedenken waar uitzonderingen gelden. Ik ga nu even uit van de mij geleerde theorie.
Als ze het gedogen, lijkt het me geen probleem. Het theorieboek zegt letterlijk dat het verboden is om te parkeren op het trottoir, maar ik zou me situaties kunnen bedenken waar uitzonderingen gelden. Ik ga nu even uit van de mij geleerde theorie.
Groeten,
Pjotr
Pjotr
Zo mijn Goldy is op weg naar haar nieuwe thuis, bij Johan.
Kan Johan meteen uitproberen, of hij daar kan parkeren, gewoon goed aan de kant, en er zal niet vlug iemand klagen. Is een plus punt, nu heb ik zelf ook eens al dat licht kunnen zien bij het weg rijden, is best indrukwekkend.
Kan Johan meteen uitproberen, of hij daar kan parkeren, gewoon goed aan de kant, en er zal niet vlug iemand klagen. Is een plus punt, nu heb ik zelf ook eens al dat licht kunnen zien bij het weg rijden, is best indrukwekkend.
Voor zover ik weet wordt het gedoogd, mits je de doorgaande voetgangers niet belemmerd.
In een parkeervak plaatsen mag niet. Heb in het verleden dit eens meegemaakt. Moest toen bij het stadskantoor
in onze gemeente wat zaken regelen, werd over het algemeen strenger gecontroleerd dus dacht ik zet hem in een
parkeervak, kaartje gekocht en zo goed als mogelijk in het zicht geplaats. Zaken afgehandeld kom ik terug bij mijn
motor en werd daar opgewacht door politie. Mocht motor daar niet plaatsen, parkeervakken zijn bestemt voor auto's.
Hele discussie gehad, maar het kwam erop neer dat het plaatsen van een motor op het trottoir werd gedoogd.
Gelukkig toen geen prent gehad, maar het word gedoogd mits je voetgangers niet belemmert. Dus als er ruimte genoeg
over blijft om voetgangers te laten passeren ( ongeveer 1 meter, denk aan kinderwagens en rolstoelen) is het toegestaan.
Zet sindsdien altijd mijn motor op het trottoir en heb er nooit problemen mee gehad of opmerkingen.
Hoop dat je er iets mee kunt.
Groeten Ed
Ps. Dit is in Alphen aan den Rijn, maar neem aan dat het overal zo is.
In een parkeervak plaatsen mag niet. Heb in het verleden dit eens meegemaakt. Moest toen bij het stadskantoor
in onze gemeente wat zaken regelen, werd over het algemeen strenger gecontroleerd dus dacht ik zet hem in een
parkeervak, kaartje gekocht en zo goed als mogelijk in het zicht geplaats. Zaken afgehandeld kom ik terug bij mijn
motor en werd daar opgewacht door politie. Mocht motor daar niet plaatsen, parkeervakken zijn bestemt voor auto's.
Hele discussie gehad, maar het kwam erop neer dat het plaatsen van een motor op het trottoir werd gedoogd.
Gelukkig toen geen prent gehad, maar het word gedoogd mits je voetgangers niet belemmert. Dus als er ruimte genoeg
over blijft om voetgangers te laten passeren ( ongeveer 1 meter, denk aan kinderwagens en rolstoelen) is het toegestaan.
Zet sindsdien altijd mijn motor op het trottoir en heb er nooit problemen mee gehad of opmerkingen.
Hoop dat je er iets mee kunt.
Groeten Ed
Ps. Dit is in Alphen aan den Rijn, maar neem aan dat het overal zo is.
Ik kom regelmatig in Maastricht, en dus heb ik het ook gewoon aan oom agent gevraagd. Netjes aan de kant parkeren zodat het niet hindert, is het helemaal geen probleem...
Want inderdaad in een parkeervak mag niet, zei hij ook.
Want inderdaad in een parkeervak mag niet, zei hij ook.
Hallo Allemaal,
Als je de motor niet in een parkeervak mag zetten, en eigenlijk ook niet op de stoep want dat word gedoogd........
Waar dan wel?
Als je de motor niet in een parkeervak mag zetten, en eigenlijk ook niet op de stoep want dat word gedoogd........
Waar dan wel?
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit
Ik weet het ik weet het.... meenemen in je binnenzak dus, volgens de wetgever.
Wat een Super idee Wil.
Een gat in de markt............de opblaas Wing................
Na gebruik laat je de lucht eruit en stop je hem in je binnenzak.
Een gat in de markt............de opblaas Wing................
Na gebruik laat je de lucht eruit en stop je hem in je binnenzak.
- appieabc
- Type Goldwing: GL1500
in amsterdam lastig parkeren met de wing welnee ik flikker haar overal op de stoep als er maar genoeg ruimte op de stoep is zodat voetgangers en ander
troittoir gebruikers er maar langs kunnen doe het al 15 jaar en nog nooit een prent gehad (voor fout parkeren dan) das weer een voordeel van zo.n wereldstad ooja in de jordaan gaat het echt niet lukken
groetie appie abc
troittoir gebruikers er maar langs kunnen doe het al 15 jaar en nog nooit een prent gehad (voor fout parkeren dan) das weer een voordeel van zo.n wereldstad ooja in de jordaan gaat het echt niet lukken
groetie appie abc
- G.winger
veel steden word het gedoogd mits je de voetgangers en kinderwagens en rolstoelers niet hindert.
in heerlen waren speciale motorparkeer plaatsen, daar konden 4 a 5 motoren geplaats worden.
en er zat een ketting in een speciaal gat in het parkeervak daar kon je je motor aan vast leggen.
helaas zijn deze parkeervakken weer verdwenen en weet ook niet of ze ergens anders weer terug zijn gekomen.
in heerlen waren speciale motorparkeer plaatsen, daar konden 4 a 5 motoren geplaats worden.
en er zat een ketting in een speciaal gat in het parkeervak daar kon je je motor aan vast leggen.
helaas zijn deze parkeervakken weer verdwenen en weet ook niet of ze ergens anders weer terug zijn gekomen.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
Kleine correctie op bovenstaande.dragonfly schreef: parkeervak, kaartje gekocht en zo goed als mogelijk in het zicht geplaats.
Mocht motor daar niet plaatsen, parkeervakken zijn bestemt voor auto's.
Bij een parkeermeter mogen enkel motorvoertuigen op meer dan twee wielen geparkeerd worden.
Ook als je keurig betaald.
Als er geen parkeermeter staat mag jij er ook staan
Heb dezelfde discussie gehad en bijna een prent gehad omdat ik mijn kwartje terug wilde hebben.
Overigens kon die labbekak geen antwoord geven op de vraag waar ik dan legaal kon parkeren.
Verder gewoon op de stoep plaatsen, nooit een probleem mee gehad als je het pad maar vrij houd.
- Honda GL Castlebiker
OK. Heb hem nu ook op de stoep staan voor het huis. De poort is 96 cm breed.
Van spiegel tot spiegel met de Goldwing 110 cm. Spiegels kun je iets naar binnen
doen, maar dan is het nog steeds 104-105 cm. Er komt amper volk voor het huis
voorbij, maar 1 meter is er zeker over tussen motor en de struiken.
Als ik dan ergens in de stad kom, zal ik hem net als vroeger, gewoon ergens
neerzetten waar hij niet hinderlijk staat.
Even iets off-topic: op de weg van Heerlen naar Helmond denk ik zo'n 15 motor-
rijders tegengekomen. 1 ervan zwaaide, verder geen eentje. Dat was vroeger
ook iets meer wat er zwaaide.
Van spiegel tot spiegel met de Goldwing 110 cm. Spiegels kun je iets naar binnen
doen, maar dan is het nog steeds 104-105 cm. Er komt amper volk voor het huis
voorbij, maar 1 meter is er zeker over tussen motor en de struiken.
Als ik dan ergens in de stad kom, zal ik hem net als vroeger, gewoon ergens
neerzetten waar hij niet hinderlijk staat.
Even iets off-topic: op de weg van Heerlen naar Helmond denk ik zo'n 15 motor-
rijders tegengekomen. 1 ervan zwaaide, verder geen eentje. Dat was vroeger
ook iets meer wat er zwaaide.
Hoi Johan,
ik moet eerlijk zeggen dat je soms wel moe word om continu te zwaaien.
Zeker als het een tijdje slecht weer geweest is, dan komen ze allemaal naar buiten als er een keer de zon schijnt en dan lijkt het soms wel of je kunt blijven zwaaien.
Maar ik merk ook op dat er steeds meer motorrijders zijn die niet zwaaien!
En naar mijn idee zijn dat meestal allroaders en buikschuivers, maak het zelden mee dat een chopper (rijder) niet zwaait!
ik moet eerlijk zeggen dat je soms wel moe word om continu te zwaaien.
Zeker als het een tijdje slecht weer geweest is, dan komen ze allemaal naar buiten als er een keer de zon schijnt en dan lijkt het soms wel of je kunt blijven zwaaien.
Maar ik merk ook op dat er steeds meer motorrijders zijn die niet zwaaien!
En naar mijn idee zijn dat meestal allroaders en buikschuivers, maak het zelden mee dat een chopper (rijder) niet zwaait!