Op naar Oss

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Op naar Oss

Bericht door Chrisje66 » 28 jun 2012, 21:22

Zaterdagmorgen is het dan zover, op naar Oss voor een bakje koffie en om te kijken wat voor leuks hij allemaal heeft staan (ik hoop een zwarte)
Zelfs mijn vrouw wilde mee gaan kijken, dus wie weet!
Ik probeer haar al langere tijd zover te krijgen dat ze mee wil gaan op de motor maar tot nu toe is dat nog niet echt gelukt.
Ik hoop dat het comfort van een Goldwing haar kan overhalen om wat vaker mee te gaan.

Het is met niet duidelijk op welke modellen er standaard een cruise controle zit!
Zover bij mij bekend zit er standaard een cruise controle op alle GL1200 Aspencade modellen (ongeacht bouwjaar)
Zijn er ook Interstate modellen geweest waar cruise controle als optie is ingebouwd?

Groetjes Chris
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Op naar Oss

Bericht door Devoraz » 28 jun 2012, 23:58

Chrisje66 schreef:Ik probeer haar al langere tijd zover te krijgen dat ze mee wil gaan op de motor maar tot nu toe is dat nog niet echt gelukt.
Ik hoop dat het comfort van een Goldwing haar kan overhalen om wat vaker mee te gaan.
Mijn vrouw wil ook niet mee achter op de motor, maar bij een goldwing doet ze het wel. Ik denk dus dat het met jouw vrouw ook wel goed komt. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Op naar Oss

Bericht door director » 29 jun 2012, 09:01

Volgens mij is cruise control alleen standaard op een 1500 en 1800, en niet op een 1200.
Succes bij Ger die weet je vast wel een mooie 1200 te verkopen, zeker na een proefrit met je vrouw erbij.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Op naar Oss

Bericht door peter » 29 jun 2012, 09:27

Ik weet niet of dit bij alle aspencade modellen het geval was maar mijn gl1200 had destijds wel cruise control. Ik vermoed dus dat alle 1200 aspencade dit hadden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Op naar Oss

Bericht door harmdeboer » 29 jun 2012, 09:45

de gl 1200 ltd en sei en 1987 asp. overgangsmodel hebben het standaard mee gekregen uit de fabriek. Op andere motoren was het een optie....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: Op naar Oss

Bericht door peter » 29 jun 2012, 11:01

Kiek das duudeliek :D

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Op naar Oss

Bericht door harmdeboer » 29 jun 2012, 11:36

overigens hier een lijstje met wat wel en niet op een goldwing zit zat (hoort!?)

http://www.goldwingdocs.com/Docs/Honda% ... -1BD01.pdf

overigens dit lijstje staat op http://www.goldwingdocs.com" onclick="window.open(this.href);return false; en ja je moet een account hebben om hem te kunnen zien... maar dan kun je hem ook downloaden en heb je hem op je computer.... scheelt weer een hoop discussie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: jammer genoeg
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Re: Op naar Oss

Bericht door Chrisje66 » 29 jun 2012, 13:09

Hoi Harm,

Wat een geweldig mooi overzicht, ik heb al aardig wat doorzocht op internet maar om een of andere rede ben ik de door jou genoemde site nog niet tegen gekomen.
Bedankt voor de tip!

Ps downloaden was geen probleem (zonder account)

Groetjes Chris
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Op naar Oss

Bericht door harmdeboer » 29 jun 2012, 13:18

op die site staat nog veeeeeel meer... das echt een mooie databank... overigens zijn onlangs de honda boeken van de site af gehaald omdat hier copy right opzat. echter ik hem ze digitaal en via https://www.wetransfer.com/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn ze te versturen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Op naar Oss

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jun 2012, 15:43

harmdeboer schreef:overigens hier een lijstje met wat wel en niet op een goldwing zit zat (hoort!?)

http://www.goldwingdocs.com/Docs/Honda% ... -1BD01.pdf

overigens dit lijstje staat op http://www.goldwingdocs.com" onclick="window.open(this.href);return false; en ja je moet een account hebben om hem te kunnen zien... maar dan kun je hem ook downloaden en heb je hem op je computer.... scheelt weer een hoop discussie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: jammer genoeg
Kijk Harm, dat is weer een lijstje waar we iets mee kunnen! Weer een nuttige posting.

Mijn vrouw wil trouwens ook niet mee op de motor. Denk ook niet dat ze ooit mee gaat.
Ze was eigenlijk al best over de zeik dat ik een motor ga kopen. D'r vader had een Kawasaki
440 uit 1980 in de stal staan. "pak je die maar" zei ze, "dan heb je een motor". Maar denk
ik heb haar inmiddels beetje om kunnen praten. :D

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Op naar Oss

Bericht door harmdeboer » 29 jun 2012, 16:19

een wing is geen motor is een bankstel... en ja.... je mag het niet met andere motoren vergelijken... daarom zijn wingers een klasse appart... ook al word het motorrijder zijn wel eens vergeten.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Re: Op naar Oss

Bericht door Chrisje66 » 29 jun 2012, 17:06

Dat heb ik de laatste dagen ook al veel gehoord, een Goldwing is geen motor dat is een bankstel!
Of een auto op twee wielen (die had ik al eerder gehoord)

Nou, ik wil graag weten hoe het is om met een "bankstel" op vakantie te gaan.
Op mijn Rat was het behoorlijk afzien, en ik wil graag een keer op de motor naar de War and Peace show in Kent.

Enne.................hoe werkt dat "webtransfer" want ik heb wel interesse in een GL1200 boek.

Groetjes Chris
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Op naar Oss

Bericht door RonalT » 29 jun 2012, 17:55

Zoals Harm al schreef, een Goldwing is niet zo maar een motor.
Als je groepen (willekeurige andere) motoren zie rijden zit er meestal een rijder op. Duo-passagier is een zeldzaamheid.
Als je ooit met een groep Goldwings mee ga rijden zal je zien dat de meeste vrouwen mee gaan. Sommigen op hun eigen motor, maar heel veel vrouwen zitten lekker achterop.

Mijn vrouw wilde op de vorige motor ook nooit achterop... (ze had tenslotte zelf een motor), sinds dat ik een Goldwing heb zit ze (graag) achterop.
We zijn twee jaar geleden op mijn motor naar Italië geweest. Ze heeft drie dagen heen en drie dagen terug achterop gezeten. (en dan gelijk de volgende vraag beantwoorden)
Chrisje66 schreef:Nou, ik wil graag weten hoe het is om met een "bankstel" op vakantie te gaan.
Op mijn Rat was het behoorlijk afzien, en ik wil graag een keer op de motor naar de War and Peace show in Kent.
We zijn dus regelmatig weg om grotere afstanden te rijden. In 2010 en 2011 naar Italië geweest. Ik zoek dan een route uit zodat we ongeveer 7 - 8 uur per dag rijden. Daar komen dan nog diverse pauze bij en zijn we dus 10 - 12 uur per dag onderweg. Ook rijden we regelmatig richting Duitsland. Moezel, Eifel of zoals deze afgelopen week het Sauerland. We zijn we net terug vanuit Bad Fredeburg. Vandaag 350 km gereden met 2 motoren (Pan European 1300 en mijn Wing) en 3 personen inclusief bagage.
Of je nou kies voor de autoweg of de leukere binnendoor weggetjes, het is gewoon lekker toeren op de motor. De kuip en ruit beschermt je tegen te veel wind en tegen de regen.

Naar Kent zal je de boot moeten nemen, want zwemmen doet een Wing volgens mij heel slecht. Maar voor de rest is het een heerlijke reisgenoot.
Bedenk je namelijk dat deze motoren gemaakt zijn om grotere afstanden met 2-en en bagage op een comfortabele manier af te leggen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chrisje66
Berichten: 81
Lid geworden op: 24 jun 2012, 20:41
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Best

Re: Op naar Oss

Bericht door Chrisje66 » 29 jun 2012, 18:26

Hoi RonalT,

Naar mate ik meer lees over een Goldwing kom ik steeds meer tot de conclusie dat dit de motor is die ik zoek.
Ik heb altijd op choppers en naked bikes gereden maar om daarop een langere tocht te maken vind ik niet echt een pretje (zeker niet over de snelweg)

Als je 10 jaar geleden tegen me gezegd zou hebben dat ik ooit nog voor een Goldwing zou gaan kijken had ik je voor gek verklaard.
Maar goed, je word ouder en je wensen/eisen veranderen en ik wil graag wat langere tochten maken en en wat meer van ons mooie Europa zien.

Tevens heb ik er genoeg van om de hele dag in een motorpak met een helm om je arm rond te lopen omdat ik die op mijn motor nergens kwijt kan (als je naar een evenement gaat)
Dus ik zoek comfort, goede rijeigenschappen op de snelweg, en genoeg ruimte om iets mee te nemen (zeker als je op vakantie gaat)
En dat is precies wat jij omschreef, dus het kan niets anders dan een Goldwing worden!

Ik heb nog even getwijfeld of het een BMW GS moest worden (schijnt ook een geweldige toerbuffel te zijn) maar jou verhaaltje heeft me over de streep getrokken...... :D

THNX
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

peter

Re: Op naar Oss

Bericht door peter » 29 jun 2012, 18:51

Een Goldwing is een Goldwing en niet een of andere motorfiets waarop je van a naar b rijdt. Natuurlijk kan dat ook op een Goldwing maar dan neem je ook bcdefghijmnopqrstuvwx en z in de tussentijd ook mee omdat het gewoon lekker rijdt :D Op een buikschuiver of rat kom je gebroken aan na een tijdje en een beetje Goldwing rijder maakt dan een ritje om de omgeving te bekijken. Ruimte voor spulletjes heb je genoeg en eventueel gooi je er een flinke aanhanger achter. Let wel een 4 cilinder rijdt heel anders dan een 6 cilinder en als je budget het toelaat gewoon een 6 cilinder kopen want na een tijdje wil je die toch. Zelf heb ik nu een gl1800 voor het grote werk en ik wil nooit meer terug. Een gl1000 heb ik hier ook staan maar die is meer voor de fun.
Denk er wel aan dat een late 4 cilinder, de gl1200 voor het laatst is gemaakt in 87 en dus al 25 jaar oud is en een heel leven achter zich heeft. De gl1500 is in productie geweest tot 2000 en mijn advies zou zijn: koop zo jong mogelijk :!:
Het verschil tussen een 1200 en een 1500 hoeft bij goed zoeken niet al te groot te zijn qua prijs maar wel qua comfort en wegliging. De 1800 steekt daar nog verder bovenuit :!:
Het is dus net wat je zelf wilt en wat het budget is, trouwens een goede bmw is ook leuk rijden maar nog lang geen Goldwing. :lol:

Plaats reactie