Luidsprekers achterzujde

Technische vragen, tips, trucs, enz.
GL1500SE1992
Type Goldwing: GL1500

Luidsprekers achterzujde

Bericht door GL1500SE1992 » 25 mar 2012, 19:13

Hoi,

Ik heb een GL1500SE van 1992
Ik heb onder de buddyseat een huls zitten met diverse stekkers erin 3 stuks.
Een ervan gaat naar de intercom die is aangesloten. Dan zit er nog een bruine 6 polige ik denk voor een extra intercom met een zendknop uitvoering ? daar zit een wit afdekkapje overheen.
En een zwarte 4 polige ik denk zelf voorbereiding voor de speakers aan de achterzijde. Ook daar zat een wit afdekkapje over,Ik heb een originele speaker kabel daarin geplugd die heb ik gekocht en de speakers aangeloten, maar je raad het al geen geluid :twisted:

Wat doe ik of denk ik verkeerd, ik heb geen fader of iets dergelijks dus geluid achter zal het zelfde moeten zijn als aan de voorzijde.
Wel komen de kleuren niet overeen maar dat kan natuurlijk komen door verschil in bouwjaar ik weet niet uit welk bouwjaar mijn kabeltje voor de achterspeakers komt maar dat mag geen probleem zijn toch

wie is de man of vrouw met de oplossing behalve dan een andere motor kopen :D

RonalT

Re: Luidsprekers achterzujde

Bericht door RonalT » 25 mar 2012, 21:23

GL1500SE1992 schreef:Ik heb onder de buddyseat een huls zitten met diverse stekkers erin 3 stuks.
Een ervan gaat naar de intercom die is aangesloten. Dan zit er nog een bruine 6 polige ik denk voor een extra intercom met een zendknop uitvoering ? daar zit een wit afdekkapje overheen.
En een zwarte 4 polige ik denk zelf voorbereiding voor de speakers aan de achterzijde. Ook daar zat een wit afdekkapje over,Ik heb een originele speaker kabel daarin geplugd die heb ik gekocht en de speakers aangeloten
De drie stekkers zijn:

C304 - een 6 polige bruine
C302 - een 4 polige zwarte
C89 - een 2 polige rode

C302 is de stekker voor de achterste luidsprekers. De kleuren voor de linkse luidspreker zijn Grijs/Wit en Blauw/Geel. De kleuren voor de rechtse luidspreker zijn Bruin/Wit en Rood/Geel.
Deze draden horen aangesloten te zijn op een fader....

C304 is voor de passagier bediening van de radio en CB zender

C89 ben ik nog aan het zoeken
Dus als je die niet heb zit er misschien aan de voorkant nog wel iets los....

GL1500SE1992

Bericht door GL1500SE1992 » 25 mar 2012, 21:33

Hoi,

De 2 polige rode is voor de intecom deze is bij mij gewoon aangesloten

Maar ik heb geen fader op mijn Wing volgens mij zit deze normaal in het paneel net onder je contactslot.
Ook heb ik daar geen aansluiting ( stekker ) zitten terhoogte daarvan. Of deze moet als rechtstreeks in de radio komen.

Korrie

RonalT

Bericht door RonalT » 25 mar 2012, 23:38

Ik lees dat je een SE hebt, maar volgens mij is een SE standaard uitgerust met luidsprekers achter. Dus kijk eens goed of je wel een SE heb.

Standaard uitgerust met in hoogte verstelbare treeplanken voor de duo, uitgerust met een spoiler op de topkoffer (te zien aan de bedrading van de verlichting, bij fabriek af is de bedrading netjes weggewerkt).

De Aspencade kan zijn uitgerust met of zonder achterspeakers. (volgens mijn boek)
Volgens datzelfde boek vind je C130 op één van de volgende plaatsen.

Afbeelding
Ik heb geen idee waar dit precies zit, volgens de tekst achter de kuipdelen aan de linkerzijde

Afbeelding
Ik heb het idee dat je op deze afbeelding het gat ziet waarin de langwerpige oranje reflector / lamp, aan de zijkant van de kuip, in zit

GL1500SE1992

Bericht door GL1500SE1992 » 26 mar 2012, 00:13

Hoi RonalT,

Ik heb echt een SE hoor maar zoals vekar werdt gedaan zijn hier de speaker uitgehaald ook de bedrading en ook de CB
de CB heb ik er weer in en werkt perfect.

Ook heb ik weer een kabel voor de speakers en die dus nu aangekoppeld aan de achterzijde. Alleen dus geen geluid.
Ik begrijp nu dat het komt omdat ik geen fader heb want die zorgt dat het werkt.

De stekker voor de fader oet inderdaad aan de linkerzijde terhoogte van onderzijde luchtfilterhuis zitten.
Maar nu moet ik eerst nog een fader hebben of wel de "bobbel"bij het contact slot of die in de stuurbediening. Dat zoek ik dan nog en dan moet het werken dus ??
P5020079 (600 x 450).jpg
5212589595_1d1625a006_z.jpg

Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Bericht door Robin » 26 mar 2012, 10:30

Faders staan genoeg op Ebay!

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

GL1500SE1992

Bericht door GL1500SE1992 » 26 mar 2012, 13:37

Nou Robin

Kom maar met de vele links ernaar dan. Er staan vele op dat is waar maar dat zijn de nep faders een kabel met een potmetertje met een zilverkleurig knopje en die troep wil ik nou net niet. :twisted:
Ik wil alleen origineel zoals op de bijgeplaatse foto's. :D zo'n 10 kiloohm liniare potmeter kan ik zelf er ook wel tussen prutsen maar dat wil ik dus niet, kabeltje eraan met een krimpkousje erom en je hebt wat bijvoorbeeld Addon verkoopt of Kuryakyn kost hooguit 3 euro aan handel ipv 35 of 40 euro wat zij er voor vragen.
Ik kan dit zo maken in bijvoorbeeld het linkerkuipvakje dan zie je het eens niet, maar bij mij zit het dan weer eens tussen de oren :oops: ik weet stom, maar je plakt op je Wing toch ook geen Harly spatbord
Mogelijk ben ik wel een grote "zeikerd"of te perfectionistisch. Ik zal Antoon ook eens bellen of hij er een heeft.

Maar laat de links maar zien waar ze zoveel staan. :D maar gaat wel om de originele

Ik wacht je links af mag ook per PB geen probleem

Korrie

Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Bericht door Robin » 26 mar 2012, 14:23

Ze komen regelmatig voorbij op Ebay, originele faders. Als ze er nu even niet opstaan dan zullen er snel wel weer anderen komen! Als je niet heel veel haast hebt met je klus moet je gewoon even afwachten...

Helaas heeft Henkie de Ledman er pas eentje verkocht.

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

peter

Bericht door peter » 26 mar 2012, 14:41

Je hebt best kans dat er al een heeft gezeten en dat die is weggehaald en dat ze de stekkers niet hebben terug gezet en jij je nu een breuk zoekt.

GL1500SE1992

Re: Luidsprekers achterzijde

Bericht door GL1500SE1992 » 26 mar 2012, 15:43

Hoi,

Ben er van overtuigd dat er een heeft gezeten. Maar ik zoek nog nergens naar hoor, behalve dan een originele fader.
De achterzijde heb ik al aangesloten nu nog de voorzijde maar dat heeft geen nut om nu los te halen als ik geen fader heb.

Als ik een fader heb zal ik hem er zo tussen kunnen klikken :D
Een oplossing is ook om van de voorspeakers draaden naar achterren te trekken en aansluiten maar dan wordt de impedantie van de radio aardig op de proef gesteld.
Omdat hij officieel maar 2 kanaals is en dit door de fader wordt aangepast.
Als je de fader inklikt wordt dit herkent door de radio en dan zullen de speaker aan de achterzijde gewoon spelen en dat is nu niet het geval
ik zou de stekker waar de fader opkomt kunnen doorlussen maar zoals ik al vertelde ik hou niet van prutsen.

Ik zoek en zal vinden sterker nog ik heb er een gevonden alleen dat bedrijf is vandaag gesloten dus morgen even bellen, maar ik geef ook niet de hoofdprijs hoor dan zoek ik weer verder. :D

GL1500SE1992

Bericht door GL1500SE1992 » 26 mar 2012, 15:49

Ja Robin,

Staan er toch niet zoveel op ebay ??
Wist ik wel hoor :D

Ja en Ledman heeft er laats nog een verkocht daar kan ik niets mee dat is "een paard in de kont kijken" :oops:
Een beter antwoord was geweest als je wist wie er nog wel een heeft :D

Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet weet hoor ze liggen er niet bij bosjes behalve dan de imitatie troep.
Sterker nog ik weet zeker dat vele Wingers de fader zoals gebruikt op de stuurbediening eens niet kennen. Maar alleen die gebruikt op de middenconsole.
Als je wel iets concreet weet houd ik mij aanbevolen :D

Ebay is meestal het eerste waar men gaat kijken en ook veel vind

1500

Bericht door 1500 » 26 mar 2012, 17:20

Als het een SE is zou hij op het stuur moeten zitten, de andere is een optionele voor de andere uitvoeringen.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

GL1500SE1992

Bericht door GL1500SE1992 » 26 mar 2012, 18:13

Hoi Pierre,

Die van mij is een SE maar zoals vaker is gebeurd tijdens de import door vele handelaren mogelijk gestript
De CB zat er ook niet meer op ( nu wel weer )

Ik moet eerlijk zijn dat ik zelf ook alleen maar de fader uitvoering ken in de middenconsole die op het stuur was mij onbekend
Ik heb meerdere SE's gezien van 1992 net lls die van mij maar of deze hadden ook niets of in de middenconsole nog nooit een gezien die hem op het stuur had
Zou het kunnen dat die voor een ander bouwjaar is dan die van mij, als dit op het stuur officieel voor type 1992 is dan moet ik die dus zoeken :( en dat wordt moeilijk denk ik

Maar de aanhouder wint

Weet jij dan tovalling welk type er op hoort bij dat bouwjaar

Korrie

1500

Bericht door 1500 » 26 mar 2012, 23:45

Ben nog even wezen zoeken in de onderdelen lijsten.
Je kon wel eens gelijk hebben, in de onderdelen fisches die ik heb staat dat pas bij de 93er de fader op het stuur zit.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Bart

Bericht door Bart » 27 mar 2012, 16:09

Die van mij is een SE van 93 en hij zit op het stuur.
En ik was ook voor je aan het zoeken maar kan tot nu toe nog niets vinden. :(

gr.Bart.