Zadel en handvat verwarming

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 18 mar 2012, 11:55

Hallo allemaal,

Ik heb zadel en handvat verwarming op mijn Wing en tijdens de rit naar de motorbeurs Utrecht zijn beiden uitgevallen. Ik weet dat het systeem gekoppeld is maar nu is de vraag waar zit het defect, in het zaldel gedeelte of in het jhandvat gedeelte? Ik heb de zekeringen nagekenen en die zijn oké. Het relais heb ik gewisseld met een ander relais waarvan ik zeker weet dat dat wel werkt maar ook dat heeft geen succes op geleverd. Gisterenmiddag heb ik de linker achterzijde gedemonteerd om het zadelverwarming gedeelte door te meten maar daar kan ik ook geen storing vinden. De volgende stap is de hele dummytank eraf om het handvat gedeelte door te meten.
Heeft iemand een gouden tip zodat ik niet het hele spul uit elkaar hoef te halen?

Groeten Stoker
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Robin » 18 mar 2012, 13:39

Schakelt de verwarming zichzelf niet uit als het weer warmer wordt buiten...?! :P
De winter is immers weer voorbij dus waarom nog verwarming?! :wink:

Sorry...groeten, Robin :oops:
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Winger11
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:55
Locatie: (NL)

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Winger11 » 18 mar 2012, 17:56

Ook bij mij was de verwarming uitgevallen, het blijkt dat als er een onderdeel defect is het hele systeem plat gaat. Het linkerhandvat bleek defect, meting wees uit dat het in het handvat zelf mis was en dus niet te repareren. Bij Hondadirectine.com voor $120,00 heb je een nieuwe en "cement" lijm kost ongeveer €15,00

Groet, Winger11

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door henny » 17 apr 2012, 21:00

Bij mij doet de handvatverwarming het niet meer ik heb gekeken of ik wel voeding bij de schakelaar had dat was zo.
De schakelaar doorgemeten er word niets doorverbonden schakelaar uit elkaar gehaald er zit water in de pot meter en de print verbrand.
Als er iemand is die deze schakelaar te koop heeft hou ik mij aanbevolen.

mvg henny

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door koltd » 17 apr 2012, 21:44

De stekkers van de handvat verwarming zitten aan de rechter kant vlak bij de radiateur even lostrekken en de ohm,s waarden meten bij geen waarden is links of recht kapot draaitje volgen om te zien of het links of recht is meestal is het de linkerzijde
gr koltd
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 25 mei 2012, 22:27

Van de week mijn dummy tank erafgehad om het K&N filter uit te wassen en gelijk de beide handvatten Ohms doorgemeten. Beide handvatten zijn goed. Ook de schakelaars op het daschboard doorgemeten. Ook daar kan ik geen fouten in vinden. Ik zal nu de hele kabelboom moeten doormeten, misschien ergens een draadbreuk :mrgreen: . Het is nog geen winter dus ik heb nog even :D .

Groeten Stoker.
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
marccc
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 jul 2010, 18:22
Type Goldwing: GL1800
Locatie: belgie

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door marccc » 26 mei 2012, 23:51

wanneer de batterij niet meer 100 procent is ( wel nog goed starten ) schakelen de hand en zadelverwarming aut uit net als op de st 1300
marccc

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 03 jun 2012, 11:58

Marcc,

Dan zou dit toch in een instructieboek moeten staan? In ieder geval in de storingshandleiding maar daar kan ik niets in vinden. Ook in het elektrische schema kan ik niets terugvinden over het automatisch uitschakelen bij een (te) lage accuspanning.
Ik zal toch vanmiddag de accu aan de lader hangen zodat hij goed vol is dan kan ik morgenochtend voelen of e.e.a. weer gaat werken.

Groeten Stoker.
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 05 jun 2012, 16:52

De batterij is goed en de dynamo ook. Met alle gebruikers ingeschakeld, remlichten aan, grootlicht en mistlampen aan, komt het voltage bij stationair draaiende motor nét niet aan de 15V.Dat moet voldoende zijn en ik ga er dan ook vanuit dat ik het niet in die richting moet zoeken.
Als ik weer even tijd heb gaat de zoektocht verder en ik hou u op de hoogte.

Stoker
Don't follow me, I'am lost too.

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door koltd » 05 jun 2012, 23:38

Kom naar Rotterdam
Dan meten we samen

Gr. Koltd
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 07 jun 2012, 18:56

Heb je misschien een tip?
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door alkyone » 08 jun 2012, 23:20

Ja

Ga naar Koltd,die weet waar hij mee bezig is.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 17 jun 2012, 10:35

Hallo allemaal,

Gisteren middag wederom aangevangen met meten, stap voor stap de troubelshooting handleiding gevolgd en helaas, alle waardes die ik moet meten die meet ik ook. Het enige wat ik nog niet doorgemeten heb is de roze kabel tussen heater control unit connector en de ECM connector A (black). Deze laatste connector zit onder de dummytank en die moet dan eerst weer worden gedemonteerd. Helaas heb ik daar de tijd niet voor gehad en daar zal ik een andere keer mee verder gaan. Nu heb ik zelf het gevoel dat het daar niet aan zal liggen. Het is een goed ingepakte kabelboom en daar zal niet zomaar een draad van breken. Maar meten is weten dus het moet wel worden uitgesloten. De hele boel weer in elkaar gesleuteld want maandag heb ik de motor weer nodig.

Weet iemand van jullie op het forum welke spanning er op de roze draad staat? Misschien kan ik een jumper maken met een schakelaar en een zekering vanaf de accu.
Voorlopig heb ik nog even geen tijd om e.e.a. voort te zetten en dat zal pas eind juli worden.

Groeten Stoker.
Don't follow me, I'am lost too.

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door koltd » 17 jun 2012, 19:42

Weet haast wel zeker dat je het in de linker handel moet zoeken
Door dat je je fiets op de middenbok zet trek je steeds een klein beetje aan het linker handvat

Daar door trek je het contact kapot

Gt koltd ( HARRY)
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Zadel en handvat verwarming

Bericht door Stoker » 19 jun 2012, 11:54

Hallo allemaal,

Het werkt weer :D :D :D .
Gistermorgen in de regen de handvatverwarming aangezet en zowaar werden ze weer warm. Het is alleen jammer dat ik niet weet waarom het nu wel weer werkt. Het enige wat ik gedaan heb is de storingstabel doorgelopen en ik heb het relais gewisseld met die van ernaast. Er is niets anders wat het nu niet doet dus alle relais werken zo als het hoort. Misschien ergens een slecht contact wat opgelost is door het los nemen en weer vastzetten van stekers of dat het relais toch de boosdoener is geweest en een beetje is blijven plakken. Ik hoop dat het nu allemaal blijft werken.

Groeten Stoker.
Don't follow me, I'am lost too.

Plaats reactie