Reis 2012

Plaats hier je mooie reisverhalen
sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Reis 2012

Bericht door sandor » 04 dec 2011, 10:29

We hebben reeds gekozen voor de vakantie 2012 het wordt opnieuw Castellane (Fr gorges du Verdon).
Nu denken we eraan om de wing op de aanhangwagen te zetten en met de auto richting Frankrijk te rijden .
Ik heb al gezocht hoeveel het zou kosten aan tol om met deze combinatie tot ginder te rijden , maar ik word er niet veel wijzer van.
Iemand enig idee ?? ons trajekt is Kortrijk (B) - Castellane.
Thanks :roll:

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Reis 2012

Bericht door Stephan » 04 dec 2011, 11:36

Volgens planner kost de tolweg 102,10 prijzen 2011 en dit is berekend met een auto met caravan, omdat ik niet weet hoe hoog jou aanhanger zal zijn met de motor erop. Alleen met de auto is het 66,80.
het is 1053 km waarvan 857 km snelweg.

Stephan 8)

http://nl.franceguide.com/praktische-in ... toID=35040" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kun je zelf kijken.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: Reis 2012

Bericht door sandor » 04 dec 2011, 20:12

De aanhanger met gw erop is ongeveer 1.90meter

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Reis 2012

Bericht door Stephan » 05 dec 2011, 19:19

Volgens mij zit je dan in voertuigklasse 1 gewone auto dus, de aanhanger wordt onder de 2 meter niet meegerekend, maar dat weet ik niet zeker :oops:
Even die link doorspitten en je weet een heleboel.

Stephan 8)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
2egoldwing
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2010, 19:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Den Haag

Re: Reis 2012

Bericht door 2egoldwing » 09 dec 2011, 16:21

Gewoon even navragen bij de ANWB, die kunnen je het zeker vertellen.

Suc 6

jan.goldwing
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 aug 2011, 16:45
Type Goldwing: GL1200

Re: Reis 2012

Bericht door jan.goldwing » 15 jan 2012, 23:05

Wij, mijn vrouw en ik hebben het plan om in juni met vakantie naar Zuid-Beieren te gaan in de omgeving van Garmisch- Partenkirchen en Oberammergau. Wie is daar bekent met de omgeving en heeft wellicht een paar goede tips voor ons, dat kan zowel om routes gaan als overnachting voor redelijke prijzen. Al vast bedankt voor de eventuele reakties hierop en de hartelijke groeten van Jan.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Reis 2012

Bericht door RonalT » 15 jan 2012, 23:40

jan.goldwing schreef:overnachting voor redelijke prijzen
http://www.booking.com" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.vrijuit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
invoeren in welk gebied en in welke tijd je er wil verblijven en daarna zoek je een beetje naar iets wat je aanstaat. Eventueel kan je via http://www.zoover.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de recensies bekijken of het klopt wat die andere websites schrijven.
Let bij zoover wel op, soms schrijft iemand heel negatief over een hotel wat eigenlijk best meevalt. Maar als het niet aan zijn verwachtingspatroon voldeed is het bij sommige "waardeloos".

Ik heb al dikwijls op deze manier geboekt en als je even goed lees sta je bijna nooit voor een verrassing.

Booking.com heeft als voordeel dat je tot een enkele dag voor vertrek kosteloos mag annuleren. Voor motorrijders wel prettig, als het weer erg slecht wordt hoef je niet perse weg. :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Reis 2012

Bericht door bertzwanen » 20 jan 2012, 22:58

Inderdaad Ronaldt

Diana en ik doen dit al vele jaren bij http://www.booking.com" onclick="window.open(this.href);return false; .
En dat bevalt ons goed zeker het afmelden maar ook het aanmelden ( een beetje Winger neemt zijn laptop mee )
Lekker op je vakantie adres je rit naar huis plannen met de nodige hotels :roll: maar wel leuk :lol:
OA vorig jaar geheel binnedoor naar de costa Brava en alle overnachtingen via booking com .
Dit staat ook bij reis verslagen op dit forum .
Veel plezier allemaal met de voorbereidingen van jullie vakantie .
Wij gaan nog een keer naar Platja d` Aro ( we hebben na al die jaren nog zeker niet alles gezien daar )

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
Raymond D
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mar 2010, 16:52
Locatie: langedijk

Re: Reis 2012

Bericht door Raymond D » 23 jan 2012, 22:47

Castellane Ha daar zitten wij afgelopen jaren ook tenminste we zijn er bezoek en rijde dan weer stuk verder met de camper.

Zelf had ik ook het idee afgelopen jaar ..aanhanger mee met zijspan er op.
was hele aanhanger aangepast voor de wing.

Maar goed afgelopen zomer juli in braak in onze woning en camper gehad dus heel verschade.
en lijden en last met de verzekering en camper deed niet meer bedrading veel stuk getrokken.
Dus zijn er niet meer op uitgeweest ..vakantie was over.

Maar dit jaar willen we toch ook met camper en aanhanger er op uit..
mits natuurlijk weer geen tegenwerking. :wink: :wink:

Maar het lijkt me inderdaad prachtig om in het gebied va de provence rond te tuffen .
en dan nog het lekkere weer al daar.

Zag wel inderdaad op tegen .binnen wegen rijden wat we normaal altijd doen met de camper.
Maar met aanhanger en zijspan er op..poe dat gaat wel erg lang duren.

Dus inderdaad route du solei.
Toch twee jaar terug zaten wij op de secundaire weg langs de route du solei..maar één en al file.
En wij reden gewoon door.
dus wij blij dat we niet op die snelweg zatten.

Dus of de route du solei zo snel gaat met aanhanger??? .met solo motor kan je er zo langs.
maar ja met auto.????

Mvg Ray
MVG Ray

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Reis 2012

Bericht door bertzwanen » 24 jan 2012, 18:05

Gewoon een route maken .
lekker binnendoor als je goed oplet zie je menig int : chauffeur doet dat .
En die komen ook gewoon optijd op hun adres .
Maar daar hoeven jullie niet naar te kijken want je hebt vakantie .
Ook wij hebben dat moeten leren .
Je vakantie begint al thuis en niet ruim 1000 km verder .
Wij hopen dat het een prachtige vakantie wordt voor jullie en geen ellende zoals vorig jaar .

Groetjes

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

jan.goldwing
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 aug 2011, 16:45
Type Goldwing: GL1200

Re: Reis 2012

Bericht door jan.goldwing » 13 feb 2012, 00:18

Ronalt en Bert Zwaanen bedankt voor jullie tips. Groeten van jan.goldwing.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Reis 2012

Bericht door Borretje » 14 feb 2012, 11:33

Hallo Jan,

Je hebt een mooie omgeving uitgezocht. Heb daar al een paar maal een week mogen doorbrengen op kosten van de Baas, ben militair en heb de Nato School daar bezocht voor diverse cursussen.
Al naar gelang kun je er appartementen huren of een kamer in een hotelletje boeken. Collega´s hebben er appartementen gehuurd (in Oberammergau) omdat ze familie meenamen, ik heb een hotelletje aan de rand geboekt met andere collega's.
Hotel Arnika, is mij heel goed bevallen. Eten kun je ook vollop in het dorp, er zijn zat eetgelegenheden. Het kan zomers wel druk zijn, zeker als de passie spelen worden opgevoerd, dus wees op tijd met boeken als je een periode weet waarin je wilt gaan.
Om te rijden is de omgeving verschrikkelijk mooi, en je kan alle kanten op, je zit op de grens met Oostenrijk dus dat is ook erg mooi om in te gaan.
Veel plezier daar

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Cremecar
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 apr 2012, 09:33
Type Goldwing: GL1500

Re: Reis 2012

Bericht door Cremecar » 17 apr 2012, 10:03

Hoi Sandor,
Ik ben vorig jaar in Castellane geweest voor de tweede keer,en ik moet zeggen ik zal nog een derde keer gaan maar niet dit jaar,dit jaar gaan we naar Saurland.
Ik heb een zeer goed B&B adres voor je,eigenaars rijden zelf ook motor en zijn afkomstig van limburg.Wij hebben daar 6dagen gelegen en idiaal voor uitgangspunt om ritten te maken.
Eigenaars zijn zeer vriendelijk,ontbijt is fantastisch(dat stelt bij fransen niks voor)Eigenaar kookt zelf heerlijk,en als je wilt rijden ze zelf een dag met je mee en kom je plaatjes tegen die je zelf niet zou vinden,
EEN ECHTE AANRADER.veel plezier in de provence.
http://www.maisoncastellane.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerard

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: Reis 2012

Bericht door sandor » 22 apr 2012, 09:30

Dat is precies de plek waar we naartoe gaan Gerard :D

Gebruikersavatar
zoefzoef
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2011, 19:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Uitgeest

Re: Reis 2012

Bericht door zoefzoef » 24 apr 2012, 18:58

jan.goldwing schreef:Wij, mijn vrouw en ik hebben het plan om in juni met vakantie naar Zuid-Beieren te gaan in de omgeving van Garmisch- Partenkirchen en Oberammergau. Wie is daar bekent met de omgeving en heeft wellicht een paar goede tips voor ons, dat kan zowel om routes gaan als overnachting voor redelijke prijzen. Al vast bedankt voor de eventuele reakties hierop en de hartelijke groeten van Jan.
Hoi Jan.
Ik heb hier een link voor je waar veel MOTORHOTELS op staan o.a DUISLAND

WWW>MOTORHOTELS IN EUROPA.

Grt Zoefzoef


Groetjes ZOEF ZOEF

Plaats reactie