invoeren schademotor uit buitenland

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door frank's » 12 jul 2011, 23:49

hallo ik heb en vraag: weet iemand wat er komt kijken bij een schademotor invoeren uit het buitenland qua kosten?
het zal gaan om een motor uit duitsland of belgie ofzo in iedergeval europa.
dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik graag wat er moet gaan gebeuren.
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door japie de cipier » 13 jul 2011, 17:58

gewoon bij de RDW invoeren en dan gelijk belasting betalen over het verschuldigde bedrag, let wel op dat de prijs in verhouding staat met het aangeboden object. ook je BPM zal daar over betaald moeten worden.
Dus voor vragen even naar de RDW en je weet er het fijne van.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door frank's » 13 jul 2011, 18:36

bedankt!!!!!!!!
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door harmdeboer » 13 jul 2011, 18:43

fout!

Je koopt bij boonstra een frame met kenteken.
Gooit de andere motor op een aanhanger met een huif...
Knal alles in een schuur...

Hoppa klaar geen invoer geen btw...
En het was toch al schade dus... Je moet er toch aan gaan werken dan doen je het gelijk goed...

Indien het een motor betreft voor onderdelen zelfde verhaal. Echter wel zorgen dat je het volledige kenteken bij de vorige eigenaar laat endat je een brief van verkoop hebt mocht je aangehouden worden...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door frank's » 13 jul 2011, 20:22

is wel slim bedacht!!!!!!!!!!!!!!!! maar dan krijg je toch, dat je hem weer moet laten keuren?
maar geen btw en geen bpm is een heleboel centjes korting :D
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Peter wiegers

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door Peter wiegers » 13 jul 2011, 20:29

Waarom keuren??
Je hebt een geldig kenteken.
Het kenteken is niet ingenomen.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door harmdeboer » 14 jul 2011, 17:59

haha ja je moet hem alleen laten keuren indien de motor voor een verzekering totaal los verklaard is... Echter dan is het een keuring van ik meen een honderd of twee. Ze kijken dan alleen of de motor aan de type eisen voldoet en of deze weg waardig is... maar het scheelt een fortuin!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

peter

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door peter » 15 jul 2011, 14:17

Het ligt er helemaal aan hoe oud de motor is, komt hij binnen de EU weg en zit er nog een kenteken bij. Bpm valt nog wel mee maar is afhankelijk van de leeftijd en na 9 jaar en 6 maanden zit er alleen wat rest bpm op.

invoerrechten motorfiets buiten de EU = 6%
Motoren met een netto-catalogusprijs van meer dan € 2.133 betalen 19.4% bpm - 210€ over de catalogusprijs.In allerlei tabellen kan je vinden wat je korting is bij een bepaalde leeftijd.

Als je kenteken is ingenomen na een ongeval door de politie zal je bij de rdw even een herkeuring moeten laten doen. Verzekeringen nemen in principe geen kenteken in om de simpele reden dat het voertuig niet van hun is. Tenzij na een total loss gevalletje je afstand hebt gedaan van het wrak.

Met een beetje googlen en als je weet wat je wilt heb je voor avonden lang leesplezier op allerlei overheidssites.

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door frank's » 15 jul 2011, 23:48

het valt inderdaad wel mee, en hoef dan niet veel werk te verrichten als ombouwen [heb daar geen moeite mee maar tijd ontbreekt wel]
nu nog de finaciele kant met wederhelft rond krijgen [ze wil eerst een badkamer :D ]
daarna op zoek naar mischien wel een schade 1800 of gewoon een schadevrije.
allen bedankt voor reactie [ben weer een stuk wijzer geworden].
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: invoeren schademotor uit buitenland

Bericht door Wingnut » 16 jul 2011, 10:53

Bij een schade motor zal de BPM ook lager uitvallen dan bij een motor van gelijk bouwjaar zonder schade. Deze methode (truuk) gebruikt de handel sinds enige jaren. Zelfs als de autor of motor in goede staat was, worder er schade onderdelen opgezet voor de BPM bepaling om zo de BPM te drukken.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Plaats reactie