achterband verwisellen

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
mkhonda
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 okt 2008, 03:43

achterband verwisellen

Bericht door mkhonda » 08 mar 2009, 18:16

heeey


hoe verwisel julie de achter band ? moeten de koffers eraf ?
of kunnen ze blijfen zitten laten julie het doen of doe je het zelf ?

groeten mike

ps ik ben nog lang niet zo ver maar als het er op aan komt wel handig om alvast te weeten :D

Gebruikersavatar
roofer
Berichten: 365
Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
Type Goldwing: GL1500
Locatie: geleen

Bericht door roofer » 08 mar 2009, 18:39

bij mijn 1200 kan ik alles laten zitten mits je de motor hoog genoeg op kan krikken zodat de band naar onder en zijkant weg kan, anders kom je de koffers weg aan het halen
hoe ouder de wing, hoe gekker

Gebruikersavatar
Peter wiegers
Berichten: 966
Lid geworden op: 11 okt 2008, 17:19
Locatie: Zeist

Bericht door Peter wiegers » 08 mar 2009, 19:08

Ik heb de koffers eraf gehaald omdat ik ook niet wist of het nodig was maar als bijkomend voordeel alles goed schoon kunnen maken.
Afbeelding
de topkoffer was niet nodig en waarschijnlijk ook de rechter koffer niet.
Technisch gesproken nog een WINGRYDER.

Gebruikersavatar
roofer
Berichten: 365
Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
Type Goldwing: GL1500
Locatie: geleen

Bericht door roofer » 08 mar 2009, 19:10

je bent lekker bezig, ik zie dat je de originele dempers niet meer hebt. :cry:
hoe ouder de wing, hoe gekker

Gebruikersavatar
Peter wiegers
Berichten: 966
Lid geworden op: 11 okt 2008, 17:19
Locatie: Zeist

Bericht door Peter wiegers » 08 mar 2009, 19:12

Dat weet ik niet heb na aankoop direct de boel open gegooid om de band te laten vervangen en weet niet wat er wel of niet origineel is.
Technisch gesproken nog een WINGRYDER.

Gebruikersavatar
roofer
Berichten: 365
Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
Type Goldwing: GL1500
Locatie: geleen

Bericht door roofer » 08 mar 2009, 19:13

het is een 1500, ik heb een 1200met luchtveren,
hoe ouder de wing, hoe gekker

Gebruikersavatar
Peter wiegers
Berichten: 966
Lid geworden op: 11 okt 2008, 17:19
Locatie: Zeist

Bericht door Peter wiegers » 08 mar 2009, 19:16

ok vandaar . Daar zal wel veel verschil in zitten.
Technisch gesproken nog een WINGRYDER.

Gebruikersavatar
roofer
Berichten: 365
Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
Type Goldwing: GL1500
Locatie: geleen

Bericht door roofer » 08 mar 2009, 19:18

je hebt toch rechtsonder in je kuip ook zo'n knoppenspel zitten om de veren voor of achter op te pompen???
hoe ouder de wing, hoe gekker

Gebruikersavatar
Peter wiegers
Berichten: 966
Lid geworden op: 11 okt 2008, 17:19
Locatie: Zeist

Bericht door Peter wiegers » 08 mar 2009, 19:19

ja de bediening van de compressor
Technisch gesproken nog een WINGRYDER.

sylviacbr
Berichten: 683
Lid geworden op: 30 mar 2006, 22:04
Locatie: hoogezand

Bericht door sylviacbr » 08 mar 2009, 20:15

Peter wiegers schreef:ja de bediening van de compressor
dit is voor de 1500 alleen achter , bij de 1200 kan het voor en achter

gr sylvia
rijdt nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

trots om een wingeruutgrunn te zijn.

Gebruikersavatar
mkhonda
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 okt 2008, 03:43

Bericht door mkhonda » 09 mar 2009, 14:02

dus wat moet er nu gesloopt worden ??

ik heb er ook nog zo n spoiler onder of achter de koffers zitten maar geen iedee hoe die er af moet

Afbeelding

Gebruikersavatar
Franklin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 148
Lid geworden op: 26 mar 2006, 17:35
Locatie: Veghel

Bericht door Franklin » 09 mar 2009, 14:48

De spoiler onder de koffers zitten(bij mij in iedergeval), met een boutje per zijkoffer en twee in de originele spatscherm net achter het wiel.
Ook moet je de chroom beugel demonteren die over de beide koffers gaat. Het ik een hele klus om alles te demonteren. Niet moeilijk wel veel werk.

Topkoffer losmaken, kabels losmaken in de zijkoffers, zijkoffers losmaken, achterspatbord (nummerplaat) verwijderen, uitlaten iets losdraaien en naar beneden weg draaien (anders kom je niet bij de as), remklauw demonteren, achteras eruit, tussenstang net achter het wiel losdraaien(ander kan het wiel er niet door) en dan heb je je wiel eruit.
Groeten,

Franklin (°\=/°)
Ex GW 1500 rijder
Mille Miglia kitcar met Garmin Zūmo
Nieuwschierig? kijk HIER

Gebruikersavatar
jantje beton
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
Locatie: HOESELT

Bericht door jantje beton » 09 mar 2009, 19:23

nu een duidelijk antwoord

op de hefbrug
op groote poot

ten eerste:luchtvering volledig aflaten
ten tweede :uitlaten los draaien en 3 kwart slag omwringen
schroef van remklauw lossen zodat houder vrij is
groote schroef van hoofdas lossen en as eruit halen remklauw met houder omhoog duwen tussen koffer en band en zo komt alles vrij om het wiel eruit te halen hey is allemaal zeer preciesie werk maar zo is en niet anders en alles terug omgekeerde volgorde en klaae is de klus .
niet vergeten de remblokken na te kijken en als het moet vervangen en de pomp goed los te maken en met kopervet de bussen goed te bewerken .
grtjs Jantje Beton
wees niet bedeesd jantje is hier geweest

Gebruikersavatar
Franklin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 148
Lid geworden op: 26 mar 2006, 17:35
Locatie: Veghel

Bericht door Franklin » 09 mar 2009, 20:02

Gôh Jantje, dat was duidelijk :roll: :twisted:
Groeten,

Franklin (°\=/°)
Ex GW 1500 rijder
Mille Miglia kitcar met Garmin Zūmo
Nieuwschierig? kijk HIER

Gebruikersavatar
Gosebol
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 nov 2008, 22:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Beverwijk

Bericht door Gosebol » 09 mar 2009, 21:14

dus die koffers hoeven er niet af??
Heen ga je, terug moet je

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten