Goldwing 1800 importeren uit Engeland. Koplampproblemen?
Goldwing 1800 importeren uit Engeland. Koplampproblemen?
Heeft iemand al eens een Goldwing 1800 geïmporteerd uit Engeland en ter keuring aangeboden bij RDW? In zijn algemeenheid schijnen hierbij de koplampen een probleem te vormen omdat de bundel naar links omhoog afbuigt (bermzijde Engeland) in plaats van naar rechtst omhoog (bermzijde NL). Ik vraag me af of dit ook zo is bij de Goldwing 1800. Bij het importeren dient hier wel rekening mee gehouden te worden, want nieuwe koplampen hakken er wel in. Wie heeft hiermee ervaring, specifiek voor wat betreft de Goldwing 1800?
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
- Locatie: laarne ( B )
Geen ervaring mee, maar wel een 1800. Aangezien de 1800 2 koplampen heeft in een spits toelopende kuip die ook nog in te stellen zijn, moet het volgens mij mogelijk zijn de lichtbundel anders te laten schijnen. Ik weet niet of je voor een nieuwe aan het kijken bent of een gebruikte, maar ook in Engeland zijn er de nodige grijze importen uit Amerika, dus waar ze ook aan de rechtse kant van de weg rijden.
Gezien de koers van het £ inderdaad zeer interessant en ik heb ook al de eerste importen van 1800's uit Engeland op marktplaats gesignaleerd. Ik zou het risico wel durven te nemen t.a.v. de lampen. Of anders voor de keuring even Europese vasteland lampen lenen en daarna de oude weer terugplaatsen. Gebeurd veelvuldig met importen uit Amerika, waarbij op de Amerikaanse lamp de E type goedkeuring ontbreekt.
Gezien de koers van het £ inderdaad zeer interessant en ik heb ook al de eerste importen van 1800's uit Engeland op marktplaats gesignaleerd. Ik zou het risico wel durven te nemen t.a.v. de lampen. Of anders voor de keuring even Europese vasteland lampen lenen en daarna de oude weer terugplaatsen. Gebeurd veelvuldig met importen uit Amerika, waarbij op de Amerikaanse lamp de E type goedkeuring ontbreekt.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
i.v.m. de Europese wetgeving is RDW verplicht hem goed te keuren als hij in Engeland ook goedgekeurd is.
Dit moeten ze overnemen.
Voorbeeld:
Een kennis van me heeft een half jaar terug een sportauto gekocht in Engeland waar maar 1 stuks van is gebouwd.
Maar aangezien er een Engels kenteken bij was is hij bij de RDW in 1 keer goedgekeurd.
Dit moeten ze overnemen.
Voorbeeld:
Een kennis van me heeft een half jaar terug een sportauto gekocht in Engeland waar maar 1 stuks van is gebouwd.
Maar aangezien er een Engels kenteken bij was is hij bij de RDW in 1 keer goedgekeurd.
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Een bekende van mij werd op tijd wakker.
Lees dit bericht maar eens.
http://www.fraudwatchers.org/forums/arc ... -3618.html
Lees dit bericht maar eens.
http://www.fraudwatchers.org/forums/arc ... -3618.html
Dit fenomeen speelt al jaren. Nooit iets op die manier kopen. Op Marktplaats worden al meerdere Goldwings aangeboden, maar deze staan al gewoon in NL en kunnen bezichtingd worden inclusief papieren etc.Early schreef:Een bekende van mij werd op tijd wakker.
Lees dit bericht maar eens.
http://www.fraudwatchers.org/forums/arc ... -3618.html
Dit zijn mijn motoren, deze komen uit engeland http://link.marktplaats.nl/233684737
voor je er aan begint om 1 motor te importeren het volgende over deze
2 prachtige motoren;
* reistijd ophalen plm. 40 uur rijden
* gereden km's / met aanhw. plm. 2.700 km = € 0,30 km = € 810,00
* gemaakte onkosten; brandstof / overtochten / overnachten € 750,00
* de engelse pond kwam op € 1,16 = + 16 % over de engelse prijs
* BPM betalen en keuringskosten
Dan kan het ook nog zijn dat je ergens komt dat de motor zwáár tegenvalt, maar heb je wel de onkosten gemaakt, en dan ? ? ?
Dus alles met elkaar kan het nog wel eens tegenvallen, zeker als het om
1 motor gaat want daar worden de kosten niet minder van.
Oók in engeland kosten goede / nette motoren geld.
succes; Henk
voor je er aan begint om 1 motor te importeren het volgende over deze
2 prachtige motoren;
* reistijd ophalen plm. 40 uur rijden
* gereden km's / met aanhw. plm. 2.700 km = € 0,30 km = € 810,00
* gemaakte onkosten; brandstof / overtochten / overnachten € 750,00
* de engelse pond kwam op € 1,16 = + 16 % over de engelse prijs
* BPM betalen en keuringskosten
Dan kan het ook nog zijn dat je ergens komt dat de motor zwáár tegenvalt, maar heb je wel de onkosten gemaakt, en dan ? ? ?
Dus alles met elkaar kan het nog wel eens tegenvallen, zeker als het om
1 motor gaat want daar worden de kosten niet minder van.
Oók in engeland kosten goede / nette motoren geld.
succes; Henk
Laatst gewijzigd door little henkie op 05 mar 2009, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
* reistijd ophalen plm. 40 uur rijden
* gereden km's / met aanhw. plm. 2.700 km = € 0,30 km = € 810,00
* gemaakte onkosten; brandstof / overtochten / overnachten € 750,00
zo word een motor wel erg duur maar volgens mij is de brandstof wel 2x berekend eerst 30 cent de km en later nogeens apart de brandstof. FOEI
ik denk ook dat je geen 30 cent mag berekenen als je zelf rijd.
1; autokosten gaan ook door bij stilstand
2; brandstof 2700 km = bij diesel met mijn vw is 240 liter = 240 euro
3; overtocht heen en terug ongeveer 200 euro
4; overnachten break & breadfurst 100 euro.
ik denk totaal iets van 500 / 600 euro.
Gr japie.
Ps. en dan gewoon er even lekker tussenuit met een doel voor ogen = onbetaalbaar
* gereden km's / met aanhw. plm. 2.700 km = € 0,30 km = € 810,00
* gemaakte onkosten; brandstof / overtochten / overnachten € 750,00
zo word een motor wel erg duur maar volgens mij is de brandstof wel 2x berekend eerst 30 cent de km en later nogeens apart de brandstof. FOEI
ik denk ook dat je geen 30 cent mag berekenen als je zelf rijd.
1; autokosten gaan ook door bij stilstand
2; brandstof 2700 km = bij diesel met mijn vw is 240 liter = 240 euro
3; overtocht heen en terug ongeveer 200 euro
4; overnachten break & breadfurst 100 euro.
ik denk totaal iets van 500 / 600 euro.
Gr japie.
Ps. en dan gewoon er even lekker tussenuit met een doel voor ogen = onbetaalbaar
Laatst gewijzigd door japie de cipier op 05 mar 2009, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten