Na een lange rit van Roermond naar Noordwijkerhout, gaf de motor smorgens bij proberen te starten geen sjoege. Wegenwacht had geen idee, uiteindelijk startte hij toch. Hele dag gereden, geregeld afgezet en weer gestart. Na paar dagen thuis stil gestaan te hebben: weer geen enkele reactie bij starten. Met startkabels gestart - ging meteen aan - en bij werkplaats nieuwe accu laten plaatsen. Na paar dagen stilstand vandaag weer geen enkele reactie bij starten. Lampen en controlelichten gaan allemaal aan; er zit gewoon stroom op.
Wie kent dit probleem en, belangrijker, de oplossing?
Honda GL1800 Touring de Luxe.
Motor start niet
Motor start niet
Honda Silverwing 1992-1998
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Re: Motor start niet
Vanavond eens iets aparts geprobeerd. Menukeuze "Uitzetten bij inactiviteit" geannuleerd en: motor start meteen . Ook meerdere malen en ook als ik het automatisch uitzetten weer geactiveerd heb. Schiet mij maar lek.
Honda Silverwing 1992-1998
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Motor start niet
En wat zet je dan aan/uit bij inactiviteit....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Motor start niet
Hoi ik heb dit 2 x. keer gehad oorzaak. 1e keer Inactiviteit was ingeschakeld in de broekzak
Ik had de keyless in de jaszak en de huissleutels ook waarschijnlijk de midden knop ingedrukt door de sleutel box
Dus geen echte storing maar starten deed ie uiteraard niet
2e keer was ook eigen schuld
Keyles in de jaszak. En stom de mobiel in de zelfde jaszak gevolg. Geen sleutel herkenning
Staat ook in handleiding houd je mobiel uit de buurt van de keyles sleutel
Verder ik heb de meest fijne motor ooit Gl1800 dct. Black 2018 Met alle opties exstra Uitvoering. GEWELDIG . Wat een fijne motor
Onze vorige motor Bmw . 12 jaar op gereden maar.
Na 120 k op de bmw k1200 lt. is dit echt 5 keer meer rijgenot terwijl dt ooit de ultieme machine was voor ons
Ook in de haarspeld bochten handelt echt veel beter
Relax rijden. Koop een dct goldwing
Ik heb een paar extra footpegs toegevoegd met eigen constructie
En een bagagerek. Van nederlands fabrikaat
Ik had de keyless in de jaszak en de huissleutels ook waarschijnlijk de midden knop ingedrukt door de sleutel box
Dus geen echte storing maar starten deed ie uiteraard niet
2e keer was ook eigen schuld
Keyles in de jaszak. En stom de mobiel in de zelfde jaszak gevolg. Geen sleutel herkenning
Staat ook in handleiding houd je mobiel uit de buurt van de keyles sleutel
Verder ik heb de meest fijne motor ooit Gl1800 dct. Black 2018 Met alle opties exstra Uitvoering. GEWELDIG . Wat een fijne motor
Onze vorige motor Bmw . 12 jaar op gereden maar.
Na 120 k op de bmw k1200 lt. is dit echt 5 keer meer rijgenot terwijl dt ooit de ultieme machine was voor ons
Ook in de haarspeld bochten handelt echt veel beter
Relax rijden. Koop een dct goldwing
Ik heb een paar extra footpegs toegevoegd met eigen constructie
En een bagagerek. Van nederlands fabrikaat
Re: Motor start niet
Even een reactie terug: de oplossing die leek te werken werkte toch niet. Regelmatig problemen met starten. Met keyless heeft het niets te maken; contact en controlelampjes gaan allemaal gewoon aan. Motor staat nu bij Goedhart en die hebben op advies van Honda een reset geprobeerd. Ben benieuwd...
Honda Silverwing 1992-1998
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Re: Motor start niet
Oplossing: de juiste accu installeren:
YUASA YTX20HL-BS HPMF
Nu zijn de startprobleem opgelost.
YUASA YTX20HL-BS HPMF
Nu zijn de startprobleem opgelost.
Honda Silverwing 1992-1998
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Honda Shadow 1998-2002
Honda Paneuropean ST1100 2002-2006
Honda Paneuropean ST1300 2006-2021 + Harley Davidson Streetbob 2015-2021
Honda Goldwing GL1800 Touring Deluxe ('19) vanaf september 2021
Re: Motor start niet
De standaard geleverde GYZ accu is een waardeloze accu. In mijn Goldwing zit nu ook al de derde accu (vanaf 2018). Nu zit er een YTX versie in.
UIteraard heb ik opgezocht wat het verschil tussen een GYZ en YTX accu is aangezien beide dezelfde capaciteit hebben. Het volgende kwam ik tegen.
Een GYZ accu wordt in de fabrikant al afgevuld en vervolgens in de opslag gezet. Hierdoor begint de sulfide opbouw direct. De accu kunnen maar zo een paar jaar in de opslag staan voordat iemand er een nodig heeft.
Je krijgt dan in feite al een deels versleten accu in je motor.
De YTX versie wordt pas afgevuld als je de koopt. Hierdoor krijg je echt een nieuwe accu in je motor.
Wellicht dat Honda de GYZ voorschrijft vanwege de start/stop functie maar die heb ik al uitgeschakeld. Die werkt heel lomp op de DCT.
De YTX versie doet het gewoon heel goed in de Goldwing.
UIteraard heb ik opgezocht wat het verschil tussen een GYZ en YTX accu is aangezien beide dezelfde capaciteit hebben. Het volgende kwam ik tegen.
Een GYZ accu wordt in de fabrikant al afgevuld en vervolgens in de opslag gezet. Hierdoor begint de sulfide opbouw direct. De accu kunnen maar zo een paar jaar in de opslag staan voordat iemand er een nodig heeft.
Je krijgt dan in feite al een deels versleten accu in je motor.
De YTX versie wordt pas afgevuld als je de koopt. Hierdoor krijg je echt een nieuwe accu in je motor.
Wellicht dat Honda de GYZ voorschrijft vanwege de start/stop functie maar die heb ik al uitgeschakeld. Die werkt heel lomp op de DCT.
De YTX versie doet het gewoon heel goed in de Goldwing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten