moeilijk terug schakelen gl 1100

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gunhonda1959
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2018, 09:50
Type Goldwing: GL1100

moeilijk terug schakelen gl 1100

Bericht door Gunhonda1959 » 28 aug 2021, 22:45

Ik heb het volgende probleem , bak schakelt moeilijk terug , en bij stilstand wil hij niet meer in z'n vrij, als ik de motor uitzet schakelt hij perfect en ook bij opschakelen, dit gebeurde na dat er een hoop herrie uit kwam tijdens het rijden, na enkele km was het geluid weer weg, iets is er waarschijnlijk kapotgegaan, heb de voordeksel er al af en er is daar volgens mij niets aan de hand , wel kwam ik zoals verwacht metaal deeltjes tegen. vrees dat het blok uit elkaar moet !! graag tips waar het probleem kan liggen. Iets te maken de de vrijloop of koppeling????

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: moeilijk terug schakelen gl 1100

Bericht door RonalT » 29 aug 2021, 21:48

Heeft jou motor een vrijloop?

Moeilijk schakelen en niet in zijn vrij willen heeft altijd met de koppeling te maken.
Maar als je een hoop lawaai gehoord hebt en dan deze klachten heb denk ik dat je inderdaad in het motorblok moet zoeken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gunhonda1959
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2018, 09:50
Type Goldwing: GL1100

Re: moeilijk terug schakelen gl 1100

Bericht door Gunhonda1959 » 01 sep 2021, 13:21

heb van het weekend het blok uit elkaar gehaald, en kwam tot de ontdekking dat de Primaire ketting defect is, enkele gebroken schakels !dus nu toch maar het gehele blok reviseren, schakelmechanisme en koppeling is volgens mij absoluut geen schade te ontdekken., ben nu nog op zoek naar de Primaire ketting spanner .

Plaats reactie