Vervangen thermostaat

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Markywing
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2020, 12:40
Type Goldwing: GL1500

Vervangen thermostaat

Bericht door Markywing » 14 sep 2020, 12:48

Gegroet collega's.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de sanitaire thermostaat van een GL 1500 SE?

Mijn motor wordt, in tegenstelling met anderen, NIET warm. Ook niet na een ritje van 100Km.
Mijn thermostaat voor koelmiddel staat volgens mij geblokkeerd in de stand OPEN waardoor hij constant koelt en niet warm wordt.
Ik zou deze zelf willen vervangen maar heb geen idee waar deze zit en welke delen van de behuizing je moet losdraaien om dit te vervangen.

Ik zal dan gelijk mijn ventilator thermostaat vervangen en ventilatoren checken.

Dank voor jullie medewerking.
Mark

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Vervangen thermostaat

Bericht door Cas » 14 sep 2020, 15:36

Markywing schreef:
14 sep 2020, 12:48
Gegroet collega's.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de sanitaire thermostaat van een GL 1500 SE?

Mijn motor wordt, in tegenstelling met anderen, NIET warm. Ook niet na een ritje van 100Km.
Mijn thermostaat voor koelmiddel staat volgens mij geblokkeerd in de stand OPEN waardoor hij constant koelt en niet warm wordt.
Ik zou deze zelf willen vervangen maar heb geen idee waar deze zit en welke delen van de behuizing je moet losdraaien om dit te vervangen.

Ik zal dan gelijk mijn ventilator thermostaat vervangen en ventilatoren checken.

Dank voor jullie medewerking.
Mark
Er staat een video op youtube maar het is een Goldwing dus je moet heul veul losdraaien, it's a hell of a job.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Vervangen thermostaat

Bericht door cooper » 26 sep 2020, 09:12

Deze zit achter de radiatoren en laat een 14 dagen voor aanvang van de klus een kaars branden waarmee je hoopt dat de achterste bout niet afbreekt.
Scheelt je zomaar effe een hoop sleutelwerk. Succes!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Tomanne
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2020, 21:40
Type Goldwing: GL1500

Re: Vervangen thermostaat

Bericht door Tomanne » 06 apr 2021, 22:20

Is het probleem inmiddels opgelost.

Plaats reactie