Intercom achter werkt niet

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Miquel
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 dec 2019, 22:53
Locatie: Sittard

Intercom achter werkt niet

Bericht door Miquel » 05 mei 2020, 17:23

Hallo allemaal,

De intercom van de bijrijder werkt niet. Ik krijg wel muziek maar geen spraak. De j en 'm headset is in orde. Dit heb ik gecheckt door voor aan te sluiten. Zadel los gehad en de connector verwisseld met de connector in de kuip. Ook dit gaf geen ander resultaat dan wel muziek geen spraak. Wie kan me helpen. Kan overstappen natuurlijk op bluetooth. Maar ik wil eigenlijk dat alles aan de wing goed functioneert en de setjes net 2e hands voor een leuke prijs kunnen kopen.

Groet Miquel

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Intercom achter werkt niet

Bericht door RonalT » 05 mei 2020, 20:52

Om te beginnen een vraag: wat voor een type 1500 heb je trouwens, want dat is soms handig om te weten of het om een INT of ASP/SE gaat

Het ligt in ieder geval niet aan het deel 'intercom van de passagier' want muziek en spraak komen uit dezelfde radio/versterker via dezelfde draadjes.
Waar het waarschijnlijk aan ligt is het spraak-gedeelte van de bestuurder. Voor de microfoons van de bestuurder en de passagier zijn verschillende ingangen op de radio/versterker. Voor de microfoon van de bestuurder worden de pennen 10 en 12 van de stekker achter de radio gebruikt en voor de passagier-microfoon worden 5 en 11 gebruikt

De headset van de bestuurder. Daarvoor zit een 5 polig-DIN-stekker links naast de radio. Vanuit deze stekker (eigenlijk contra-stekker) lopen 5 draden via de stekkerblokken C311 (6-rood, zit achter het linker kuipvak) - C71 (16-wit, zit achter het linker kuipvak) naar C1 (zit aan de radio/versterker).
Voor de microfoon van de bestuurder zit daar een witte draad in en een zwarte (afscherming/mantel).

Het is te hopen dat je een slechte verbinding in een van de stekkers vindt. Groen geoxideerde pennen of misschien een los draadje. Anders wordt het moeilijk omdat het dan in de radio zit....
Vragen? gewoon stellen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Miquel
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 dec 2019, 22:53
Locatie: Sittard

Re: Intercom achter werkt niet

Bericht door Miquel » 06 mei 2020, 07:53

Hallo Ronalt,

Vraagje als ik de j en m voor aansluit hoor ik mij zelf praten in de helm. Achter is dit niet. Dan is er toch niets met de microfoon voor.

Groet Miquel

Miquel
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 dec 2019, 22:53
Locatie: Sittard

Re: Intercom achter werkt niet

Bericht door Miquel » 06 mei 2020, 09:15

Hallo allemaal,

ben nog even verder op onderzoek gegaan. De intercom getest met twee setje. Conclusie verbinding microfoon bijrijder doet het niet. Ik hoor wel wat de bestuurder zegt, maar bijrijder hoor ik niets. De kabels van de setjeszijn goed. die heb ik verwisseld. De connector verwisseld van onder de kuip naar achter geen resultaat. Dus het moet tussen de connector zadel en radio zitten als ik het goed heb. Zal deze connector nog eens goed nakijken. En ook die van de radio.

Kleur microfoon kabel?

gl 1500 aspencade bj 1995

groet Miquel

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Intercom achter werkt niet

Bericht door RonalT » 06 mei 2020, 18:27

De passagierheadset:
C12 6-polig rode stekkerblok onder het zadel. De kabel van de headset zou zwart (afscherming) en wit (signaal) zijn.
Aan de zijde van de motor zij de aders zwart (afscherming) en rood/blauw (signaal)

Die van de bestuurder staat hier enkele berichten hoger.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie