Frankrijktour 2018

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Frankrijktour 2018

Bericht door Bertwing » 15 jun 2018, 22:15

Hallo wingers,

eens dezer dagen is de tijd weer daar om van een vakantieperiode te genieten. Het wordt wederom weer een plaatsje in Frankrijk aan de Cote Azur. Nadat we vorig jaar Antibes aandeden wordt het dit jaar Le Croix Valmer in de Var. We huren daar een appartement vlak bij zee.

Ik ga weer op de motor en heb een tour van vijf dagen uitgestippeld. Na veel lezen en routes maken wijk ik toch van mijn oorspronkelijke ideeën af om op de heenweg enkel langs de Atlantische kust te rijden, de Pyreneeën te doorkruisen enz. Besloten om volgend jaar apart naar de Pyreneeën te gaan om zo de tijd te nemen om van Oost naar West de bergen te doorkruisen.
Voor nu een tour met veel wegen binnendoor maar ook de snelweg. Naast de gewoonte om op de camping te overnachten ga ik ook eens een B&B aandoen. Weet totaal niet of mij dat gaat bekeren, maar als je niets probeer weet je ook niets. Om zeker te zijn van dat ik het ook doe voor de eerste stop een B&B geboekt.

Zo gaat de heenreis https://goo.gl/maps/TfFoFFku6No
De laatste dag neem ik waarschijnlijk wel de kustweg in plaats van de snelweg maar dat bekijk ik tegen die tijd wel

Zo gaat de terugreis er waarschijnlijk uitzien https://goo.gl/maps/yYcBpppGRhF2

Weet alleen nu nog niet of ik onderweg al input geef over het verloop van de reis, neem namelijk nooit mijn computer mee. Kan zomaar gebeuren dat ik het dit jaar wel doe om nog enkele leuke ritten in de Provence te kunnen rijden.

Misschien denken jullie en waar is zijn vrouw nu, die vliegt met het vliegtuig vijf dagen later, na mijn vertrek, naar Hyeres in zuid Frankrijk, huurt een autootje en we zien elkaar op het strand. Ik ben gek op twee wielen en zij op vier, dus lossen we dat zo op.

groet Bert

KJanGW

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door KJanGW » 16 jun 2018, 07:58

Wat enorm gaaf!

Heel veel plezier (en mooie veilige km's) gewenst alvast. Maar dat kan bijna niet anders dan gewoon lukken.

Mijn vrouw en ik zijn beiden (ook) compleet Francofiel en van de minimaal 2 vakanties die we onszelf per jaar gunnen gaat er ook altijd minimaal 1 naar France.

Op een motor heb ik dat reeds eerder gedaan. Met zijn tweeën hebben we dat nog nooit gedaan, maar gezien ik nu een 1500 rijdt gaat het er zeker van komen.

Fijne vakantie gewenst.

Ik/we zijn heel benieuwd naar je belevenissen.

Groet, Koen

barrel
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 mei 2017, 10:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Den Helder

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door barrel » 16 jun 2018, 13:16

Tof hoor!
Sinds vorig jaar ook een Goldwing en daarmee binnenkort bijna 5 weken op vakantie. :D
Wij rijden wel de westkust van Frankrijk af (is het plan).
Hebben niks geboekt of gepland.
Pakken hier hotelletjes en willen dan naar motorcamping Dordogne om van daaruit dagtrips of meerdaagse trips te maken.
Maar kan ook zo maar veranderen want we zitten nergens aan vast.
Heerlijk!

Veel veilige kilometers en vakantieplezier!
Big singles are cool!

Denk om ons milieu: rij een groene! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door Bertwing » 14 nov 2018, 20:23

Dit is het reisverhaal van mijn heenrit afgelopen juni. Ik rij op mijn motor in vijf dagen naar onze vakantiebestemming. Mijn vrouw vertrekt vijf dagen later dan mij, komt met het vliegtuig, en we ontmoeten elkaar op locatie waar we ons appartement gehuurd hebben. Dit jaar is dat in Le Croix Valmer aan de Cote D`Azur. Op een eerder moment heb ik mijn route al kenbaar gemaakt op het forum.
Na alle voorbereidingen is het tijd om te gaan. De motor staat "bepakt", weerbericht nog even gecheckt; lees kans op lichte regen bij de kust, dat zal ik morgenochtend dan nog wel even controleren. Nog eenmaal "loop ik " mijn inpaklijst na en ga naar goed gebruik vroeg naar bed.
In de vroege donderdagmorgen (03.00 uur) verlichten lantaarns de weg. Regendruppels spatten uiteen op het zadel. Plaatselijk ongemak naar ik hoop. Gedachteloos klik ik mijn Garmin in de houder op het stuur, stel op de route in van deze dag. Zonder mijn humeur te laten beïnvloedden nog even een boterham, koffie erbij, sluit de deur. Op weg naar het zuiden.....
Door de regen wijk ik direct van mijn route af, enkel regen langs de kust vermelde Weeronline, dus laat de Deltawerken links liggen en rij richting Antwerpen via de A16. Na het passeren van de Moerdijkbrug is het gestopt met regenen en bij Antwerpen via de "Ring 2" zet ik koers richting Gent,Brugge,Duinkerken naar de kust (N49/E40). Rijdend over een nog rustige snelweg, vervolg nu de A16, bij Abbeville draai ik de A28 op en koers via de A29 aan op Le Havre. De brug over de Seine is een wauwmomentje waard in de vroege morgen. Afbeelding
Het is een verademing deze route te rijden; een vroege motorrijder heeft de snelweg bijna voor zich alleen en na Antwerpen is het echt stil. Prima begin van de vakantie. Ondertussen heb ik half Normandië ook al doorkruist,bij Caen verlaat ik de snelweg en stuur ik via de N13/E46 aan om dwars door Parc Naturel Regional te koersen, smalle slingerende weggetjes, onoverzichtelijk door de hoge dichte begroeiing, landbouwwerktuigen versmallen ook nog de rijweg, borden en gevarendriehoeken kennen ze schijnbaar niet, eerder wordt ik gezien als een gevaar op de weg. Langzaam aan verlaagd de begroeiing tot struiken en weldra rij ik over de kustweg (D971). De zee laat zich niet echt zien, duinen versperren mijn blikveld dus toch maar even een parkeerplaats opgedraaid en bij de Atlantische zee neem ik even een stopmomentje. Afbeelding

Rustig toerend over de D971 koers ik aan op mijn eerste dagstop, een overnachting in een B&B in Mont-Dol.Ik moet even zoeken waar ik werkelijk moest zijn, gelukkig was de plaatselijke jeugd mij goed gezind. Getooid in de Franse driekleur en zittend bij de BBQ, wachtend op een goed resultaat van hun team, reden ze toch even voor mij uit naar de B&B.
Met een gevulde binnentas meld ik mij. Je ploft op een stoel drink een biertje en je hoeft niets meer te doen. Ietwat verbijsterd kijk ik rond in mijn kamer realiserend dat camping, tentje, eten maken allemaal vervalt. Na het douchen ga ik lekker onderuit op het terras en geniet van de zonneschijn en lees een boek. Er parkeren steeds meer auto`s voor de deur. Op het terras wordt het steeds drukker, dus de gezelligheid neemt toe. Bij de gezamenlijke maaltijd leer ik hoe de jeugd tegenwoordig leeft, werkend om te leven met Instagram, Printeresed, volgers en druk in de weer met posten. Ik stuur enkel een appie naar het thuisfront. De zwoele avond lokt de gasten naar buiten maar ik kruip vroeg onder de dekens.
De ochtend gloort weer en een heldere hemel straalt mij tegemoet. De Wing is weer on tour, Via de D4/D85/D285/D91 onderweg naar Rennes. Langzaam aan verandert het landschap, fruitboomgaarden en akkerland, de D85 is schitterend om te rijden, binnendoor wat een weelde. Weg van de drukte Strak aankoersend op Angers, richting Samur (D952). Het water van de Loire kabbelt met mij mee, genietend van de burchtjes, kastelen, bruggen, wijngaarden en rivieren.Afbeelding
Ik heb mij voorgenomen om niet te veel aandacht te besteden aan al het cultuurgoed want ik bivakkeer op een camping naast een kasteel. Op tijd even tanken en avondeten inslaan, op en rond de camping zullen geen faciliteiten zijn. Oeps, sta ik voor gesloten slagbomen bij de municipaal in Chenonceaux. Met de noorderzon vertrokken. Hier wordt mijn avondwandeling naar het kasteel even abrupt een halt toe geroepen. Gelukkig is de volgende camping niet heel ver weg en 4 kilometer verder gaan de slagbomen wel open en zoek ik een plekje voor de nacht. Geen kasteel dus "echt gezien" wel een stromende rivier, dat gaan we een volgende keer anders plannen. Het ingeslagen avond eten smaakt goed, mijn teleurstelling vervliegt bij een goed boek en een goed glas wijn. Als het nachtelijk duister zich meester maak over de camping kruip ik in mijn slaapzak. Mijn nachtrust wordt abrupt onderbroken die nacht, onderhoud aan de spoorlijn laat mij wakker liggen maar in de ochtend ben ik het alweer vergeten. De zon komt gewoon weer op, terwijl ik nog slaap. Als alle persoonlijke bezittingen weer in de koffers zijn verdwenen, ronken de uitlaten van de motor weer en gaat de blik op Frankrijk binnendoor. Onderweg passeren graanvelden (D975, D675), wijngaarden, zonnebloemakkers en natuurparken. Als je verkeersdrempels en rotondes voor lief neemt, af en toe een noodstop wil maken voor een landbouwwerktuig is het fantastisch rijden door dit land.
Het voelt prettig om de campings van te voren te hebben gemarkeerd in de route. Het is al rond de klok van 17.00 uur als ik afstap. Vanavond stopt ik in Ville franche du Perigord (D710).Vind het nog steeds hinderlijk als ik overnacht op een "terrascamping". Kan erg slecht wennen aan de niveau verschillen, kan ook te maken hebben met een GL 1200 zonder mogelijkheid om motorisch achteruit te manoeuvreren. Neem de tijd om inkopen te doen in het dorp en te relaxen bij een goed glas wijn. ik had mijn voorgenomen om veel foto`s maken maar ik merk dat het erbij inschiet. Het is op deze camping erg druk, zeker in vergelijking met mijn eerder bezochte camping om te overnachten. Alle campings die ik aan doe deze reis zijn proper, gastvrij en goed sanitair. Realiseer mij dat het nog maar twee dagen gasgeven is, als ik de volgende morgen weer wakker zal worden. Nu is het tijd om te genieten van de rust op de camping en een spannende thriller uit te lezen. Mijn veldmatje begint te wennen, bivakkeren in een tent moet je ook willen, de ware rede is vrijheid en avontuur, daarom slaap ik ook zo goed en geniet ik voor mijn tent van het ontbijt. Gisteren raken mijn ogen niet uitgekeken op de bossen en landerijen, vandaag passeer ik de eerste rotspartijen. Twee jaar geleden heb ik het parc national des Cèvennes doorkruist, sindsdien neem ik zoveel mogelijk parc naturel op in mijn routes Afbeelding Spontaan ontspringend voor het oog. Erg indrukwekkend die verandering van natuur. Ik rij door fraaie dorpjes, typisch Frans. De wegen zijn fantastisch en menig motorrijder passeert wuivend. Plots, na de bocht wordt ik gemaand rustiger te rijden, hoor een ambulance, en moet ik toe kijken naar een dodelijke ongeluk. Best heftig!! Roerloos onder een witlaken, half toegedekt.... Moet weer verder, onbewust tempert je in de bochten, het raakt je en je neemt het mee. Ik heb mijn route gewijzigd rij over D820 naar Montouban en koers via de D999 aan op Gaillac. Stuur de D83 op en rij verder via de D612 slaat af de D908 op en stop in Gignac. Vanavond overnacht ik op een camping bij een wijnbouwer, eten kopen lukt nog net bij een plaatselijke boulangerie. Krijg niet echt een gastvrij ontvangst maar de tent staat, en de natuur om mij heen is een goede afleiding. Ik had voor de "normale" camping kunnen kiezen maar deze keuze had ik nog niet geprobeerd, een beetje avontuur en anders dan, ja waarom niet, als je alleen toert kan je toch even iets makkelijker andere keuzes maken. Heb trouwens een schitterende plek om te bivakkeren. AfbeeldingHet is nu maandagochtend en vandaag kom ik op mijn eindbestemming na vijf dagen aansturen op de Cote dàzur.
Marseille is cool om binnen te rijden (A 55). Beach, boten, zon, veelzijwind, lastig manoeuvreren maar we zijn er bijna. Best druk nu met wegverkeer. Ik durf niet roekeloos in te "snijden" naar links bij het voorsorteren maar ik zit nog op mijn motor, het dwingt mij wel af te buigen naar het centrum, omrijden dan maar en daarna richting Hyeres. Lekker bochtenwerk, sinds de laatste grote beurt heb ik ook mijn beide banden laten vervangen en ik rij nu met meer lucht in de banden (2.9 bar) deze Gl 1200 rijd heerlijk, sturen gaat zoveel soepeler. De kustroute is fenomenaal (D559).Afbeelding Een aanrader maar je moet geen haast hebben, kost je een heleboel tijd, en vooral geduld, maar geweldig mooi. Le Croix Valmer staat op de borden en ik stuur feilloos naar ons appartement. Op de parkeerplaats wacht ik even, en de zijstandaard luid een moment in dat je beseft, 2300 km. wijzer, wat mij triggert is die dooie gozer op de weg. Als ik mijn vrouw in de armen sluit, weet ze dit nog niet, maar ik weet dat ik veilig aan ben gekomen. Mijn vakantie was al vijf dagen geleden begonnen, van camping naar camping heeft mijn voorkeur, enkel samen de maaltijd gebruiken heeft wel wat....maar nu is het tijd om te relaxen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door De Motormuis » 14 nov 2018, 22:21

Mooi verhaal met mooie foto's.
Ga er ook maar vanuit dat jullie daar
samen een fijne vakantie hebben gehad.
Ik weet niet of er ook nog een verhaal komt
van de terug reis naar huis ??
Wachten we maar even af.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door Bertwing » 14 nov 2018, 22:31

Hallo Wil,

samen vakantie en de toerrit terug naar huis is in concept, komt zeker nog aanbod, enkel ben nog niet klaar.

groet Bert

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door mothergoose » 15 nov 2018, 08:20

Leuk Bert!!! Ik kijk uit naar het vervolg

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door Bertwing » 18 nov 2018, 13:58

Hier is het vervolg op mijn eerdere reisverslag:
Vijf dagen lang heb ik mijn kunnen vermaken in de buitenlucht. Nu de kinderen niet meer mee gaan op vakantie is het kamperen not done voor mijn vrouw dus zij kiest een vliegroute en huurt een auto, samen kiezen we een locatie en een appartement om vakantie te vieren. Ik vind vliegen spannend, zij is blij als ik weer heelhuids arriveer na zoveel kilometers op de motor. We springen eerst maar eens in het zwembad, relaxen op een ligstoel en gaan op zoek naar de supermarkt. In onze huurauto, een Nissan Micra, verkennen wij even kort de omgeving, passeren wijngaarden, bezoeken de Sparwinkel, rijden bergop richting ons appartement en de kust/zee is 500 meter lopen, we hebben een prima balkon met de hele dag zon, lekker buiten eten dus ieder moment van de dag, direct ons avondeten aan het Franse dagritme aangepast, eten we rond de klok van 20.00 uur. Het is salade, stokbrood en Franse kaasjes. Komt trouwens haast elke avond op tafel variërend met goede wijn of rosé. Daarna onderuit met de E-reader. We lopen de volgende dag naar het strand en duiken in het water in. Het kleine strand ligt tussen de rosten ingeklemd, voor ons een klein paradijs op aarde.Afbeelding Over de rotsformatie kan je een mooie wandeling maken naar het volgende strandje. We hebben een prachtig uitzicht vanaf ons terras en lopen de volgende dag naar de verder weg gelegen strandjes die de kuststrook herbergt.
We gaan op weg naar Collobrières, niet zover rijden het binnenland in met een heerlijke kronkelweg, 8 km. “draaien ” (D41) geeft mooie vergezichten en veel verder die dag komen we niet.Afbeelding Mijn vrouw vind het te eng zo`n smalle steile weg dus draaien we om en dan maar zwemmen en de ligstoelen warm houden deze dag.
Een dag met de motor erop uit, eerst een stuk langs de kust en verrassend de D27 gereden Col du Canadel. AfbeeldingDoorkruist vele wegen en stuur via de kustweg weer naar huis, na een duik in het zwembad de boodschappen doen, ik sta elke avond zelf in de keuken dus wil wel zelf de ingrediënten voor de salade inkopen, variatie genoeg aan groente en anders een ander kruidenmengsels toevoegen voor de verandering. De Hollandse pot moet wijken, dus aardappelen komen er niet in is een wens van mijn vrouw. Het toetje is iedere dag een zoektocht, hierin laat ik mij verrassen.
Een typisch Provençaalse middeleeuwse dorp Ramatuelle vereren we met een bezoek, Afbeelding samen slenteren door het dorp en vergapen ons ons aan de bouwstijl en oude gebouwen.
Genieten doen we van de wijnroute (Gassin, Ramatuelle, Plan de La Tour) Afbeeldingdie ons weer in een andere omgeving brengt en bij het wijnhuis van Grimaud laten we ons informeren over de wijnen en rosé. Best lekker spulletje!!!
We bezoeken de havenstad Ste-Maxime en na een flinke wandeling ploffen we neer op het strand. We willen fietsen huren maar het is etenstijd, dus de zaak zit op slot tot half twee. Aan de overkant ligt St-Tropez, deze stad bezoeken we een andere dag. Die dag laten we na een lange wandeling ons rondvaren en aan de haven met allemaal van die dure boten langs de kade laten we ons een diner serveren, Afbeeldingeen beetje in stijl moet de creditkaart ook maar eens een keer flink rammelen.
We rijden samen een dagtour door Massif des Maures. Een ruig gebergte en veel fauna, wonderbaarlijk dat op een kale rotsbodem zo`n vegetatie groeit, schitterend landschap.
Zelf een dagtour gereden over de D554 en dan de D5,D64 en dan de D95,D80 op “Plan-d'Aups-Sainte-Baume”. AfbeeldingIedere dag zijn we wel een paar uur in het zwembad, Afbeeldinghet zonovergoten weer maakt het ook wel dat het een verfrissend effect heeft op de geest en met een goed boek binnen handbereik vermaken we ons prima.

Het moment van op weg naar huis gaan luid het einde van onze vakantie in, het is warm deze donderdagochtend. Bij het inpakken zie ik allemaal kleren die ik niet heb gebruikt, dat wordt weer minder bagage volgend jaar, het warme weer laat je ook niet veel keus in deze omgeving.
Zeker drie dagen in het vooruitzicht en de route ligt al aardig vast. Na een laatste kus stuur ik de wing de parkeerplaats af, nog een keer zwaaien en we zijn onderweg, een flinke kluif vandaag, Montpellier, Narbonne, Carcassonne, Andorra, en overnachten in La Seu dÙrgell. Afbeelding Bij Hyères rij ik richting Brignoles (D12,D43) en draai de snelweg op (A8). We gaan vandaag effe vaart maken en via Nîmes vervolg ik de route over de A9 naar Montpellier, de snelweg is afgesloten dus net voor de stad verder via de D65, onbewust of ik er goed aan doe rij ik puur op gevoel en oriënteer mij op Bèziers. De snelweg komt toch weer in het vizier, begon zelf al wel een beetje te twijfelen aan mijn richtinggevoel, via een laatste rotonde verder naar Narbonne. Ik rij constant 110 km. per uur, vind ik een prettige snelheid en de wing rij zo het lekkerst. Via de A61 stuur ik aan op Carcassonne en verlaat de snelweg nu om de D119 te volgen richten de Pyreneeën.AfbeeldingDe N20 laat mij Andorra bereiken en dwars door dit “staatje” koers ik aan op mijn nachtelijke verblijf camping Grand Sol. In een heel ander vakantie omgeving staat mijn tent nu en neem eerst maar eens een flinke douche. Na het eten maak ik kennis met mijn buurman, een Kroaat die onderweg is naar huis, we bespreken zijn en mijn route en als de avond val is het tijd om de tent in te kruipen. De nacht laat mij wakker worden door een gestaag getik van de regen, draai mij nog maar eens om en `s morgens is het droog maar de tent gaat niet droog de koffer in, wil op tijd de weg weer op, voor mijn ligt de N-260 en deze volg ik tot Pamplona. Ik vind het een schitterende ervaring,Afbeelding vervolg mijn weg over de N-135 en overnacht op camping EUROP CAMPING gelegen in Ascarat in de Pyrénées-Atlantiques. Ontbijten doe ik in de regen, alles gaat kletsnat de koffers in. Een uur lang rij ik binnendoor maar het blijft regenen, de koeien die soms de weg blokkeren hebben er schijnbaar vrede mee maar ik baal een beetje om zo mijn vakantie uit te rijden, droog aan de ene kant van de berg en nat aan de andere kant. Ik ben er klaar mee. Ik moet nog een flinke tijd de D918 volgen maar koers aan op Bayonne en toets “naar huis in”. De overnachting weer in de regen afsluiting dat trek mij niet. Ik stuur blind aan op de snelweg en geef gas, tanken en verder, ik wil naar huis, geef mijzelf niet meer rust dan een bak koffie en rij weer verder, bij Hazeldonck neem ik mijn eerste fastfoodmenu van deze vakantie en stuur een appie naar het thuis front, om 22.45 uur ben ik thuis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door De Motormuis » 18 nov 2018, 18:15

Jammer van zo'n nat einde van jullie
mooie vakantie.
Maar ik denk als ik alles zo lees
dat jullie toch wel een mooie en fijne
vakantie hebben gehad.
En jij hebt weer de nodige kilometers
op je teller erbij gezet.
Dank voor je leuke verslag en mooie foto's.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Frankrijktour 2018

Bericht door mothergoose » 18 nov 2018, 18:47

Leuk vakantie verhaal en tof dat je samen met je vrouw toch zo mooi een vakantie met eigen wensen kan combineren. Idd, jammer van een dergelijk nat einde, het was zo mooi. Maar desalniettemin, een mooi verhaal en leuk om te lezen. Dank daarvoor :D

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Plaats reactie