een gouden tip
-
een gouden tip
alle voor de mensen die met een ouder model rondrijden een GL dus waarvan deze veel verbruikt, bij de nieuwere modellen is deze al zo ingebouwd dacht ik
rechts van je stuur onder je kapje zit ongeveer 20 cm lager een sensor gemonteerd met een grote moer ,denk 17 of 19 , dit is een sensor die je kleppen regelt ofzo bij warm en koud weer , maar daardoor verbruikt hij ook meer door open en dicht te gaan zelf bij goed weer als je maar ff in de schaduw rijdt
dus deze losvijzen , ff kuisen indien nodig
dan heb je je filterhuis ,in de rechterhoek met je een gat boren (boven de filter zelf uiteraard) sensor erdoor en de moer er terug op
en klaar is kees
wat is de bedoeling nu hiervaan , omdat je dan steeds dezelfde temp blijft behouden op die sensor , zodat er geen schommelingen meer plaatsvinden
want nu verbruikt ik maar 7L/100km meer , ervoor was het ongeveer 10L/100km
dus volgens mij is het een half uurtje knutselwerk wel waard , ik hoop dat ik er iemand mee zal blij maken
grtz
mark
ps: foto's zullen wel eens volgen
rechts van je stuur onder je kapje zit ongeveer 20 cm lager een sensor gemonteerd met een grote moer ,denk 17 of 19 , dit is een sensor die je kleppen regelt ofzo bij warm en koud weer , maar daardoor verbruikt hij ook meer door open en dicht te gaan zelf bij goed weer als je maar ff in de schaduw rijdt
dus deze losvijzen , ff kuisen indien nodig
dan heb je je filterhuis ,in de rechterhoek met je een gat boren (boven de filter zelf uiteraard) sensor erdoor en de moer er terug op
en klaar is kees
wat is de bedoeling nu hiervaan , omdat je dan steeds dezelfde temp blijft behouden op die sensor , zodat er geen schommelingen meer plaatsvinden
want nu verbruikt ik maar 7L/100km meer , ervoor was het ongeveer 10L/100km
dus volgens mij is het een half uurtje knutselwerk wel waard , ik hoop dat ik er iemand mee zal blij maken
grtz
mark
ps: foto's zullen wel eens volgen
-
-
waar het rode cirkeltje is daar staat normaal een klein beugeltje met de sensor , ik heb deze wel afgezaagd omdat ik toch binnenkort een volledige nieuwe ga steken , dus niet op letten
en op de eerste foto zie je hoe de sensor in de filterkamer steekt
als er nog vragen zijn stel ze maar gerust
grtz
mark
-
-
Re: een gouden tip
Bj. `89 niks te vinden op die plaatsindiaantje schreef:alle voor de mensen die met een ouder model rondrijden een GL dus waarvan deze veel verbruikt, bij de nieuwere modellen is deze al zo ingebouwd dacht ik ps: foto's zullen wel eens volgen
Wimpie
groet,n uut Drenthe
-
Re: een gouden tip
ik heb zelf eene van 89' , is hij al mss omgebouwd geweest of weet niet of het bij europese modellen ook zo iswimpie schreef:Bj. `89 niks te vinden op die plaatsindiaantje schreef:alle voor de mensen die met een ouder model rondrijden een GL dus waarvan deze veel verbruikt, bij de nieuwere modellen is deze al zo ingebouwd dacht ik ps: foto's zullen wel eens volgen
Wimpie
maar bij de mijne "amerikaan" zit het daar
grtz
mark
-
-
ik geloof je best maar mss een fototje indien mogelijk ?wimpie schreef:`89 dat zeg ik en ook usa maar niet omgebouwd moet je kunnen zien he ex beugeltje bvb.
2x gekeken 3x gekeken linker zijde bekeken maar nix nada dus
Wimpie
of is deze al eens vervangen geweest door ongeval ofzo of dteekt deze mss op een andere plek ondertussen
thx
mark
een gouden tip
Hallo Wingers,
Heb ook even gekeken en heb een USA model van '89.
En inderdaad hij zit er bij mij wel op.
Stuur helemaal naar rechts draaien, en dan zit hij bij mij
helemaal onderin aan de voorkant aan het frame van de kuip.
Zoals beschreven door Indiaantje.
Groeten Wiebe.
Heb ook even gekeken en heb een USA model van '89.
En inderdaad hij zit er bij mij wel op.
Stuur helemaal naar rechts draaien, en dan zit hij bij mij
helemaal onderin aan de voorkant aan het frame van de kuip.
Zoals beschreven door Indiaantje.
Groeten Wiebe.