Carburateurs gereviseerd van een GL1000 uit 1975

Technische vragen, tips, trucs, enz.
DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Carburateurs gereviseerd van een GL1000 uit 1975

Bericht door DonvanVliet » 27 jun 2007, 01:19

Ik heb mijn carbs gereviseerd.
Alle sproeiers die ik kon vinden eruit gehaald, gasschuiven eruit, alleen de carbs nog aan het middenstuk gemonteerd.
Ik heb het hele spul inclusief de sproeiers laten reinigen (ultrasoon) want er zat flink wat bagger op en in de sproeiers.
Alles netjes met perslucht uitgeblazen en weer in elkaar gezet. Ik heb hiervoor revisiesetjes gebruikt van een of ander onduidelijk merk. Dat bestond uit een berg O-ringen en ook een vlotternaald en bijbehorende zitting. Ik heb die naald en zitting ook maar gemonteerd in de vlotterkamers. De vlotters netjes afgesteld op 21 mm.
Vervolgens de carbs volgepompt met benzine, bougies erin gedraaid en voila, meteen na de eerste tik lopen op 4 pitten zonder choke en dat is nog nooit voorgekomen.
Het enige vreemde is dat er een dun laagje benzine op de bodem van de rechthoekige ruimte ligt waar normaal het filterhuis komt.
Hoe kan dat nou? Kan het zijn dat die 21 mm van de vlotterhoogte toch niet helemaal goed is of zijn die nieuwe vlotternaald en zitting niet in orde zodat die het gat naar de benzinetoevoer niet afsluiten. Misschien had ik toch maar genuine onderdelen moeten gebruiken. Of kan die benzine ergens anders vandaan komen sijpelen.
Wie heeft dit wel eens meer gehad of herkent het euvel.

Lex

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 05 jul 2007, 10:51

ik heb zoiets eens gehad met een ander type motor, maar daar bleek dat er toch nog wat vuil uit de tank ervoor zorgde dat de vlotternaald open bleef hangen. zodoende stoomde de carb over. theo

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 05 jul 2007, 11:07

Ze stromen niet meer over. Ik denk dat ik teveel benzine erin gepompt had de eerste keer en dat het via de verrijkingsklep in de luchtkamer is gekomen.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 10 jul 2007, 00:18

Nou ben ik er nog niet. Het spul af laten stellen en dat was prima. Ik reed naar huis en hij liep als een zonnetje en ik dacht ik zal eens een berg gas geven.
Nadat ik hem flink had doorgetrokken was het weer het oude liedje. Knallen uit de linker uitlaat en onregelmatig (op 3 pitten) lopen en alleen vol gas doet ie het goed maar da's de bedoeling niet.....om gek van te worden.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 03 mar 2008, 13:11

Ik heb bij Randakk een revisieset besteld en inmiddels binnengekregen. Ik heb alleen nog nieuwe vlotters nodig want die zijn aan het verpoeieren en naalden met zittingen.
Weet iemand toevallig de partnummers van de vlotters en vlotternaalden?

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 03 mar 2008, 13:47

DonvanVliet schreef:Ik heb bij Randakk een revisieset besteld en inmiddels binnengekregen. Ik heb alleen nog nieuwe vlotters nodig want die zijn aan het verpoeieren en naalden met zittingen.
Weet iemand toevallig de partnummers van de vlotters en vlotternaalden?


vlotters : 16013-567-004 / valve set : 16011-371-004

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 03 mar 2008, 14:42

Dank je.

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 04 mar 2008, 10:17

Don, begrijp ik nu goed dat je 2x nieuwe rubbers gemonteerd hebt?

groet, theo

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 04 mar 2008, 11:01

Welke rubbers bedoel je?

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 04 mar 2008, 12:30

hoi ,
ik bedoel de rubbers van het ''onduidelijke'' merk en de Randak rubber pakkingen en ringen.
groet theo.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 04 mar 2008, 13:08

Nee ik haal nu alles compleet uit elkaar ook de plenum splijten enzo en ik zet alles er nieuw in.

Gebruikersavatar
mario1976
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
Locatie: Beek en Donk

Bericht door mario1976 » 14 apr 2008, 13:15

Hoi Don,

Is jouw probleem nog ooit opgelost?
Ik heb een soortgelijk probleem, als ik gewoon rijdt loopt hij prima, na doortrekken tot zo'n 5000 toeren voor enige tijd begint hij ook moeilijk te lopen op 2 of 3 pitten en alleen vol gas doet hij het prima.
veel rijplezier,

Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000

http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 19 apr 2008, 14:39

Ik ben er nog niet aan begonnen maar als het zover is dan post ik het hier.

Gebruikersavatar
mario1976
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
Locatie: Beek en Donk

Bericht door mario1976 » 20 apr 2008, 18:48

Om te controleren of de vlotternaalden goed sluiten kun je het beste als de carb's op hun kop liggen zuigen aan de benzineslang(vacuumzuigen) en je tong op het gaatje van de slang duwen, je tong moet dan blijven plakken aan de slang oftewel "in" de slang gezogen worden. Je weet dan zeker dat ze absoluut luchtdicht afsluiten.
Heb een set gemonteerd pas die dat niet deden, dus het bleef niet helemaal vaccuum, na monteren ook benzine in het splenum lopen en benzine lekken.
veel rijplezier,

Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000

http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 20 apr 2008, 21:26

Hey Mario
ff je homepage bezocht
maar..............
Wij zjn Mario en Ria, en zijn sinds 15 december 2008 in het rijke bezit van een Honda Goldwing GL 1000 K2 bouwjaar 1977.
ben je helderziend of ??? :P :wink:

Groet Wimpie
groet,n uut Drenthe

Plaats reactie