Carburateurs gereviseerd van een GL1000 uit 1975
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Carburateurs gereviseerd van een GL1000 uit 1975
Ik heb mijn carbs gereviseerd.
Alle sproeiers die ik kon vinden eruit gehaald, gasschuiven eruit, alleen de carbs nog aan het middenstuk gemonteerd.
Ik heb het hele spul inclusief de sproeiers laten reinigen (ultrasoon) want er zat flink wat bagger op en in de sproeiers.
Alles netjes met perslucht uitgeblazen en weer in elkaar gezet. Ik heb hiervoor revisiesetjes gebruikt van een of ander onduidelijk merk. Dat bestond uit een berg O-ringen en ook een vlotternaald en bijbehorende zitting. Ik heb die naald en zitting ook maar gemonteerd in de vlotterkamers. De vlotters netjes afgesteld op 21 mm.
Vervolgens de carbs volgepompt met benzine, bougies erin gedraaid en voila, meteen na de eerste tik lopen op 4 pitten zonder choke en dat is nog nooit voorgekomen.
Het enige vreemde is dat er een dun laagje benzine op de bodem van de rechthoekige ruimte ligt waar normaal het filterhuis komt.
Hoe kan dat nou? Kan het zijn dat die 21 mm van de vlotterhoogte toch niet helemaal goed is of zijn die nieuwe vlotternaald en zitting niet in orde zodat die het gat naar de benzinetoevoer niet afsluiten. Misschien had ik toch maar genuine onderdelen moeten gebruiken. Of kan die benzine ergens anders vandaan komen sijpelen.
Wie heeft dit wel eens meer gehad of herkent het euvel.
Lex
Alle sproeiers die ik kon vinden eruit gehaald, gasschuiven eruit, alleen de carbs nog aan het middenstuk gemonteerd.
Ik heb het hele spul inclusief de sproeiers laten reinigen (ultrasoon) want er zat flink wat bagger op en in de sproeiers.
Alles netjes met perslucht uitgeblazen en weer in elkaar gezet. Ik heb hiervoor revisiesetjes gebruikt van een of ander onduidelijk merk. Dat bestond uit een berg O-ringen en ook een vlotternaald en bijbehorende zitting. Ik heb die naald en zitting ook maar gemonteerd in de vlotterkamers. De vlotters netjes afgesteld op 21 mm.
Vervolgens de carbs volgepompt met benzine, bougies erin gedraaid en voila, meteen na de eerste tik lopen op 4 pitten zonder choke en dat is nog nooit voorgekomen.
Het enige vreemde is dat er een dun laagje benzine op de bodem van de rechthoekige ruimte ligt waar normaal het filterhuis komt.
Hoe kan dat nou? Kan het zijn dat die 21 mm van de vlotterhoogte toch niet helemaal goed is of zijn die nieuwe vlotternaald en zitting niet in orde zodat die het gat naar de benzinetoevoer niet afsluiten. Misschien had ik toch maar genuine onderdelen moeten gebruiken. Of kan die benzine ergens anders vandaan komen sijpelen.
Wie heeft dit wel eens meer gehad of herkent het euvel.
Lex
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Nou ben ik er nog niet. Het spul af laten stellen en dat was prima. Ik reed naar huis en hij liep als een zonnetje en ik dacht ik zal eens een berg gas geven.
Nadat ik hem flink had doorgetrokken was het weer het oude liedje. Knallen uit de linker uitlaat en onregelmatig (op 3 pitten) lopen en alleen vol gas doet ie het goed maar da's de bedoeling niet.....om gek van te worden.
Nadat ik hem flink had doorgetrokken was het weer het oude liedje. Knallen uit de linker uitlaat en onregelmatig (op 3 pitten) lopen en alleen vol gas doet ie het goed maar da's de bedoeling niet.....om gek van te worden.
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
DonvanVliet schreef:Ik heb bij Randakk een revisieset besteld en inmiddels binnengekregen. Ik heb alleen nog nieuwe vlotters nodig want die zijn aan het verpoeieren en naalden met zittingen.
Weet iemand toevallig de partnummers van de vlotters en vlotternaalden?
vlotters : 16013-567-004 / valve set : 16011-371-004
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Hoi Don,
Is jouw probleem nog ooit opgelost?
Ik heb een soortgelijk probleem, als ik gewoon rijdt loopt hij prima, na doortrekken tot zo'n 5000 toeren voor enige tijd begint hij ook moeilijk te lopen op 2 of 3 pitten en alleen vol gas doet hij het prima.
Is jouw probleem nog ooit opgelost?
Ik heb een soortgelijk probleem, als ik gewoon rijdt loopt hij prima, na doortrekken tot zo'n 5000 toeren voor enige tijd begint hij ook moeilijk te lopen op 2 of 3 pitten en alleen vol gas doet hij het prima.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Om te controleren of de vlotternaalden goed sluiten kun je het beste als de carb's op hun kop liggen zuigen aan de benzineslang(vacuumzuigen) en je tong op het gaatje van de slang duwen, je tong moet dan blijven plakken aan de slang oftewel "in" de slang gezogen worden. Je weet dan zeker dat ze absoluut luchtdicht afsluiten.
Heb een set gemonteerd pas die dat niet deden, dus het bleef niet helemaal vaccuum, na monteren ook benzine in het splenum lopen en benzine lekken.
Heb een set gemonteerd pas die dat niet deden, dus het bleef niet helemaal vaccuum, na monteren ook benzine in het splenum lopen en benzine lekken.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;