Motor houd in bij bij gas geven.
Motor houd in bij bij gas geven.
Heb sinds kort een gl1500 uit 1988 en heb nu al een probleem waar ik zelf niet uit kom.
Als ik in de eerste versnelling op trek is het gas respons slecht, dit zelfde doet hij ook als ik voor een bocht naar de tweede versnelling terug schakel en dan weer gas geef.
Als ik de choke een beetje gebruik is het probleem weg.
Heb al de gehele carburateurs uitgebouwd en schoon gemaakt alle pakkingen vernieuwd en een van de vacuumslangen vernieuwd omdat hier een klein gaatje in aanwezig was, de rest van de slangen gecontroleerd.
Nieuwe luchtfilter gemonteerd en de carburateurs gesynchroniseerd, maar helaas mocht dit alles niet baten.
Misschien heeft een van jullie nog een idee waar ik heb moet zoeken.
Als ik in de eerste versnelling op trek is het gas respons slecht, dit zelfde doet hij ook als ik voor een bocht naar de tweede versnelling terug schakel en dan weer gas geef.
Als ik de choke een beetje gebruik is het probleem weg.
Heb al de gehele carburateurs uitgebouwd en schoon gemaakt alle pakkingen vernieuwd en een van de vacuumslangen vernieuwd omdat hier een klein gaatje in aanwezig was, de rest van de slangen gecontroleerd.
Nieuwe luchtfilter gemonteerd en de carburateurs gesynchroniseerd, maar helaas mocht dit alles niet baten.
Misschien heeft een van jullie nog een idee waar ik heb moet zoeken.
-
f.schuiling
- Type Goldwing: overig
Re: Motor houd in bij bij gas geven.
Hallo medewinger als ik je verhaal zo lees kan het best zijn dat er toch nog iets van vuiligheid in de carburateurs zitten.
Je kan proberen om een flesje forte carburateur-reiniger in de tank te gooien en er een flinke rit mee te maken.
Mischien dat het dan beter word.
Gr fred
Je kan proberen om een flesje forte carburateur-reiniger in de tank te gooien en er een flinke rit mee te maken.
Mischien dat het dan beter word.
Gr fred
Ook dat heb ik al gedaan!
-
f.schuiling
- Type Goldwing: overig
Hallo Medewinger gaan je gaschuivers wel licht op en neer mijn broer zen motor had een probleem met de gaschuivers er bleven er twee een beetje achter
daardoor kreeg de motor te veel benziene. tis dan wel een 4 cilinder maar mischien blijft er bij jouw een wel iets achter?
Blijf een beetje medenken.
GR Fred
daardoor kreeg de motor te veel benziene. tis dan wel een 4 cilinder maar mischien blijft er bij jouw een wel iets achter?
Blijf een beetje medenken.
GR Fred
kan ook vacuum in je tank zijn doe de tankdop eens open en rij dan nog eens een stukje.
als het dan weg is zit de ontluchting miss dicht.
klinkt simpel maar is wel dikwijls zo en is makkelijk na te gaan.
als het dan weg is zit de ontluchting miss dicht.
klinkt simpel maar is wel dikwijls zo en is makkelijk na te gaan.
Kleur van je bougies
hoe start hij als hij koud is
Zit meer te denken aan een vacuum lekkie
ff met remmenreiniger langs je aanzuigslangen en vacuumslangen spuiten
Anders een ander triggerwheel proberen, knappen ze meestal wel van op
hoe start hij als hij koud is
Zit meer te denken aan een vacuum lekkie
ff met remmenreiniger langs je aanzuigslangen en vacuumslangen spuiten
Anders een ander triggerwheel proberen, knappen ze meestal wel van op
groeten uit de Zeg
-
summerwing
- Type Goldwing: GL1500
carbs synchroniseren
Hallo wingers,
Gaskleppen gaan soepel open en dicht, carbs zijn gesynchroniseerd en wat de andere reactie betreft dit gaan we aanstaande weekend testen.
Ik laat het weten als het probleem met jullie reactie is opgelost.
Bedankt voor jullie snelle reageren.
Gaskleppen gaan soepel open en dicht, carbs zijn gesynchroniseerd en wat de andere reactie betreft dit gaan we aanstaande weekend testen.
Ik laat het weten als het probleem met jullie reactie is opgelost.
Bedankt voor jullie snelle reageren.
Hallo,
Dit probleem is herkenbaar voor mij, bij mij was de oplossing een nieuw benzinefilter.
Gr Jeroen
Dit probleem is herkenbaar voor mij, bij mij was de oplossing een nieuw benzinefilter.
Gr Jeroen
- marcnancy
- Type Goldwing: GL1800
Hoi Makker , dat jij hier verteld van het inhouden , mijn eerste wing van 1989 en mijn collega zijn wing 1988 hadden dat bijden ook . Wij hebben toen ook alles geprobeerd en gedaan , uiteindelijk hebben we de wing binnen gedaan en deze laten afstellen op de test bank en wat bleek , de wing kreeg veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeel lucht .
Ze hebben deze toen bij de beide wings op de belgiche normen afgesteld op de testbank , en onze problemen waren voor 95 % opgelost , te samn met een veel beter verbruik ( gemideld van 5.8 )
ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben .
PS je kan de test van de lucht zelf doen hoor , de net boven het lucht filterhuis zit een lange rechthoekige buis waar de lucht klep in zit . links is daar de intlaat van he ,deze inlaat moet je aar is voor de helft dicht maken met een rubberstop , die je nadioen terug kan uithalen , maar test maar is en je zal zien dat er veel verholpen is .
Greets Marc
Ze hebben deze toen bij de beide wings op de belgiche normen afgesteld op de testbank , en onze problemen waren voor 95 % opgelost , te samn met een veel beter verbruik ( gemideld van 5.8 )
ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben .
PS je kan de test van de lucht zelf doen hoor , de net boven het lucht filterhuis zit een lange rechthoekige buis waar de lucht klep in zit . links is daar de intlaat van he ,deze inlaat moet je aar is voor de helft dicht maken met een rubberstop , die je nadioen terug kan uithalen , maar test maar is en je zal zien dat er veel verholpen is .
Greets Marc
VZW 2 NOWHERE
http://www.2nowhere.be/
http://www.2nowhere.be/
Oplossing was CDI/ECU stuk, hierdoor werkte de vacuum ventielen niet goed.
Het zoeken heeft lang geduurd maar de aanhouder wint.

Het zoeken heeft lang geduurd maar de aanhouder wint.