Na een paar maanden stil gestaan te hebben, wilde ik een week of 4 geleden even een stukje rijden.
Maar de accu was compleet dood. Ok, auto ernaast en met de startkabels starten. Afijn na de start een uurtje gereden zonder de motor uit te zetten (wilde geen risico nemen).
Maar bij thuiskomst, niks nog steeds helemaal dood. Ik dacht een nieuwe accu, maar na het zien van een youtube filmpje dat het waarschijnlijk je hoofdzekering is, heb ik toch de accu maar even gemeten met een spanningsmeter en ja hoor er staat spanning op, maar bij omdraaien sleutel is hij gewoon dood.
Ik plaats even een foto van de hoofdzekering erbij maar volgens mij ziet die er goed uit.
Start probleem
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2321
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Start probleem
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- director
- Berichten: 3906
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Start probleem
Als je hoofdzekering kapot is dan start hij ook niet met de startkabels van je auto.
Ga er maar vanuit dat de accu overleden is, als je twijfelt rij even naar iemand die de accu kan nameten.
Ga er maar vanuit dat de accu overleden is, als je twijfelt rij even naar iemand die de accu kan nameten.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2321
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Start probleem
Maar de voltmeter brand wel als ik hem op de accu houd.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Start probleem
Ja, maar zo'n meter is al heel gauw tevreden.
Zet hem nog eens op de accupolen en doe het contact aan. Dan zal er niet veel overblijven.
Zoals Erik al schreef, ga bij een accuboer langs en laat hem even testen. Die weten je het zo te vertellen.
Zet hem nog eens op de accupolen en doe het contact aan. Dan zal er niet veel overblijven.
Zoals Erik al schreef, ga bij een accuboer langs en laat hem even testen. Die weten je het zo te vertellen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- cooper
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Start probleem
Voltage is al vlug 12V, het is de amperage wat telt.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21
Re: Start probleem
Je geeft het zelf al aan een accu kan prima nog 12 volt geven maar zonder power.
Dus voltmeter erop kijken , op contact zetten (dan zakt hij al iets) dan starten dan mag een goeie accu best iets zakken denk aan 10.9 of 11 volt maar niet meer, valt hij dood of meet hij niks dan gooi hem maar weg.
Wel nog even controleren of hij als de motor straks loopt niet teveel of te weinig laad , dus voltmeter nog niet opruimen.
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2321
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Start probleem
ik ga volgende week de accu er even uit halen en langs de motorzaak.
Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het meedenken.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.