GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
dirkwouters
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2019, 13:23

GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door dirkwouters » 12 dec 2019, 15:14

Mijn naam is Dirk, ik woon in Antwerpen-België en ik ben dapper begonnen aan een grote revisie van een GL1000 1977 K2.

Op verschillende fora lees ik tegenstrijdige informatie, bijvoorbeeld als het gaat over revisiekits voor de carbu's. Ik vind interessante sets van Keystar, aan verschillende prijzen/ ook met verwarrende nummers (KH-1267N versus KH-1261)

Evengoed lees ik dan weer iets verder dat, en ik citeer 'de rommel van Keystar verboden zou moeten worden', en dan prijst men Randakk USA aan. Op die site staat mooie info, maar de kits zijn minder volledig dan die van Randakk en mijnheer Randakk, tja, die beweert natuurlijk graag dat zijn produkt het beste is ;-)

Ik ken ook de waardevolle CMS.nl, maar hun items zijn per onderdeel te bestellen, en het is me nog niet geheel duidelijk wat ik precies wel en niet nodig heb, anders gesteld, ik meen best meteen VOLLEDIGE set aan te schaffen. Ook lijkt het dat de losse items bij CMS niet zo prijsgunstig zijn...

Dames of heren, kunt u mij met advies verder helpen? Of kunt u me doorverwijzen naar eerlijke mensen die zuiver advies hebben voor een gemotiveerde sleutelaar?

Hartelijk dank en vriendelijke groeten uit het Zuiden

Dirk
dirkwoutersbelgium@hotmail.com
+32.495.677.061

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door DonvanVliet » 12 dec 2019, 17:13

Randakk.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door rudolphwolven » 12 dec 2019, 18:12

Randakk.....
Producten zijn afkomstig van een "guru"/sleutelaar in de classic Goldwing wereld.........een serieuze vent...
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door peter » 13 dec 2019, 08:36

De keystersetjes zijn niet compleet en missen het rubber plugje voor op de sproeier. De originele honda setjes (mits je ze kan vinden) kunnen niet zo goed met de nieuwe benzine overweg. Verder is er genoeg chinese rommel te vinden volgens mij waarbij je van werk verzekerd blijft.

Randakk heeft inderdaad een goede set voor de carburateurs en ook nog heel compleet. Neem dan meteen de gehele set met schroeven en splitpennetjes. Het is wel wat duurder maar het is prima spul.

Bertrand
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Roeselare (België)

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door Bertrand » 13 dec 2019, 18:35

Hallo Dirk,
Ik heb een paar jaar geleden mijn carburatoren ( GL1000 K3 ) gereviseerd met de Randakk-kit.
Ben daar erg tevreden van. Is nogal prijzig ....
De rubberdichtingen zijn allemaal VITON, dus erg degelijk.
Veel succes met de revisie.
Bertrand

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door rudolphwolven » 13 dec 2019, 20:17

*****
O-ring materiaal voor de carb's moet idd bij voorkeur van "Viton" zijn........
Ik heb bij mijn revisie in 2014-2015 een gigantische hoeveelheid (honderden) veelal Viton O-ringen gekocht bij een O-ring specialist in Dld.........e.e.a. besteld aan de hand van de maatopgaven op de website van Randakk.......kostte mij in totaal € 31,57, inkl. verzending....zie foto's.
Vlotterkamer pakkingen etc. waren niet nodig, waren nog perfekt....

Sorry voor de vele foto's......het begon ineens weer bij mij "te leven", al die dagen en nachten in de garage..........
Ik heb destijds zo'n 400 foto's gemaakt in alle stadia van de revisie van de motor ......zo maar vanzelf, telkens bij of na een deelklus.......achteraf besef ik dat dit een prachtig verslag van de werkzaamheden weergeeft.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na afstellen vlotter niveau's bij alle vlotterkamers in één set-up "life" het niveau gecontroleerd met plastic slangetjes / "communicerende vaten".........daardoor geen gedonder achteraf als alles weer in het frame zit....

Afbeelding

Het eindresultaat mag er wezen vind ik......

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door peter » 14 dec 2019, 09:45

Als je inderdaad de moeite neemt om de O-ringen los te bestellen ben je een partij goedkoper uit en je hebt er meteen een berg extra. Alleen de plenumpakking zal je een oplossing voor moeten zoeken.

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door DonvanVliet » 14 dec 2019, 11:32

Overdenk het goed. Half gereviseerd is niet gereviseerd.

dirkwouters
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2019, 13:23

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door dirkwouters » 17 dec 2019, 11:43

Dank voor alle reacties, beste mensen.
Brrr, alles toch nog maar eens goed overdenken.

Mooie kerstdagen aan allen.

Dirk

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door q45 » 17 dec 2019, 18:44

Dag Dirk,

Leuk te horen dat er nog een landgenoot aan een restauratie bezig is
veel su6 ermee , mss een draadje opstarten van je restauratie dat wordt hier wel gesmaakt

Grtjs Gunther

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door rudolphwolven » 17 dec 2019, 19:20

q45 schreef:
17 dec 2019, 18:44
Dag Dirk,

Leuk te horen dat er nog een landgenoot aan een restauratie bezig is
veel su6 ermee , mss een draadje opstarten van je restauratie dat wordt hier wel gesmaakt

Grtjs Gunther
*****
Daar sluit ik mij bij aan.........!
En soms ondervind je daarbij wat meer steun dan anders.......
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

oliGL1000
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2017, 09:28

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door oliGL1000 » 07 jan 2020, 10:03

@dirkwouters Grappig, ik zit met dezelfde vragen.... Ik heb een volledige revisie gedaan (ultrasoon reinigen, alle rubber dichtingen vervangen, sproeiernaalden, vlotterafsluiter, mengselschroef, ... kortom ALLES behalve die 4 rubber O-ringetjes tussen de luchtkamer en de carburatoren (foto hierbij gevoegd)... ook heb ik de vlotterhoogte niet nagekeken maar de motor draait dus heel slecht... ik krijg enorm veel benzine in de cilinders, in die mate zelf dat er benzine uit de uitlaatheader komt en dat er 1 cilinder verzuipt... wanneer ik in de luchtkamer kijkt (met luchtfilter gedemonteerd) zie je de benzine in die luchtkamer stromen....

Volgens mij is dit probleem te wijten aan die 4 rubber dichtingen die ik niet vervangen heb...deze dichtingen zitten idd niet in de meeste sets inbegrepen... Persoonlijk vind ik de sets van Randakk nogal prijzig maar ben er wel van overtuigd dat het de beste kits zijn op de markt. Randall (want zo is zijn voornaam) is de absolute referentie wat betreft de GL1000 maar hij zit natuurlijk in Amerika en het het bedrijf Ranakk's Cycle Shakk is volgens mij ook niet meer van hem.

Biker's Best in Nederland (www.goldwing.nl) heeft ook quasi alles en levert ook een prima service maar is ook duur naar mijn mening. Ik ben zelf zoekende naar goede revisie sets en denk er zelf aan om sets samen te stellen en te verkopen.

Ik weet niet of je lid bent van Facebook maar er bestaat een interessante groep, namelijk Honda GL1000/1000 Café Racer, waarvan ik de oprichter en administrator ben.

Er zitten naast mezelf nog flink wat Belgen en Nederlanders in de groep!

gr.Olivier
(wonende in 2390 Westmalle)
Afbeelding

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door DonvanVliet » 07 jan 2020, 15:55

Inderdaad. Alles moet uit elkaar. Dus ook die 2 luchtkamer helften...het zg Plenum. Anders doe je de klus weer half.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door rudolphwolven » 07 jan 2020, 18:41

oliGL1000 schreef:
07 jan 2020, 10:03
Volgens mij is dit probleem te wijten aan die 4 rubber dichtingen die ik niet vervangen heb...deze dichtingen zitten idd niet in de meeste sets inbegrepen...
*****
Ik heb bij de revisie 2014-2015 van mijn 1975 GL1000 K1 carb's, (na stilstand van 1983 tot 2014 = 31 jaar) de betreffende 4 rubber afdichtingen niet vervangen en gewoon weer gebruikt omdat ze nog in prima (afdichtings) conditie waren.
Hetzelfde geldt voor de vierkantachtige vlotterkamer afdichtingen.
Mijn GL1000 liep direct na vac. meter afstelling carb's als een zonnetje....
Ik heb hem vanwege de objectiviteit tegenover mijn eigen mening en als "2nd opinion" laten beoordelen / laten berijden door "Goeroe Harry-R'dam" en de Bikers Best GL1000 specialist...."perfekt; niets meer aan doen was beider oordeel".........

Mijn persoonlijke mening is dat het niet altijd een absolute must is om ALLES/OVERAL te vervangen........het hangt meestal af van de staat van de afdichtingen; z.g.n. "kritische" afdichtingen daargelaten.
Na verloop van jaren kan het afdichtings vermogen van een (statische) afdichtings O-ring dalen van 100% (nieuw) tot b.v. 30% (gebruikt)..........afhankelijk van de functie, plaats etc. van de O-ring kan die 30% een voldoende uitgangspunt zijn om opnieuw/verder te gebruiken.
De betreffende O-ring heeft het "inpers-traject' van 100 naar 30% al voor zijn kiezen gehad en zal in de komende jaren nog nauwelijks verder ingedrukt worden.
Een nieuwe O-ring begint onmiddellijk ook met dit "inpers-traject" en verliest eveneens al vrij snel zijn oorsprongkelijke "afdicht-kracht".....

Verder: vergeet niet als alles schoon is (en evt. vóór samenbouwen) om alle draaipunten/assen van de carb's te smeren met kruipende/stollend olie etc.

PS DonvanVliet...."met alle respekt"
Het "plenum", de 2 luchtkamerhelften ga ik niet onnodig uit elkaar halen.......als alles goed zit is dat onnodig werk met extra risico's......het bewijs is geleverd met mijn K1...

Ik zal wel het nodige commentaar krijgen denk ik.....Afbeelding

mvg, Ruud



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Koelwatersysteem op druk testen vöór inbouw........evt. lekkages zijn dan gemakkelijker te verhelpen.....
Met behulp van autobandventiel op druk gebracht en daarna drukbehoud/-verloop gecontroleerd........


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 07 jan 2020, 19:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 K2/ carburatie/ Randakk? Keystar?

Bericht door DonvanVliet » 07 jan 2020, 18:53

Je hebt gelijk ruud. Ieder heeft zo zijn eigen werkwijze. Ik sloop alles uit elkaar want het werk is het niet als je toch bezig bent. Zo gebeurd. Maarja dat is dan mijn werkwijze. Ik denk dat jouw ervaring met die carbs toch een gelukje was en geluk heb je vaak maar 1 keer.

Plaats reactie