GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 24 okt 2018, 03:16

Dat van die dempers is puur klote.......
Mooi van Koni dat de veren de dempers nooit raakten, want de Honda OEM GL1000 schokdempers (fabr. Kayaba) hebben (voor alle zekerheid?) een zwart kunststof geleidings hulsje om de demper zitten die evt. contact tussen veer en demper opvangt / voorkomt.
Zelfs bij de OEM GL1000 kan het voorkomen dat er wat krasjes op het zwarte plastic zitten hetgeen bewijst dat de veer niet altijd "mooi recht" inveert.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Willem Wing
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2018, 15:31
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door Willem Wing » 30 okt 2018, 13:27

Vandaag pas deze draad tegengekomen op het forum en er enorm van zitten genieten op deze kille dinsdagmorgen!
Chapeau Jan Willem!
Ik denk dat ik mijn Goldwingetje ook maar "even" zo ga doen.... :D

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 30 okt 2018, 19:32

Dank je Willem!

Wat let je? Het draadje "Willem aan de slag met z'n Wing" is zo aangemaakt hoor en ik ga je zeker volgen :D
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 25 dec 2019, 15:55

GL gestald dus tijd voor wat klusjes. De voorremmen liepen al enige tijd niet helemaal vrij (minimaal) dus tijd voor wat revisie setjes en een nieuw laklaagje. Na het demonteren alles uiteengenomen en eigenlijk heb ik niets gezien wat niet in orde was. Alleen wat minimale loopsporen op het zuigertje van de hoofdremcilinder. De remzuigers zelf zagen er ook nog goed uit dus die heb ik gehouden en voor de rest revisiesetjes aangeschaft.

Afbeelding
klaar om te stralen

Afbeelding
gereed voor de grondverf



Afbeelding

Afbeelding
Na het spuiten van de kleurlak deze lekker laten uitharden boven de verwarming


Afbeelding
revisiesetjes erin en de zaak weer monteren


Afbeelding

Afbeelding
Natuurlijk moest ook de rode stip er weer op. Vooraf heb ik de remklauw naar de verfboer gebracht om de juiste kleur rood te halen. Hij moest wel lachen toen hij vroeg hoeveel verf ik nodig had........ Met een holpijpje de juiste diameters uit het isolatietape gestanst en verven maar (wel effe voorgeoefend om zeker te weten dat het zo zou lukken).
Ga er vanuit dat de remmen nu weer 40 jaar mee kunnen :)

Volgende klusje worden de uitlaatbochten want die zijn een gebed zonder eind........
GL1000 K2

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 25 dec 2019, 18:48

*****
Erg mooi geworden......perfetto !!!
Stralen...laten doen neem ik aan?
Ga zo door......we zijn benieuwd naar je andere kunsten....... :D
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door DonvanVliet » 25 dec 2019, 19:03

Ziet er goed uit. Waar zijn die rode stippen eigenlijk voor.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL-1800 » 25 dec 2019, 19:35

Destijds de testfase gepasseerd. Goedgekeurd dus. Wel uitbundig......toch??

Via Goldwingdoc s gevonden....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 25 dec 2019, 20:17

rudolphwolven schreef:
25 dec 2019, 18:48
*****
Erg mooi geworden......perfetto !!!
Stralen...laten doen neem ik aan?
Ga zo door......we zijn benieuwd naar je andere kunsten....... :D
mvg, Ruud
Thanks Ruud, het stralen doe ik zelf. Paar jaar geleden zo'n kast aangeschaft en al veel plezier van gehad. Onlangs nog wel een officiële stofafzuiger gekocht, gebruikte eerst altijd een as zuiger, en dat werkt echt super en geen verontreinigde micro stofjes meer in de longen :)
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 25 dec 2019, 20:20

GL-1800 schreef:
25 dec 2019, 19:35
Destijds de testfase gepasseerd. Goedgekeurd dus. Wel uitbundig......toch??

Via Goldwingdoc s gevonden....
Ja ik was er ook naar op zoek gegaan :), klinkt aannemelijk maar aan de andere kant als alle onderdelen van alle motoren gecontroleerd werden dan is die stip niet echt nodig lijkt me..... maar goed hij zat en zit er weer op.
GL1000 K2

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 25 dec 2019, 22:26

Chique hoor.... die eigen zandstraal installatie....tjonge!
En ja, die rode stippen*** hebben wel wat op die Goldwing.......staan wel apart.....en oh jee als ze ontbreken wordt je dat als restaurateur telkens ingewreven..
mvg, Ruud

***)
Meer over de red dots...
zie:
"Red Dot on Master Cylinders"
http://www.cbxclub.com/forum/viewtopic.php?f=50&t=10985
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door peter » 26 dec 2019, 08:00

Ook ik gebruik zo’n straalkast, gaat inderdaad fantastisch en super gemakkelijk. Je komt tot in de verste hoekjes en het meeste komt er weer als nieuw uit. Een goede stofzuiger is een must, je ziet anders niks meer door het venstertje.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 26 dec 2019, 08:49

@ Ruud
Leuk stukje van de cbx club over de red dots. Alleen geeft één van hun aan dat de de remdelen eerst deels rood werden gemaakt dan de red dot afgeplakt en vevolgens alles zwart gespoten. Bij mij (alle GL's?) was de red dot over de zwarte verf aangebracht dus heb ik het zo ook maar gedaan. Tja een cbx is natuurlijk in de verste verte niet te vergelijken met een GL1000........ maar als iemand mij een 6 cillinder cadeau wil doen is ie welkom :)

@ Peter
Ik heb de onderstaande stofafzuiger bij hbm gekocht, werkt super maakt wel behoorlijk wat herrie.

Afbeelding
GL1000 K2

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door DonvanVliet » 26 dec 2019, 10:21

Is toch nog een heel verhaal dat van die rooie stippen.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 26 dec 2019, 10:51

Ja hè het is bijna een wetenschappelijk essay geworden. Het zal ook wel wat met de komkommertijd te maken hebben........😉
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 30 dec 2019, 17:19

2 jaar terug de uitlaat opgeknapt en gespoten met hittebestendige verf van gamma. Op zich een prima verf, mooie matglans en de demper zag er nog als nieuw uit. De bochten werden toch weer wat grijs en er doken ook wat roestpikkels op. Dus toch nog maar één keer de bochten gestraald en, ook de demper, gespoten. Nu met vht lak, eerst met primer dan zwart en als laatste blanke lak (satijn glans). Nu nog drogen en dan afbakken. Het bakken doe ik met de uitlaat gemonteerd op de motor want ik heb geen oven die tot 340 gr gaat...... Daarna zou de lak 1093 graden aan moeten kunnen. Ben benieuwd over twee jaar weten we meer. Als dit het ook niet is laat ik de bochten keramisch coaten.

Afbeelding

Het ziet er in ieder geval weer mooi uit 😊
GL1000 K2

Plaats reactie