Wegligging GL1500
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Wegligging GL1500
Die kan je idd nog gewoon blijven gebruiken, alleen komen de verhoudingen iets anders te liggen omdat de progressieve veren de obstakels beter wegpoetst dan de reguliere.
Het is ook hierbij gewoon een kwestie van uitproberen wat het beste bij je past, als solo rijder of met duo.
Groet Pieter.
Het is ook hierbij gewoon een kwestie van uitproberen wat het beste bij je past, als solo rijder of met duo.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
- Type Goldwing: GL1500
Re: Wegligging GL1500
Dank voor het snelle antwoord Pieter. Fijne kerstpieter schreef: ↑24 dec 2019, 14:37Die kan je idd nog gewoon blijven gebruiken, alleen komen de verhoudingen iets anders te liggen omdat de progressieve veren de obstakels beter wegpoetst dan de reguliere.
Het is ook hierbij gewoon een kwestie van uitproberen wat het beste bij je past, als solo rijder of met duo.
Groet Pieter.
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Wegligging GL1500
Your'e welcome, ennuchhh geniet van deze bijzondere dagen van het jaar.
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- beinhart
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
- Type Goldwing: overig
- Locatie: hoogerheide-city
- Contacteer:
Re: Wegligging GL1500
het enige wat ik wel eens merk is bij de linkse bochten dat de beugel van de middenbok de motor terug ''omhoog'' duwt...
naast natuurlijk het schuren van de floorboards over de grond (vroeger met mijn 1200 had ik daar minder ''last'' van)
bij nat weer merk ik wel dat hij een gevoeliger is op strepen en in bochten, meer zoekend, dus rij ik wat rustiger.
naast natuurlijk het schuren van de floorboards over de grond (vroeger met mijn 1200 had ik daar minder ''last'' van)
bij nat weer merk ik wel dat hij een gevoeliger is op strepen en in bochten, meer zoekend, dus rij ik wat rustiger.
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
- Type Goldwing: GL1500
Re: Wegligging GL1500
Nog een klein vraagje ivm de hyperpro progressieve veren kit. Zitter er nieuwe voorvorkkeringen bij of moet je die appart aanschaffen? Mij lijkt het best van deze gelijk mee te vervangen ook al lekken ze niet.
Re: Wegligging GL1500
Die moet je appart aanschaffen maar als ze niet lekken lekker laten zitten. Bij het plaatsen van de veren hoef je alleen de doppen bovenop de poten de verwijderen. Let erop dat ze onder spanning kunnen staan van de veer en door je werkplaats kunnen schieten bij het loshalen. Ook de keerringen vervangen is een hele partij meerwerk, dan moet de hele voorkant bijna uitelkaar.
Ik ken iemand die de doppen losdraaide waarbij er 1 losschoot en via de tellers het luchtruim koos. Gevolg het tellerglas naar zijn grootje, leg daar dus wel even iets overheen om schade te voorkomen.
Ik ken iemand die de doppen losdraaide waarbij er 1 losschoot en via de tellers het luchtruim koos. Gevolg het tellerglas naar zijn grootje, leg daar dus wel even iets overheen om schade te voorkomen.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21
Re: Wegligging GL1500
Ik zou de voorpoot loshalen en gelijk de vorkolie meepakken dan kun je ook zien of bv de glijbussen goed of al half weg zijn.
Het irritante vind ik zelf dat als je het "half" doet en je moet over twee weken de boel loshalen omdat het dan lekt.
Het irritante vind ik zelf dat als je het "half" doet en je moet over twee weken de boel loshalen omdat het dan lekt.
Re: Wegligging GL1500
Alle respect Dacher maar waarom zou je iets op de hals halen als je geen klachten of problemen hebt? Je kan dan ook zeggen als hij toch op de brug staat en je wiel eruit ligt kijk dan ook even je wiellagers na en als de remklauwen eraf liggen kan je er ook meteen een revisiesetje indrukken met nieuwe remblokken. Je balhoofdlagers kan je dan ook bij dus die ook maar vervangen.
Op deze manier ga je zoeken naar problemen die er misschien niet eens zijn en kost het klauwen vol met geld.
De vorkolie moet je sowieso vervangen, je zal de juiste luchtkamer moeten maken in elke poot.
Op deze manier ga je zoeken naar problemen die er misschien niet eens zijn en kost het klauwen vol met geld.
De vorkolie moet je sowieso vervangen, je zal de juiste luchtkamer moeten maken in elke poot.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21
Re: Wegligging GL1500
Klopt ik zoek vaak wel iets daar sta ik om bekend
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
- Type Goldwing: GL1500
Re: Wegligging GL1500
Vraagje voor diegene die de progressieve veren zelf heeft gestoken:
Wat is de zeskant maat aan de onderkant om de olie af te laten en wat is de maat van de dikke zeekant bovenaan?
Wat is de zeskant maat aan de onderkant om de olie af te laten en wat is de maat van de dikke zeekant bovenaan?
Re: Wegligging GL1500
Klopt. IK heb vorig jaar ook Hyperpro onde we wing gezet zowel voor als achter.
Ja het is wat stugger.. het is geen caddilac gevoel meer.
Maar hee je went er zo aan.
Ja het is wat stugger.. het is geen caddilac gevoel meer.
Maar hee je went er zo aan.
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Wegligging GL1500
Wegligging.......moet je eens op een ouwe GL1000 rijden of een GT750 die hebben helemaal een rubber frame. Maar het helpt door overal op de motor waar maar een beetje speling kan gaan zitten eens beet te pakken.