Remmen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Hilbrand

Remmen

Bericht door Hilbrand » 31 mei 2008, 21:38

Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb vandaag de remblokken voor vervangen. Tijdens het proefritje bleek dat remmen met de voorrem (de rechterschijf) de motor een afwijking naar links krijgt. Zodra ik de rem inknijp trekt het stuur naar links. Remmen met de voet (ook nieuwe blokken) is goed. Wat is dit en wat kan ik er aan doen?

Verder, waar dient het schrapertje voor dat na de klauwen over de schijf schuurt? Kan ik daar zonder of kom ik dan in de problemen?

Alvast dank voor jullie reacties

Hilbrand

Bericht door Hilbrand » 01 jun 2008, 23:06

Ik heb zelf het probleem blijkbaar opgelost. Nadat ik de remmen rustig heb ingereden een paar noodstops gemaakt en het probleem is over. Ik denk dat de remmen zich even moesten zetten, maar een echte verklaring heb ik er niet voor.

Ik heb de schrapers niet weer gemonteerd. Deze schrapen over de remschijven, waarschijnlijk om de schijven schoon te maken?. Weet iemand of het kwaad kan als deze niet zijn gemonteerd?

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 01 jun 2008, 23:33

Hoi Hilbrand,

Wat bedoel je met de schrapers :?:

Ik heb van de week de voorwiel lagers vervangen, en de remmen en schijven eens goed bekeken, maar kan me geen schrapers herinneren,
kan ze ook in de service manual niet vinden.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

dipak

Bericht door dipak » 03 jun 2008, 17:20

die schrapers zorgen ervoor dat je remmen niet gaan piepen , en ze vangen lichte speling op

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten