Het technische werkboek dat ik heb voor de GW van mijn bouwjaar, vermeldt enkel 140cc. Dit heb ik dus ook als waarheid genomen enkele maanden terug.pieter schreef: ↑24 apr 2021, 06:57Om dat te vermijden zou ik zeker het advies van Antoon Aarts ter harte nemen, want als hij het niet weet..........capslocker schreef: ↑23 apr 2021, 22:52Zeggen ze in dat boek dan ook ergens dat er uiteindelijk maar 140cc in dient te blijven? Toch niet onbelangerijk om verwarring te vermijden![]()
Groet Pieter.
Hoeveel cc
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
- Type Goldwing: GL1500
Re: Hoeveel cc
Re: Hoeveel cc
in het werkboek van de 1994 wordt alleen maar gesproken over 140cc. Zoals Antoon inderdaad al aangaf.
- RonalT
- Berichten: 13282
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Hoeveel cc
Als al jullie boeken en Antoon hetzelfde zeggen zal dat toch wel kloppen?
Waarom die twijfels....
Waarom die twijfels....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
- Type Goldwing: GL1500
Re: Hoeveel cc
Twijfel was er niet. Vroeg me gewoon af in welke handleiding gesproken werd van 500cc. De eerste posts van dit topic (tot aan die van Mauss) spraken niet dat die 500cc enkel moest diene om de keerring er uit te drukken.
Re: Hoeveel cc
Hoi Allemaal.
Tijdens het achteruit rijden had ik ok een of andere piep en kraak ergens rechts achterin.
Als mijn vrouw achterop zat piepte jet bij elk hobbeltje.
Dan ga je zoeken.. wat zou de oorzaak kunnen zijn.
Achterbruglagers? lijkt me stug
Achterrem? die is pas helemaal schoon en gangbaar gemaakt
Dan blijt er weinig over als de vering.
Links heb ik Hyperpro geplaatst en die zit er perfect onder met een beetje vet op de scharnierpunten.
Nou dan blijft de luchtveer over.
Was maar goed ook dat ik daarnaar keek.
Er kwam iets van 40 cc lichtbruin stinkende gore olie uit.
300 of zo iets hahahaha keer in en uit gepompt tot er niks geen troep meer uit kwam.
anderhalf uur uit laten lopen te lekken voor de zekerheid. en dus tijd zat voor een bakkie pleur
140 cc verse olie erin.
Helaas had ik geen ATF olie staan dus heb ik er 80W90 in gegooid. ( en gelijk mijn cardan maar van verse olie voorzien.)
Uitlaat en Tupperware gepoetst en rijden met die handel.
Ja morgen dus want het heeft hier in schiedam de hele dag geregend
Groet van een altijd vrolijke Ome Noot
Tijdens het achteruit rijden had ik ok een of andere piep en kraak ergens rechts achterin.
Als mijn vrouw achterop zat piepte jet bij elk hobbeltje.
Dan ga je zoeken.. wat zou de oorzaak kunnen zijn.
Achterbruglagers? lijkt me stug
Achterrem? die is pas helemaal schoon en gangbaar gemaakt
Dan blijt er weinig over als de vering.
Links heb ik Hyperpro geplaatst en die zit er perfect onder met een beetje vet op de scharnierpunten.
Nou dan blijft de luchtveer over.
Was maar goed ook dat ik daarnaar keek.
Er kwam iets van 40 cc lichtbruin stinkende gore olie uit.
300 of zo iets hahahaha keer in en uit gepompt tot er niks geen troep meer uit kwam.
anderhalf uur uit laten lopen te lekken voor de zekerheid. en dus tijd zat voor een bakkie pleur
140 cc verse olie erin.
Helaas had ik geen ATF olie staan dus heb ik er 80W90 in gegooid. ( en gelijk mijn cardan maar van verse olie voorzien.)
Uitlaat en Tupperware gepoetst en rijden met die handel.
Ja morgen dus want het heeft hier in schiedam de hele dag geregend
Groet van een altijd vrolijke Ome Noot
Re: Hoeveel cc
Ik weet niet of dat niet schuimt, je moet er iets in doen wat niet schuimt zoals voorvorkolie of ATF
Re: Hoeveel cc
Merken we snel genoeg.
Wat er uit mijn cardan kwam schuimde ook niet dus we wachten even af.
En anders haal ik hem er gewoon weer onder vandaan en gooi ik er andere olie in.
Moet toch voor de zomer nog de voorpootjes van d Pan voorzien van een verse scheut olie dus dan blijft er wel wat over om in de luchtveer te gooien in geval van.
Wat er uit mijn cardan kwam schuimde ook niet dus we wachten even af.
En anders haal ik hem er gewoon weer onder vandaan en gooi ik er andere olie in.
Moet toch voor de zomer nog de voorpootjes van d Pan voorzien van een verse scheut olie dus dan blijft er wel wat over om in de luchtveer te gooien in geval van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten