Turbo op je wing
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Turbo op je wing
Iemand hier wel eens over nagedacht?
Of bestaat er al 1 of ander project in Nederland in die richting.
Ik was mijn wing vanmiddag voor de tigste keer aan het poetsen en was eens aan het brainstormen of dit überhaupt mogelijk is met behoud van de totale kuip.
Of bestaat er al 1 of ander project in Nederland in die richting.
Ik was mijn wing vanmiddag voor de tigste keer aan het poetsen en was eens aan het brainstormen of dit überhaupt mogelijk is met behoud van de totale kuip.
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Hmm, ik zit me af te vragen wat je met een turbo moet eigenlijk op een Wing ?
Ik doe voor de grap wel eens een stoplichtsprintje met zo'n nerveus kruisraketje en die raken me de eerste 140km/h echt niet kwijt ! Die doen het in hun broek met zo'n enorm ding in hun kielzog.
Maar de top is 180 en dat is bij mij echt op half gas.
Waar ik meer interesse in heb is een 6e versnelling of zo.
Ik doe voor de grap wel eens een stoplichtsprintje met zo'n nerveus kruisraketje en die raken me de eerste 140km/h echt niet kwijt ! Die doen het in hun broek met zo'n enorm ding in hun kielzog.
Maar de top is 180 en dat is bij mij echt op half gas.
Waar ik meer interesse in heb is een 6e versnelling of zo.
een kennisje heeft op zijn gl1000 een turbo gebouwd.
Frame verstevigd etcetc.
De topsnelheid is niet veel hoger geworden, maar de tijd die je er voor nodig bent is wel veel korter
3e versnelling wielspin
volgens hem een leuk project.
maar een turbo op een wing is niet echt nodig...
Frame verstevigd etcetc.
De topsnelheid is niet veel hoger geworden, maar de tijd die je er voor nodig bent is wel veel korter
3e versnelling wielspin
volgens hem een leuk project.
maar een turbo op een wing is niet echt nodig...
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Dat de snelheid niet hoger word snap ik, door een turbo krijg je niet noemenswaardig meer toeren, maar de pk,s en de koppel gaan wel behoorlijk omhoog.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.
En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.
En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.
volgens mij al stuk over geweest hierolle griese schreef:Dat de snelheid niet hoger word snap ik, door een turbo krijg je niet noemenswaardig meer toeren, maar de pk,s en de koppel gaan wel behoorlijk omhoog.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.
En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.
yep hiero dus>>>phpBB2/viewtopic.php?t=1551
Wimpie
groet,n uut Drenthe
Hoi Peter,
Ik heb al eens wat foto's gezien van een 1500 met turbo, maar dan zonder bepantsering. Waarschijnlijk zal zijn kleine turbo, weinig vermogenswinst, grote turbo veel vermogens winst.
Wat weg te bouwen is zal met het beoogde doel te maken hebben en natuurlijk met het te investeren bedrag, want een pasklaar pakketje zal er niet zijn.
Groeten Pierre
Ik heb al eens wat foto's gezien van een 1500 met turbo, maar dan zonder bepantsering. Waarschijnlijk zal zijn kleine turbo, weinig vermogenswinst, grote turbo veel vermogens winst.
Wat weg te bouwen is zal met het beoogde doel te maken hebben en natuurlijk met het te investeren bedrag, want een pasklaar pakketje zal er niet zijn.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Heel simpel dusolle griese schreef:Dat de snelheid niet hoger word snap ik, door een turbo krijg je niet noemenswaardig meer toeren, maar de pk,s en de koppel gaan wel behoorlijk omhoog.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.
En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.
zoals te zien op deze foto >
o ja op een GL1000 wil het ook
meer info over een turbo op je Wing > http://www.denvan.com/GPTurboWing/MoreInfo.htm
en een forum van gl1800 turbo gebruikers
http://turbowing.freeforums.org/viewforum.php?f=1
Life IS like a Box of Chocolates
so why not have one with a
TURBO!
Wimpie
groet,n uut Drenthe
hm.........Harrry schreef:Het lijkt er op dat er voor de 1800 iest op de markt komt.1500 schreef: want een pasklaar pakketje zal er niet zijn.
New for 2008 the first and only GL1800 turbo kit
http://turbowing.freeforums.org/viewtop ... 9ff9e9689f
kijk voor meer informatie of foto's op het turbowing-forum
http://turbowing.freeforums.org/
of
http://www.gpturbowing.com/
Overigens, op dit adres kan je meer vinden over het Goldwing racingproject http://www.goldwingracingproject.info/
staat ook in mijn antwoord
Wimpie
groet,n uut Drenthe
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast