Turbo op je wing

Technische vragen, tips, trucs, enz.
olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Turbo op je wing

Bericht door olle griese » 26 jan 2008, 17:25

Iemand hier wel eens over nagedacht?
Of bestaat er al 1 of ander project in Nederland in die richting.
Ik was mijn wing vanmiddag voor de tigste keer aan het poetsen en was eens aan het brainstormen of dit überhaupt mogelijk is met behoud van de totale kuip.

Afbeelding

Appiewing

Bericht door Appiewing » 26 jan 2008, 17:29

He Olle ?????? Hoe wil je daar op zitten met je buik ...... hahahahahahah

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 26 jan 2008, 17:33

50 jaar, 1.88mtr. en 86 kilo, welke buik? :roll:

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden

Bericht door 1500se » 26 jan 2008, 18:34

olle griese schreef:50 jaar, 1.88mtr. en 86 kilo, welke buik? :roll:

dat ken jij niet meer bijhouden.... :wink: , of je waait er vanaf. :shock:
waar een buik al niet goed voor is :lol:
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.

UptownWings

Bericht door UptownWings » 28 jan 2008, 13:27

Hmm, ik zit me af te vragen wat je met een turbo moet eigenlijk op een Wing ?

Ik doe voor de grap wel eens een stoplichtsprintje met zo'n nerveus kruisraketje en die raken me de eerste 140km/h echt niet kwijt ! Die doen het in hun broek met zo'n enorm ding in hun kielzog. :twisted:

Maar de top is 180 en dat is bij mij echt op half gas.


Waar ik meer interesse in heb is een 6e versnelling of zo.

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden

Bericht door 1500se » 28 jan 2008, 16:50

een kennisje heeft op zijn gl1000 een turbo gebouwd.
Frame verstevigd etcetc.

De topsnelheid is niet veel hoger geworden, maar de tijd die je er voor nodig bent is wel veel korter :shock:
3e versnelling wielspin :shock: :shock:

volgens hem een leuk project.

maar een turbo op een wing is niet echt nodig...
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 28 jan 2008, 16:57

Dat de snelheid niet hoger word snap ik, door een turbo krijg je niet noemenswaardig meer toeren, maar de pk,s en de koppel gaan wel behoorlijk omhoog.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.

En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 28 jan 2008, 17:58

olle griese schreef:Dat de snelheid niet hoger word snap ik, door een turbo krijg je niet noemenswaardig meer toeren, maar de pk,s en de koppel gaan wel behoorlijk omhoog.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.

En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.
volgens mij al stuk over geweest hier :roll: :idea:
yep hiero dus>>>phpBB2/viewtopic.php?t=1551 :P :P

Wimpie
groet,n uut Drenthe

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 28 jan 2008, 18:25

Hoi Peter,

Ik heb al eens wat foto's gezien van een 1500 met turbo, maar dan zonder bepantsering. Waarschijnlijk zal zijn kleine turbo, weinig vermogenswinst, grote turbo veel vermogens winst.
Wat weg te bouwen is zal met het beoogde doel te maken hebben en natuurlijk met het te investeren bedrag, want een pasklaar pakketje zal er niet zijn.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 28 jan 2008, 21:54

olle griese schreef:Dat de snelheid niet hoger word snap ik, door een turbo krijg je niet noemenswaardig meer toeren, maar de pk,s en de koppel gaan wel behoorlijk omhoog.
Afgezien dat je er veel sneller mee op kunt trekken zal de motor ook zuiniger worden met brandstof bij normaal gebruik.

En dat het niet nodig is weet ik maar ik was nieuwschierig of het al eens is gedaan, en hoe de turbo is weggebouwd.
Heel simpel dus
zoals te zien op deze foto > Afbeelding

o ja op een GL1000 wil het ook :P
Afbeelding
Afbeelding

meer info over een turbo op je Wing > http://www.denvan.com/GPTurboWing/MoreInfo.htm
en een forum van gl1800 turbo gebruikers :idea:
http://turbowing.freeforums.org/viewforum.php?f=1

Life IS like a Box of Chocolates
so why not have one with a
TURBO!

Wimpie
groet,n uut Drenthe

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden

Bericht door 1500se » 29 jan 2008, 12:52

hmmmm, 1800 turbo.

zou mijn pa het merken als ik dat stiekum bij zijn motor zou doen? :twisted:

Lijkt mij wel een errug leuk project (ook voor de 1500)
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.

Harrry

Bericht door Harrry » 29 jan 2008, 13:11

Topic verwijderd, ik ben geen lid meer van het GoldwingForum.
Laatst gewijzigd door Harrry op 29 jan 2008, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 29 jan 2008, 14:28

Harrry schreef:
1500 schreef: want een pasklaar pakketje zal er niet zijn.
Het lijkt er op dat er voor de 1800 iest op de markt komt.

New for 2008 the first and only GL1800 turbo kit
http://turbowing.freeforums.org/viewtop ... 9ff9e9689f

kijk voor meer informatie of foto's op het turbowing-forum
http://turbowing.freeforums.org/
of
http://www.gpturbowing.com/


Overigens, op dit adres kan je meer vinden over het Goldwing racingproject http://www.goldwingracingproject.info/
hm......... :roll:
staat ook in mijn antwoord :idea:

Wimpie
groet,n uut Drenthe

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 19 mar 2008, 23:43

Nu zit ik zo eens te kijken naar een turbo op een 1800 (wimpie had hem ook al geplaatst)
Normaal gesproken zet je een turbo op het uitlaatspruitstuk.
Is er op deze manier niet heel veel verlies?
Afbeelding

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 21 mar 2008, 15:40

Hoi Peter,

Het lijkt mij ook dat het verlies behoorlijk is, er zal niet het onderste uit de kan gehaald kunnen worden, en de reactie tijd zal ook minder zijn als er een langere lucht aanvoer naar de turbo is.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast