Achterveer en remmen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Achterveer en remmen

Bericht door Dacher » 12 apr 2020, 17:37

Er vallen mij twee dingen op tijdens de eerste ritten met de Wing.
Netjes de middenbok procedure gevolgd en zoals het boekje aangeeft 40 kpa erin gedrukt ( achterveer) en dan heeft hij het met twee man nog moeilijk met drempels.
Kun je bv bij HK Supspension ook alleen de veer laten vervangen en het luchtgedeelte in takt houden?
En is dan de andere veer ook op ?
Hij deint niet stuurt gewoon heel strak.
Dan de achterrem deze moet ik voor mijn gevoel ver intrappen en diep voor hij echt gaat remmen en dan pak ik voor erbij.
Kan er lucht inzitten of hoort dit zo?
Alvast bedankt.

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Achterveer en remmen

Bericht door Dacher » 15 apr 2020, 17:39

Kreeg het advies va HK om de niet luchtondersteunde veer te vervangen , mits de luchtondersteunde nog goed was ,voor een zonder rebound a 459 euro of de wilbers 640 met alles erop en eraan voor 650.
Nou ff sparen dus.

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Achterveer en remmen

Bericht door Dacher » 18 apr 2020, 18:48

Vandaag met mijn vrouw achterop naar Bikers Best geweest, daar exstra antenne gekocht en twee vlaggen masten en armsteunen.
Ook mijn vraag over de veering neergelegd, had vanmorgen de achterveer op 60 gezet ( heel hoog vond ik maar veerde prima)
Hij vond het niet gek of raar dus dan maar zo ,wel werd op het hart gedrukt om de distributie te doen en daar niet mee te wachten.
Maandag maar MP Leeuwarden bellen hoe ze hier tegen aan kijken ook omdat ik 3 maand garantie heb.

DonvanVliet
Berichten: 704
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Achterveer en remmen

Bericht door DonvanVliet » 19 apr 2020, 10:30

Als die distributie niet uitgevoerd is in het verleden zou het netjes zijn als MP dat even zou doen. Toch een slordigheidje van hun kant.
Laatst gewijzigd door DonvanVliet op 19 apr 2020, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Re: Achterveer en remmen

Bericht door peter » 19 apr 2020, 16:15

Je kan een progresieve achterveer laten monteren, dan blijft je luchtveer in takt. Ook voor progresieve veren erin en conische balhoofdlagers en een voorvorkstabilisator. Dan krijg je een scherp sturende wing. Wat betreft remmen zou ik stalen remleidingen monteren en brembo blokken. Dat remt als een dolle en je kent je motor niet terug.
Ikhadd het ook gedaan met mjn 1500’s die ik heb gehad. Deze fietsen stuurden messcherp en remde perfect.

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Achterveer en remmen

Bericht door Dacher » 20 apr 2020, 06:13

Kijk daar kan ik wat mee centjes zijn ff op maar daar ga ik mee aan het werk.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten