Audio AUX oplossingen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
capslocker
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
Type Goldwing: GL1500

Audio AUX oplossingen

Bericht door capslocker » 12 sep 2019, 14:57

Beste leden

Nieuw in het goldwing gebeuren, probeer ik mijn zumo 660 aan te sluiten op de goldwing. Dit is overigens wel gelukt. Maar ik "sukkel" een beetje om de Audio van GPS op de goldwing radio te krijgen.

Wat heb ik momenteel:
Een cassette met kabeltje welke ik in de GPS steek. Dit is niet interessant. Het geluid wat er uit komt is veel te stil en niet mooi.

Wat ik zoek:
Een oplossing welke het GPS geluid op de radio zet. Ik gebruik de GPS ook als mp3 speler. Dus ik zou graag de keuze hebben het geluid op de headset te horen ofwel op de radioboxen.

Mogelijke oplossingen:
- Het bakje dat je bij mototronix koopt (dit is volgens mij niet voldoende, daar je enkel je gps dan op de headset zal horen? )
- Een kabeltje solderen op de cassette ingang zoals hier ergens een how to staat
- Een FM transmitter

Zijn er nog andere oplossingen welke ik hier over het hoofd zie? De FM transmitter lijkt mij in dit geval de beste oplossing. Is het geluid dan ook mooi luid en zuiver zoals een echte FM stereo zender? Welke kunnen jullie me hier aanraden?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Re: Audio AUX oplossingen

Bericht door Imoec » 24 sep 2019, 14:12

Hoi
ik heb het kabeltje gesoldeerd en daana een hoofdtelefoon verstekertje erop aangesloten en daar weer een Bluetooth zender aangesloten.
het werkt perfect mooi hard geluid.
Het enige is dat de bluetooth zender alleen de muziek doorgeeft een niet de gesproken navi instructies ofschoon ik dat ook niet zou willen eerlijk gezegd.
mvg Rob
Groetjes Rob

redmac
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2009, 16:17
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Paal
Contacteer:

Re: Audio AUX oplossingen

Bericht door redmac » 27 okt 2019, 16:14

Hey Capslocker, ik heb de youtube instructies van deze man gevolgd. 't zit al een jaar of 8 zo en werkt perfect.


youtu.be/9PHvLoA8g4I
In retrospect is alles evenredig tegengesteld

FreerkP
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2017, 11:50
Type Goldwing: GL1200

Re: Audio AUX oplossingen

Bericht door FreerkP » 28 jan 2020, 19:27

Misschien de sena sm 10 een oplossing is bluetooth en je kunt er 2 apparaten er op koppelen de sm 10 sluit je aan door middel van de 5 din kabel voor de goldwing. |Deze is ook van sena je hebt er weer een bluetooth com set voor nodig maar ik moet zeggen het werkt perfect en als je partner hebt ook met een com set dan werkt die ook op hetzelfde moment. Ideaal voor de navigatie en de muziek.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Audio AUX oplossingen

Bericht door RonalT » 30 jan 2020, 23:05

Imoec schreef:
24 sep 2019, 14:12
....
Het enige is dat de bluetooth zender alleen de muziek doorgeeft een niet de gesproken navi instructies ofschoon ik dat ook niet zou willen eerlijk gezegd.
Dat is raar, de BTzender geeft gewoon door wat er aangeboden wordt. dus als je GPS alleen muziek doorgeeft hoor je dat. Als de GPS ook aanwijzingen doorgeeft ga je die ook horen. Dus het niet horen van de aanwijzingen moet je in je GPS zoeken.
capslocker schreef:
12 sep 2019, 14:57
...
Een oplossing welke het GPS geluid op de radio zet. Ik gebruik de GPS ook als mp3 speler. Dus ik zou graag de keuze hebben het geluid op de headset te horen ofwel op de radioboxen.
....
Dat is ingebakken in je motor. Er zit een knopje op om om te schakelen van headset naar luidsprekers en dat geldt natuurlijk voor alle geluid wat uit de radio of andere bronnen komt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie