Elektrisch probleem
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 mei 2018, 12:53
- Type Goldwing: GL1500
Elektrisch probleem
Hallo medewingers.
Ik heb een probleem wat ik niet opgelost krijg.
Ik was deze week onderweg,en de wing begon te knallen en sloeg uit, en gingen de lampjes van de knipperlichten in het dashboard zwak branden,gelijk gestopt en opnieuw gestart,sprong ook gelijk weer aan en kon verder rijden.
Maar omgedraaid en naar huis gereden.vlak viordat ik thuis was begon de ellende weer,maar starte ook gelijk weer alsof niks aan de hand was.
Nu wou ik verder rijden,maar zodra ik hem in de versnelling zette sloeg die af,en gingen weer de lampjes zwak branden.
Ik heb alle kunstof verwijderd en de dynami doorgemeten.deze laad netjes op 14.10v.
Maakt nu niks uit wat ik bedien.of voetrem of handrem,of in de 1 zet,hij slaat uit,en weer gaan de knipperlicht lampen zwak branden.
Ik heb meerdere stekkers eens met kontact spray ingespoten en massa draden schoongemaakt.maar het euvel blijft.nieuwe accu.maar niks veranderd
Ook als ik de schakelaar van de standaard af koppel of iets anders.en zet hemnop kontact,gaan weer die lampjes zwak branden
Maar het rare is,dan is alles in orde,en plots treed het weer op.
Zodra dit gebeurt hoor ik ook het main relay ratelen.deze al eens uitgewisseld,maar zonder succes.
Heeft dit iemand al eens meegemaakt?,
Zoek me nu al.3 dagen rot.en kom niet verder.
Gr pascal
Ik heb een probleem wat ik niet opgelost krijg.
Ik was deze week onderweg,en de wing begon te knallen en sloeg uit, en gingen de lampjes van de knipperlichten in het dashboard zwak branden,gelijk gestopt en opnieuw gestart,sprong ook gelijk weer aan en kon verder rijden.
Maar omgedraaid en naar huis gereden.vlak viordat ik thuis was begon de ellende weer,maar starte ook gelijk weer alsof niks aan de hand was.
Nu wou ik verder rijden,maar zodra ik hem in de versnelling zette sloeg die af,en gingen weer de lampjes zwak branden.
Ik heb alle kunstof verwijderd en de dynami doorgemeten.deze laad netjes op 14.10v.
Maakt nu niks uit wat ik bedien.of voetrem of handrem,of in de 1 zet,hij slaat uit,en weer gaan de knipperlicht lampen zwak branden.
Ik heb meerdere stekkers eens met kontact spray ingespoten en massa draden schoongemaakt.maar het euvel blijft.nieuwe accu.maar niks veranderd
Ook als ik de schakelaar van de standaard af koppel of iets anders.en zet hemnop kontact,gaan weer die lampjes zwak branden
Maar het rare is,dan is alles in orde,en plots treed het weer op.
Zodra dit gebeurt hoor ik ook het main relay ratelen.deze al eens uitgewisseld,maar zonder succes.
Heeft dit iemand al eens meegemaakt?,
Zoek me nu al.3 dagen rot.en kom niet verder.
Gr pascal
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 mei 2018, 12:53
- Type Goldwing: GL1500
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Elektrisch probleem
Die kans is vrij groot.
Heb je er een nieuwe stekker op gesoldeerd?
Heb je er een nieuwe stekker op gesoldeerd?
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Elektrisch probleem
Heb je ook kunnen achterhalen wat dit veroorzaakt heeft? in de buurt van iets warms gelegen??
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 mei 2018, 12:53
- Type Goldwing: GL1500
Re: Elektrisch probleem
Heb de stekker kompleet verwijderd en de kabels aan elkaar gesoldeerd
Dit zijn aarde kabels,en denk dat slechte massa warmte ontwikkeling gaf,maar had ook xenon erin,en die vraagt natuurlijk zeer veel stroom.ik heb deze voor de zekerheid verwijderd.was een goedkoop setje voor de auto.
Mischien dat het daardoor kwam.voor de rest heb ik alleen ring of fire voren,en geen andere extra licht accesoires
Dit zijn aarde kabels,en denk dat slechte massa warmte ontwikkeling gaf,maar had ook xenon erin,en die vraagt natuurlijk zeer veel stroom.ik heb deze voor de zekerheid verwijderd.was een goedkoop setje voor de auto.
Mischien dat het daardoor kwam.voor de rest heb ik alleen ring of fire voren,en geen andere extra licht accesoires
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Elektrisch probleem
Oke, dan heb je in ieder geval een mogelijke boosdoener geëlimineerd, goed bezig.Pascaldelang schreef: ↑01 jun 2018, 00:11...maar had ook xenon erin,en die vraagt natuurlijk zeer veel stroom.ik heb deze voor de zekerheid verwijderd.was een goedkoop setje voor de auto....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Elektrisch probleem
Hoe kom je daar bij? Een normale halogeenlamp is een 55/60 Watt lamp waarbij 60 dimlicht is en 55 watt je grootlicht.Pascaldelang schreef: ↑01 jun 2018, 00:11....had ook xenon erin,en die vraagt natuurlijk zeer veel stroom....
Een Xenon lamp is maar 35 Watt.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 mei 2018, 12:53
- Type Goldwing: GL1500
Re: Elektrisch probleem
Die ballasten vragen toch wel veel met opstarten,en de xenon wou al niet normaal aanspringen,terwijl de wing wel goed rond draaide en direct starte.
Dus wel genoeg stroom voor te starten.maar niet voor de xenon normaal op te starten.
En voor de xenon op te starten heb je toch 23 kv nodig.
En een normale lamp heeft geen opstart procedure nodig.
En de xenon wordt toch ook veel warmer.
Tenminste dat is mijn ervaring ermee.dus als ik het mis heb,hoor ik het graag.
Ik weet ook niet alles haha
Dus wel genoeg stroom voor te starten.maar niet voor de xenon normaal op te starten.
En voor de xenon op te starten heb je toch 23 kv nodig.
En een normale lamp heeft geen opstart procedure nodig.
En de xenon wordt toch ook veel warmer.
Tenminste dat is mijn ervaring ermee.dus als ik het mis heb,hoor ik het graag.
Ik weet ook niet alles haha
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Elektrisch probleem
23Kv? Dat is 23000 volt.
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Elektrisch probleem
Das wel veul
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Elektrisch probleem
Even opgezocht maar het klopt wel dat voltage.
Die uitgefikte stekker komt vast door een slechte verbinding.
Die uitgefikte stekker komt vast door een slechte verbinding.
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Elektrisch probleem
Inderdaad, Don. Dit soort 'verbranding' zie je eigenlijk altijd als er een slechte verbinding is. Zoals ik al een keer schreef, "dikwijls doordat de druk van de stekker wat minder is geworden". Dan wordt het contact warm en wordt het contact door de warmte nog slapper. Net zo lang totdat het contact zo slap is geworden dat de weerstand zo hoog wordt dat de warmte groot genoeg wordt om de stekker te verbranden.
Xenon heeft nog een nadeel. Als je je contact aanzet gaat je licht aan. Daarna begin je te starten en dan gaat je licht even uit. En dat vind xenon niet lekker. Dus er zijn bedrijven die een vertragings-ding verkopen om te zorgen dat die xenon-pitten pas aan gaan als je gestart bent.
Xenon heeft nog een nadeel. Als je je contact aanzet gaat je licht aan. Daarna begin je te starten en dan gaat je licht even uit. En dat vind xenon niet lekker. Dus er zijn bedrijven die een vertragings-ding verkopen om te zorgen dat die xenon-pitten pas aan gaan als je gestart bent.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 mei 2018, 12:53
- Type Goldwing: GL1500
Re: Elektrisch probleem
Bij de stekker die ik eruit gehaald heb zat idd een slechte massa verbinding.deze was bij een paar draadjes groen uitgeslagen.
Snap alleen niet waardoor het is gekomen,deze stekker zit volledig ingetaped in de kabelboom..
Dus wat ronalT schrijft,slechte verbinding geeft warmte.
Of dit nu echt ook nog door de xenon is gekomen weet ik niet.maar de xenon gaf ook meer strooilicht,dus niet echt het ideale lichtbeeld.wel lekker fel.
Maar probleem is nu opgelost,dus als iemand ooit hetzelfde probleem heeft.weet die waar die zoeken kan of moet
Snap alleen niet waardoor het is gekomen,deze stekker zit volledig ingetaped in de kabelboom..
Dus wat ronalT schrijft,slechte verbinding geeft warmte.
Of dit nu echt ook nog door de xenon is gekomen weet ik niet.maar de xenon gaf ook meer strooilicht,dus niet echt het ideale lichtbeeld.wel lekker fel.
Maar probleem is nu opgelost,dus als iemand ooit hetzelfde probleem heeft.weet die waar die zoeken kan of moet
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Elektrisch probleem
Vocht