Wegligging GL1500

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 534
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de Guzzi

Re: Wegligging GL1500

Bericht door GlimWas » 12 apr 2015, 16:58

Dat bedoel ik ;-)
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland

Re: Wegligging GL1500

Bericht door Chris.Wolters » 13 apr 2015, 07:34

Devoraz schreef:Wat ik begrepen heb, is dat je met progressieve vering een beter stuurgedrag krijgt maar daarnaast iets moet inleveren op het rijcomfort. Het is waar iemand zijn prioriteiten stelt. 8)
Op dit moment weet ik niet wat voor veren er inzitten bij mij.
En ik weet zeker dat ik geen brace heb.

Maar als het inderdaad rijgedrag sterk beïnvloed laat dan maar zitten dan hoef ik het ook niet.

En het is te duur om het even te proberen.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 534
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de Guzzi

Re: Wegligging GL1500

Bericht door GlimWas » 13 apr 2015, 10:39

Testrit op iemands motor die het wel heeft is toch niet duur?
Moet hij of zij het wel goed vinden natuurlijk, iemand lukraak van de motor sleuren zal je niet in dank worden afgenomen :lol:
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
alexmimi
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 mei 2014, 13:16
Type Goldwing: GL1500

Re: Wegligging GL1500

Bericht door alexmimi » 13 apr 2015, 11:26

ik heb er net een goede week progressieve veren onderzitten, en man wat een verschil.
Ik ben dus absoluut voorstander van progressieve veren.
Nu is het wel goed mogelijk dat ik een dermate groot verschil aanvoel met mijn oude veren, omdat deze denk ik volledig op hun einde zaten.
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 1865
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wegligging GL1500

Bericht door cooper » 13 apr 2015, 20:18

alexmimi schreef: Nu is het wel goed mogelijk dat ik een dermate groot verschil aanvoel met mijn oude veren, omdat deze denk ik volledig op hun einde zaten.
De nagel op de kop volgens mij Alex!
Toen ik bij Goldie na +/- 90.000km de originele had vervangen door progressieve veren ging er ook voor mij een nieuwe wereld open.
Een hele verademing en een plezier om mee te rijden.
De originele 48.000km oude veren van Starrider daarentegen geven mij echter een veel beter rijgevoel dan de progressieve van Goldie.
Verleden jaar de vorkolie nog vervangen bij Goldie maar dat heeft er niet veel aan veranderd.
Moet er wel bij vermelden dat deze er ondertussen ook alweer 97.000 km inzitten, maar voel nog niks van ten einde slaan of deinend tot stilstand komen aan de verkeerslichten.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Wegligging GL1500

Bericht door pijnenburg » 11 mei 2015, 16:21

Beide Bridgestones zitten er sinds vandaag onder. De wegligging is nu WICKED. :mrgreen:
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Barry
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:19
Type Goldwing: GL1500

Re: Wegligging GL1500

Bericht door Barry » 15 mei 2015, 01:25

Hallo,

Op GW gebied ben ik net nieuw, maar heb gelijk een nieuwe voorband erop laten zetten en zelf een voorvork adapter gemaakt uit een stuk aluminium a 5 euro en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Zeker in langzame bochten is het gewiebel weg. Wil nog wel sparen voor progressieve veren maar eerst de achter schokbreker vervangen of een lekke slang opsporen.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2257
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Wegligging GL1500

Bericht door Rongoos » 15 mei 2015, 05:17

Ik ben toch wel benieuwd hoe je die stabilisator hebt gemaakt :shock:
Ik wil er zelf ook een maar vind de aanschafprijs van bijna 50,- weer een beetje aan de hoge kant.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Voor al uw biljartspulletjeshttp://biljartservicekennemerland.nl
weblog over de Goldwing http://gl1500.wordpress.com/

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Wegligging GL1500

Bericht door edvissers » 15 mei 2015, 09:50

Voor mij wordt het rijcomfort toch vooral bepaald door de wegligging. Dus ik heb erg stugge vering. Ook achter want links is mijn schokbreker vervangen door een zware die gebruikt wordt bij het monteren van een zijspan. Van het deinen dat mijn GL deed is echt niets meer over. Heerlijk :)
Groeten,

Ed

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 1865
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wegligging GL1500

Bericht door cooper » 17 mei 2015, 08:03

Goldie werd weer wat zoekerig in de lengterichels.
Probleem gevonden, rubbertje achteraan heeft z'n tijd denk ik gehad. :D

Afbeelding
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Wegligging GL1500

Bericht door orie » 17 mei 2015, 20:34

Dat zou ik wel denken als ik het zo op de foto zie :mrgreen:
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Barry
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:19
Type Goldwing: GL1500

Re: Wegligging GL1500

Bericht door Barry » 17 mei 2015, 23:58

plakje aluminium gekocht, 15 x 6,5 cm.
op de korte stukken een soort halve maan ingeslepen zodat deze mooi om de poten valt. niet teveel slijpen en telkens even passen.

Daarna 4 gaatjes boren ter hoogte van de gaatjes die er onder zitten en langere boutjes erin draaien.

Deze moest ik wel even zoeken want het is een maat 7 bout met fijn draad dus die vind je niet bij de praxis.

handigste is om je voorwiel eruit te halen omdat het plaatje waar de bouten in worden gedraaid naar beneden klettert als je de bouten los draait.
Of met een paar lange schroevendraaiers weer op zn plaats pielen....

succes !

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 1865
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Wegligging GL1500

Bericht door cooper » 18 mei 2015, 06:35

Barry schreef:...
handigste is om je voorwiel eruit te halen omdat het plaatje waar de bouten in worden gedraaid naar beneden klettert als je de bouten los draait.
Of met een paar lange schroevendraaiers weer op zn plaats pielen....

succes !
Andere tip is een oude lap stof op je voorwiel leggen en dan met je wiel draaien tot deze lap tussen je beugel en voorwiel zit. Beugel kan dan ook niet weg! :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RedNL
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 okt 2013, 08:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Oldenzaal

Re: Wegligging GL1500

Bericht door RedNL » 08 jun 2015, 16:09

viewtopic.php?f=5&t=2029&start=2280#p142098" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier mijn verhaal over de hyper pro.

Met de superbrace worden draadeinden meegeleverd. Makkelijker voor montage.
Bekijk het filmpje op de site.
Honda 550 k3, Gl 1000, Cb 750 f2, Gl 1000 k2+k3, Yamaha Gts 1000, Suzuki Dl 1000, GL 1500 SE

capslocker
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
Type Goldwing: GL1500

Re: Wegligging GL1500

Bericht door capslocker » 24 dec 2019, 14:27

Vraagje met betrekking tot een progressieve achterveer. Kan je dan nog perfect je air shock gebruiken?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten