Wegligging GL1500
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Wegligging GL1500
Dat bedoel ik
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- Chris.Wolters
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Re: Wegligging GL1500
Op dit moment weet ik niet wat voor veren er inzitten bij mij.Devoraz schreef:Wat ik begrepen heb, is dat je met progressieve vering een beter stuurgedrag krijgt maar daarnaast iets moet inleveren op het rijcomfort. Het is waar iemand zijn prioriteiten stelt.
En ik weet zeker dat ik geen brace heb.
Maar als het inderdaad rijgedrag sterk beïnvloed laat dan maar zitten dan hoef ik het ook niet.
En het is te duur om het even te proberen.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar.
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Wegligging GL1500
Testrit op iemands motor die het wel heeft is toch niet duur?
Moet hij of zij het wel goed vinden natuurlijk, iemand lukraak van de motor sleuren zal je niet in dank worden afgenomen
Moet hij of zij het wel goed vinden natuurlijk, iemand lukraak van de motor sleuren zal je niet in dank worden afgenomen
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
Re: Wegligging GL1500
ik heb er net een goede week progressieve veren onderzitten, en man wat een verschil.
Ik ben dus absoluut voorstander van progressieve veren.
Nu is het wel goed mogelijk dat ik een dermate groot verschil aanvoel met mijn oude veren, omdat deze denk ik volledig op hun einde zaten.
Ik ben dus absoluut voorstander van progressieve veren.
Nu is het wel goed mogelijk dat ik een dermate groot verschil aanvoel met mijn oude veren, omdat deze denk ik volledig op hun einde zaten.
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.
Some by coming.
Some by going.
- cooper
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Wegligging GL1500
De nagel op de kop volgens mij Alex!alexmimi schreef: Nu is het wel goed mogelijk dat ik een dermate groot verschil aanvoel met mijn oude veren, omdat deze denk ik volledig op hun einde zaten.
Toen ik bij Goldie na +/- 90.000km de originele had vervangen door progressieve veren ging er ook voor mij een nieuwe wereld open.
Een hele verademing en een plezier om mee te rijden.
De originele 48.000km oude veren van Starrider daarentegen geven mij echter een veel beter rijgevoel dan de progressieve van Goldie.
Verleden jaar de vorkolie nog vervangen bij Goldie maar dat heeft er niet veel aan veranderd.
Moet er wel bij vermelden dat deze er ondertussen ook alweer 97.000 km inzitten, maar voel nog niks van ten einde slaan of deinend tot stilstand komen aan de verkeerslichten.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Wegligging GL1500
Beide Bridgestones zitten er sinds vandaag onder. De wegligging is nu WICKED.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Wegligging GL1500
Hallo,
Op GW gebied ben ik net nieuw, maar heb gelijk een nieuwe voorband erop laten zetten en zelf een voorvork adapter gemaakt uit een stuk aluminium a 5 euro en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Zeker in langzame bochten is het gewiebel weg. Wil nog wel sparen voor progressieve veren maar eerst de achter schokbreker vervangen of een lekke slang opsporen.
Op GW gebied ben ik net nieuw, maar heb gelijk een nieuwe voorband erop laten zetten en zelf een voorvork adapter gemaakt uit een stuk aluminium a 5 euro en moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Zeker in langzame bochten is het gewiebel weg. Wil nog wel sparen voor progressieve veren maar eerst de achter schokbreker vervangen of een lekke slang opsporen.
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Wegligging GL1500
Ik ben toch wel benieuwd hoe je die stabilisator hebt gemaakt
Ik wil er zelf ook een maar vind de aanschafprijs van bijna 50,- weer een beetje aan de hoge kant.
Ik wil er zelf ook een maar vind de aanschafprijs van bijna 50,- weer een beetje aan de hoge kant.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Re: Wegligging GL1500
Voor mij wordt het rijcomfort toch vooral bepaald door de wegligging. Dus ik heb erg stugge vering. Ook achter want links is mijn schokbreker vervangen door een zware die gebruikt wordt bij het monteren van een zijspan. Van het deinen dat mijn GL deed is echt niets meer over. Heerlijk
Groeten,
Ed
Ed
- cooper
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Wegligging GL1500
Goldie werd weer wat zoekerig in de lengterichels.
Probleem gevonden, rubbertje achteraan heeft z'n tijd denk ik gehad.
Probleem gevonden, rubbertje achteraan heeft z'n tijd denk ik gehad.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- orie
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Herveld
Re: Wegligging GL1500
Dat zou ik wel denken als ik het zo op de foto zie
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983
Re: Wegligging GL1500
plakje aluminium gekocht, 15 x 6,5 cm.
op de korte stukken een soort halve maan ingeslepen zodat deze mooi om de poten valt. niet teveel slijpen en telkens even passen.
Daarna 4 gaatjes boren ter hoogte van de gaatjes die er onder zitten en langere boutjes erin draaien.
Deze moest ik wel even zoeken want het is een maat 7 bout met fijn draad dus die vind je niet bij de praxis.
handigste is om je voorwiel eruit te halen omdat het plaatje waar de bouten in worden gedraaid naar beneden klettert als je de bouten los draait.
Of met een paar lange schroevendraaiers weer op zn plaats pielen....
succes !
op de korte stukken een soort halve maan ingeslepen zodat deze mooi om de poten valt. niet teveel slijpen en telkens even passen.
Daarna 4 gaatjes boren ter hoogte van de gaatjes die er onder zitten en langere boutjes erin draaien.
Deze moest ik wel even zoeken want het is een maat 7 bout met fijn draad dus die vind je niet bij de praxis.
handigste is om je voorwiel eruit te halen omdat het plaatje waar de bouten in worden gedraaid naar beneden klettert als je de bouten los draait.
Of met een paar lange schroevendraaiers weer op zn plaats pielen....
succes !
- cooper
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Wegligging GL1500
Andere tip is een oude lap stof op je voorwiel leggen en dan met je wiel draaien tot deze lap tussen je beugel en voorwiel zit. Beugel kan dan ook niet weg!Barry schreef:...
handigste is om je voorwiel eruit te halen omdat het plaatje waar de bouten in worden gedraaid naar beneden klettert als je de bouten los draait.
Of met een paar lange schroevendraaiers weer op zn plaats pielen....
succes !
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Re: Wegligging GL1500
viewtopic.php?f=5&t=2029&start=2280#p142098" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier mijn verhaal over de hyper pro.
Met de superbrace worden draadeinden meegeleverd. Makkelijker voor montage.
Bekijk het filmpje op de site.
Hier mijn verhaal over de hyper pro.
Met de superbrace worden draadeinden meegeleverd. Makkelijker voor montage.
Bekijk het filmpje op de site.
Honda 550 k3, Gl 1000, Cb 750 f2, Gl 1000 k2+k3, Yamaha Gts 1000, Suzuki Dl 1000, GL 1500 SE
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
- Type Goldwing: GL1500
Re: Wegligging GL1500
Vraagje met betrekking tot een progressieve achterveer. Kan je dan nog perfect je air shock gebruiken?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten