favoriete band ......

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: favoriete band ......

Bericht door RonalT » 23 sep 2018, 12:45

Een band onder een 1800 reageert heel anders als dezelfde band onder een 1500...
Dat hebben we in het verleden wel gemerkt met een bepaald type band wat onder diverse motoren van forumgebruikers is gezet.
De 1500 rijders vonden het een slechte band en de 1800 bestuurders vonden het over het algemeen een fijne band. Er is op dit forum best nog een en ander te vinden....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: favoriete band ......

Bericht door GL-1800 » 23 sep 2018, 13:21

Waarheid als n koe. Ofwel...mee eens. Zelfs onder de 1.8 is er verschil. Er zijn aanpassingen gedaan. De 2012 UP modellen hebben toch weer n andere windgeleiding door andere koffers en minimale kuipveranderingen dus ook weer n iets andere wegligging door de windgeleiding.

Wil je racen....denk ik Bridstone. Wil je comfort.....ik zeg nu..Metzelers. De Michelin zal de volgende worden denken wij.....

T is allemaal wat!!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: favoriete band ......

Bericht door GlimWas » 03 okt 2018, 17:48

Na afgelopen maand 3500+ kms gemaakt te hebben in allerlei omstandigheden op de 1500 even een update over mijn Dunlop E4's. Op het droge: niks mis mee, stuurt als een mes en zat grip. In de regen idem, zat grip en goed stuurgedrag.
Kom je onder de 5°Celsius dan moet je wat gas terug nemen anders gaat de voorkant toch een beetje aan de glij...... Niks heel ernstigs, maar toch iets om rekening nee te houden, dit was overigens wel boven op een paar passen van ruim 2300m bij weinig druk op het voorwiel en het was koud en nat. In Frankrijk bij wat hogere temp (10°- 15°) niks van gladdigheid bemerkt bij het opruwen van mijn stepjes ;) De banden gaan echt véééél langer mee dan Bridgestones, dus dat is wel lekker meegenomen .Cuppen doen de Dunlops ook nauwelijks..... De foto's zijn genomen met een ongeveer gelijke km stand van 16000km Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
Afbeelding

Afbeelding
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Plaats reactie