koppeling
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
koppeling
De laatste tijd gaat het schakelen wat moeizaam, krijg hem niet vlotjes in de "N" maar schiet van 2 in 1 en van 1 in 2.
Er zit wat speling op de koppelinghendel en als ik de koppeling intrek doet hij niet veel.
Heb het reservoir even losgehaald en bijgevuld, daar wordt het beter van maar de speling blijft zodat alleen het laatste deel wat doet.
Kan je de koppelingshendel bijstellen zodat je aangrijppunt korter is?
Of is er weer wat kapot.
Drukgroep of koppelingsplaten?
Wie weet raad??
Groeten, Freerk
Er zit wat speling op de koppelinghendel en als ik de koppeling intrek doet hij niet veel.
Heb het reservoir even losgehaald en bijgevuld, daar wordt het beter van maar de speling blijft zodat alleen het laatste deel wat doet.
Kan je de koppelingshendel bijstellen zodat je aangrijppunt korter is?
Of is er weer wat kapot.
Drukgroep of koppelingsplaten?
Wie weet raad??
Groeten, Freerk
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
- roofer
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: geleen
Re: koppeling
heb hetzelfde gehad, dop los gedraaid, vloeistof bijgevuld en goed ontlucht. hij schakelt weer als een nieuwe. Er zat lucht in het systeem waardoor hij moeilijk schakelde, kon hem ook niet in de vrij krijgen en op een gegeven moment kon ik niet meer overschakelen. dus probeer eerst met ontluchten. je komt er een beetje moeilijk aan maar het gaat. succes en geef even feedback.
hoe ouder de wing, hoe gekker
Re: koppeling
Mijn zwager had dat bij zijn gl 1500. we hebben er nieuwe olie opgedaan en de oude ergoed af laten lopen er zaten gewoon harde stukken in.
we hebben de boel goed ontlucht en hij schakkeld weer als nieuw.
we hebben de boel goed ontlucht en hij schakkeld weer als nieuw.
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
Re: koppeling
Ik heb vloeistof bijgevuld en daar werd het niet slechter van...
Heb ook maar direct de voorrem bekeken en het membraam dat frommelig zat weer recht geplaatst.
De koppeling werkt weer prima en de rem is ook veel beter geworden.
In het koppeling bakje zat wel veel gruis dus misschien een punt voor de volgende onderhoudsbeurt.
Groeten,
Freerk
Heb ook maar direct de voorrem bekeken en het membraam dat frommelig zat weer recht geplaatst.
De koppeling werkt weer prima en de rem is ook veel beter geworden.
In het koppeling bakje zat wel veel gruis dus misschien een punt voor de volgende onderhoudsbeurt.
Groeten,
Freerk
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: koppeling
Ik zelf heb al een keer het bakje doormiddel van een injectiespuit [om op te zuigen] de oude bagger er uitgehaald en er nieuwe in gedaan.Frederick Lieverdje schreef: In het koppeling bakje zat wel veel gruis dus misschien een punt voor de volgende onderhoudsbeurt.
Groeten,
Freerk
gewoon bijna leeg maken, bijvullen met nieuwe olie, een paar keer knijpen [met het deksel er af dan zie je de bagger boven komen] weer bijna leeg halen, een paar keer knijpen, enz, enz dan zal je de olie vanzelf schoon zijn worden en misschien heb je 50ml gebruik van het flesje dot4 dus ook dat zijn de kosten niet.
mijn koppeling is er goed merkbaar op vooruit gegaan zonder dat ik al te moeilijke ingrepen moest doen.
behalve dan dat ik de boutjes uit het dekseltje moest boren/linksomtappen, maar dat was ook niet te veel werk.
[goed boortje en sterk tapje]
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
Re: koppeling
Hey Jaap,
Dat zal ik eens proberen op een regenachtige dag.
Ben ook wel benieuwd wat er voor bagger uit komt.
Gr. Freerk
Dat zal ik eens proberen op een regenachtige dag.
Ben ook wel benieuwd wat er voor bagger uit komt.
Gr. Freerk
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: koppeling
Daar ga je versteld van staan, als je de nieuwe olie er in heeft gedaan en je gaat knijpen met je koppelingshendel is het net een modder riviertje die een schoon meertje in stroomt [natuurlijk in het klein, met een beetje fantasie]
wel goed op de bodem slurpen voor het gezonken vuil.
wel goed op de bodem slurpen voor het gezonken vuil.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
Re: koppeling
Als je ontluchten gaat, kun je het beste met een dikke injectiespuit, via de ontluchtingsnippel de olie erin spuiten, dat gaat beter als met de koppelinghendel. Je drukt de luch in een keer via het resovoir naar buiten. Wel de deksel er af laten.
Zo kun je de remmen ook ontluchten, dat gaat prima. Je hoeft dan niets te pompen met de hendels en/of voetpedaal.
Het is maar een tip, ik doe het altijd zo en het bevalt mij goed.
Succes!!
Zo kun je de remmen ook ontluchten, dat gaat prima. Je hoeft dan niets te pompen met de hendels en/of voetpedaal.
Het is maar een tip, ik doe het altijd zo en het bevalt mij goed.
Succes!!
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: koppeling
Ik had het niet over ontluchten, maar om de drap uit het resevoir te halen.hantk schreef:Als je ontluchten gaat, kun je het beste met een dikke injectiespuit, via de ontluchtingsnippel de olie erin spuiten, dat gaat beter als met de koppelinghendel. Je drukt de luch in een keer via het resovoir naar buiten. Wel de deksel er af laten.
Zo kun je de remmen ook ontluchten, dat gaat prima. Je hoeft dan niets te pompen met de hendels en/of voetpedaal.
Het is maar een tip, ik doe het altijd zo en het bevalt mij goed.
Succes!!
Natuurlijk als je lucht in de leidingen heb moet je het anders doen, maar daar was niet over gesproken.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- Don Corleone
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 11:20
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Purmerend
Re: koppeling
Misschien een dmome vraag, maar, hoe ontlucht ik. Olie ingooien kan ik wel maar waar zit de ontluchting?
We hebben het toch over het chrome reservoir voor de olie?
We hebben het toch over het chrome reservoir voor de olie?
Vrij nooit in de tuin. Liefde is blind, maar de buurman niet.
- roofer
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: geleen
Re: koppeling
je opent het reservoir, met vloeistof vullen, en dan gewoon met de koppelings handel inknijpen. je ziet dan luchtbelletjes in het reservoir opkomen. op een gegeven moment komen die niet meer en je voelt dan dat je genoeg druk hebt. klus geklaard en toeren maar.
hoe ouder de wing, hoe gekker
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: koppeling
NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEE
je moet ook de koppeling op het blok ontluchten.... zie je techniek boek!!!
zit achter op je carter aan de linkerzijde van de motor achter het zwarte water bakje welk je ook regelmatig dient te legen!!!!
succes!!!!
je moet ook de koppeling op het blok ontluchten.... zie je techniek boek!!!
zit achter op je carter aan de linkerzijde van de motor achter het zwarte water bakje welk je ook regelmatig dient te legen!!!!
succes!!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: koppeling
?????????? welk bakje????????????harmdeboer schreef:NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEE
je moet ook de koppeling op het blok ontluchten.... zie je techniek boek!!!
zit achter op je carter aan de linkerzijde van de motor achter
het zwarte water bakje welk je ook regelmatig dient te legen!!!!
succes!!!!
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- Frederick Lieverdje
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Drachten
Re: koppeling
Aha.... daarom loopt hij soms wat ongelukkig. ik heb dat bakje nog nooit in de handen gehad.
Ga vanavond meteen op zoek naar het waterbakje.
Gr. Freerk
Ga vanavond meteen op zoek naar het waterbakje.
Gr. Freerk
GL 1500 Commodore Bleu
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
Na elke bocht een nieuwe horizon
Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.
- Don Corleone
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 11:20
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Purmerend
Re: koppeling
Zwarte bakje gevonden, zat vol, nu de rest nog ff opzoeken. Hoop dat ik het kan vinden in het boek, maar komt vast wel goed.
Vrij nooit in de tuin. Liefde is blind, maar de buurman niet.