witte rook uit de uitlaat
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 22:16
- Locatie: kruiningen
witte rook uit de uitlaat
hallo wingers
ik heb een vraag,afgelopen weekend gereden en eigenlijk best goed door gepeesd zo rond de 150 km per uur en dat een dikke 100kilometre aan een stuk
bij gas terug nemen giganties veel rook uit de uitlaten,naar huis gesukkeld (10km) geen vreemde geluiden in het blok te horen,maar de radiator tankje is leeg.
nu denk ik zelf dat de koppakking lek is,maar er is niets te zien aan de buiten kant.
heeft iemand nog een andere mening of iets dergelijks?
en is dat een dure grap op dat te laten repareren.
het gaat over een gl 12oo uit 1987
ik heb een vraag,afgelopen weekend gereden en eigenlijk best goed door gepeesd zo rond de 150 km per uur en dat een dikke 100kilometre aan een stuk
bij gas terug nemen giganties veel rook uit de uitlaten,naar huis gesukkeld (10km) geen vreemde geluiden in het blok te horen,maar de radiator tankje is leeg.
nu denk ik zelf dat de koppakking lek is,maar er is niets te zien aan de buiten kant.
heeft iemand nog een andere mening of iets dergelijks?
en is dat een dure grap op dat te laten repareren.
het gaat over een gl 12oo uit 1987
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: witte rook uit de uitlaat
Witte rook uit de pijp, dan is er weer een nieuwe paus gekozen, [dus let op je kinderen] toch
Sorry, maar ik kon het even niet laten, maar als je koppakking er tussen uit ligt gaat het water/koelvloeistof via de cilinders, verbranding en dan door de uitlaten naar buiten. dus er hoeft niets aan de buitenkant te zien zijn.
maar heb je het vloeistof peil gekontroleerd toen je weg reed of is dat al even geleden
misschien is het maar weinig en kan je er nog de zomer op toeren en dit later repareren ik weet wel dat koelvloeistof hoe gering ook heel veel rook ontwikelling geeft het word namelijk ook gebruik bij voertuigen die een rookgordijn kunnen leggen.
één tip als je er weer vloeistof in heb zitten dan moet je de vuldop maar een palletje vast zetten. kan die geen druk opbouwen.
[als je de dop er opdraait voel je hem eerst over een hobbetje glijden en als je dan nog iets verder draait zit hij dicht, of wel vast draaien en dan tot de eerste borterug draaien]
Sorry, maar ik kon het even niet laten, maar als je koppakking er tussen uit ligt gaat het water/koelvloeistof via de cilinders, verbranding en dan door de uitlaten naar buiten. dus er hoeft niets aan de buitenkant te zien zijn.
maar heb je het vloeistof peil gekontroleerd toen je weg reed of is dat al even geleden
misschien is het maar weinig en kan je er nog de zomer op toeren en dit later repareren ik weet wel dat koelvloeistof hoe gering ook heel veel rook ontwikelling geeft het word namelijk ook gebruik bij voertuigen die een rookgordijn kunnen leggen.
één tip als je er weer vloeistof in heb zitten dan moet je de vuldop maar een palletje vast zetten. kan die geen druk opbouwen.
[als je de dop er opdraait voel je hem eerst over een hobbetje glijden en als je dan nog iets verder draait zit hij dicht, of wel vast draaien en dan tot de eerste borterug draaien]
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 22:16
- Locatie: kruiningen
Re: witte rook uit de uitlaat
ja er zat genoeg koelvloeistof in
maar is het wel verstandig om er dan nog mee te rijden? want als je je vloeistof bij vult ,en hij is lek dan rook hij toch nog?
maar is het wel verstandig om er dan nog mee te rijden? want als je je vloeistof bij vult ,en hij is lek dan rook hij toch nog?
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: witte rook uit de uitlaat
eigenlijk niet, maar als je gewoon een paar flessen water meeneemt, [het is zomer dus antievries is niet nodig]kan je toch gewoon toch de ritten maken die je wilt, met natuurlijk de beperkingen die er zijn met een mindervalidemotor, mits ze natuurlijk maar een halve liter per ??????? kilometer gebruikt.jjohan schreef:ja er zat genoeg koelvloeistof in
maar is het wel verstandig om er dan nog mee te rijden? want als je je vloeistof bij vult ,en hij is lek dan rook hij toch nog?
en het roken word wat iets minder omdat gewoon water geen rookgordijn kan leggen
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
Re: witte rook uit de uitlaat
Als je langs de rechtervoorkant van de dummytank kijkt zie je je radiateurdop, die draai je even los en die vul je bij tot de vloeistof in de "nek" staat. Dop er weer op en je tankje ook bijvullen tot max. Dan ga je een stukje rijden en check je weer het niveau in je tankje, dat zou hetzelfde moeten staan en indien de motor echt goed warm is staat het zelfs wat hoger (+- 1cm) door het uitzetten van het water.
Is je tankje een stuk leger is er echt wat mis en moet je even kijken uit welke pijp de rook komt. De kant die rookt heeft een lekke koppaking. Daar zie je aan de buitenkant niks van.
Met een boek erbij is het goed zelf te doen, wat het kost om het te laten doen zou ik niet weten maar je zou Antoon van Wingservice even kunen vragen.
Is je tankje een stuk leger is er echt wat mis en moet je even kijken uit welke pijp de rook komt. De kant die rookt heeft een lekke koppaking. Daar zie je aan de buitenkant niks van.
Met een boek erbij is het goed zelf te doen, wat het kost om het te laten doen zou ik niet weten maar je zou Antoon van Wingservice even kunen vragen.
- roofer
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 17:14
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: geleen
Re: witte rook uit de uitlaat
Witte rook is meestal een indicatie dat er water wordt verbrand, blauwe rook is olie.
ik heb pas geleden een koppakking vernieuwd van een 1200, dat is niet zo veel werk, 2 uurtjes, dan heb je het wel gehad. Ik had het nog nooit gedaan.
Maar met het hynes boek erbij lukt dat prima.
Als ik jou was zou ik de pakking vernieuwen en neem dan gelijk de klep rubbers mee, je hebt de kop dan toch los liggen.
ik heb pas geleden een koppakking vernieuwd van een 1200, dat is niet zo veel werk, 2 uurtjes, dan heb je het wel gehad. Ik had het nog nooit gedaan.
Maar met het hynes boek erbij lukt dat prima.
Als ik jou was zou ik de pakking vernieuwen en neem dan gelijk de klep rubbers mee, je hebt de kop dan toch los liggen.
hoe ouder de wing, hoe gekker
- dragonfly
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 06 jul 2009, 21:37
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: witte rook uit de uitlaat
Zit de olievuldop en/of de oliepeilstok wel goed dicht ( aangedraaid ).
Wanneer een van deze niet goed aansluit kan dit ook witte rook veroorzaken.( Valse lucht of zo iets in het blok ?? )
Groeten Ed
Wanneer een van deze niet goed aansluit kan dit ook witte rook veroorzaken.( Valse lucht of zo iets in het blok ?? )
Groeten Ed
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:06
- Type Goldwing: GL1200
Re: witte rook uit de uitlaat
Hallo allemaal .
Ik zit eigenlijk met een soort zelfde probleem .
Bij het starten van de motor komt er witte walm naar buiten maar dat zijn maar enkele secondes en dan is het weg.
Moet ik hier ook denken aan de kop pakking.
Groetjes Claudio
Ik zit eigenlijk met een soort zelfde probleem .
Bij het starten van de motor komt er witte walm naar buiten maar dat zijn maar enkele secondes en dan is het weg.
Moet ik hier ook denken aan de kop pakking.
Groetjes Claudio
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:56
Re: witte rook uit de uitlaat
klopt is zeker de koppakking
heb deze van de week laten vernieuwen bij harry vermeer in rotterdam
is een goede monteur en vraagt niet heel veel.
steeds bijvullen langs de overloop is geen optie, moet je vaak bijvullen controleer dan echt of je radiator niet leeg is.
een kapotte koppaking gaat vak samen met oplopende temperatuur van je motor.
rij zeker niet te lang door als je twijfelt als je denkt dat de pakkingen kapt zijn.
voor de kosten hoef je het niet te laten.
heb deze van de week laten vernieuwen bij harry vermeer in rotterdam
is een goede monteur en vraagt niet heel veel.
steeds bijvullen langs de overloop is geen optie, moet je vaak bijvullen controleer dan echt of je radiator niet leeg is.
een kapotte koppaking gaat vak samen met oplopende temperatuur van je motor.
rij zeker niet te lang door als je twijfelt als je denkt dat de pakkingen kapt zijn.
voor de kosten hoef je het niet te laten.
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: witte rook uit de uitlaat
heerlijk.... heren. Jullie zitten te reageren op een bericht (vraag) uit 2010.
Niet zo heel nuttig meer, de vraagsteller zal het vast al (hebben laten) oplossen/opgelost of hij heeft de motor al lang weggedaan.
Niet zo heel nuttig meer, de vraagsteller zal het vast al (hebben laten) oplossen/opgelost of hij heeft de motor al lang weggedaan.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: witte rook uit de uitlaat
Er is een nieuwe vraagsteller. Dit is een neverendingstory.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:06
- Type Goldwing: GL1200
Re: witte rook uit de uitlaat
ok dank je wel Johnnymotormuis .johnnymotormuis1962 schreef: ↑15 jul 2021, 10:19klopt is zeker de koppakking
heb deze van de week laten vernieuwen bij harry vermeer in rotterdam
is een goede monteur en vraagt niet heel veel.
steeds bijvullen langs de overloop is geen optie, moet je vaak bijvullen controleer dan echt of je radiator niet leeg is.
een kapotte koppaking gaat vak samen met oplopende temperatuur van je motor.
rij zeker niet te lang door als je twijfelt als je denkt dat de pakkingen kapt zijn.
voor de kosten hoef je het niet te laten.
heb al nieuwe koppakkingen besteld en zijn vandaag binnen gekomen .
NU nog eenn gaatje vinden om ze te vervangen.
Dank je wel voor je reactie.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 jun 2021, 20:06
- Type Goldwing: GL1200
Re: witte rook uit de uitlaat
Nou misschien eens wat verder door lezen , want ik had hier kort geleden op gereageerd.
Groetjes Claudio