Nieuw en geen idee

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Teigetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2021, 22:39
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Groningen

Nieuw en geen idee

Bericht door Teigetje » 11 okt 2021, 12:43

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een GL 1200 trike. Deze maakt echter als hij koud is wat vreemde mechanische geluiden. Aangezien ik zelf geen enkele ervaring heb met sleutelen, heb ik er iemand bij gevraagd om te luisteren. Er wordt gezegd dat hij over slaat. En eerst op 3 cilinders loopt. Ik moest de bougies bekijken. Dat is gelukt met behulp van de instructies op deze site :D
Maar veel verder kom ik nog niet. Zou het wel graag zelf leren. Is er iemand die me op weg wil helpen? Ik ben op zich best handig en leer snel. Beginnen met de bougiekabels vervangen misschien? Die zien er best mooi uit in mijn lekenoog.

Of anders weet iemand waar ik iets kan laten doen/er naar kan laten kijken in de buurt van Groningen?

Het lijkt me ook goed om de distributie te vervangen, omdat daar niks van bekend is. Wist eerst niet eens dat motoren ook een distributie kunnen hebben :oops: :lol:

Hartelijke groet,
Annemarie

Andrewing
Berichten: 204
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: Nieuw en geen idee

Bericht door Andrewing » 19 aug 2022, 14:07

Hallo Annemarie, zorg er eerst voor dat het blok goed loopt voor je de distributie riemen ( zijn er namelijk 2 ) gaat vervangen, rollen en spanners.
Ben er eerst maar zeker van dat het blok goed is voor je verder gaat is mijn advies.

Mvg,
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Plaats reactie