wie weet raad

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

wie weet raad

Bericht door f.schuiling » 08 mei 2021, 15:16

Hallo ik heb een probleem mijn gl 1200 loopt niet op 4 cilinders,
Ik had naar lang stilstaande motor ongeveer 1 jaar mijn motor weer opgestard dit ging best goed liep snel maar niet helemaal naar tevredenheid dus heb ik er nieuwe benzine met forte 1en2 er in gedaan daar een trip van ongeveer 25 kilometer gereden en naar mijn gevoel ging het steeds beter,

De volgende dag ben ik er weer mee gaan rijden stuk snelweg maar hij begon steeds slechter te lopen .
Weer tuis heb ik de boegies vervangen door nieuwe en heb omdat als het nat is (regen of na het wassen) hij lange tijd slecht bleef lopen .heb ik er ook nieuwe bobines met kabels er op gezet,
Echter lopen op onverklaarbare doen de linker cilinders niet mee als ik de boegiekabel er onder het stationair af hoor je wel de vonk maar lopen niet mee.
Heb ook de okies getest geven allebij 1.09 ohm ,Heb zonet de carburateurs er af gehaald heb even de flottercamers van de 2 cilinders die niet mee lopen even bekeken maar er zat geen naar mijns inzien geen viezigheid in heb ook de sproeiers door geblazen.Ik heb ook de compressie gemeten en zitten alle 4 op 9 psi dus ook prima.Ik ben wel van plan om de carbs te laten reinigen maar weet of dit gaat helpen.
Dus best veel vernieuwd het blijtft voor mij een raadsel waarom de 2 cilinders links niet meedoen.
Ik hoop dat er hier iemand is die dit ook een keer heeft gehad en raad heeft om het probleem op te lossen.
Alvast bedankt gr fred

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: wie weet raad

Bericht door motorfan » 09 mei 2021, 08:05

Als je wel een vonk hebt zoals jij zegt heb je ws. geen benzine.
Luchtfilter eraf, starten en remmenreiniger direct in de carburateur spuiten.
Loopt hij nu wel op 4 cylinders dan kom er vrijwel zeker geen benzine en is er toch iets verstopt.
Succes

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: wie weet raad

Bericht door f.schuiling » 10 mei 2021, 12:03

beste motorfan gedaan wat je voorstelde als ik de remmenreiniger in de carbs spuit velt hij uit en de linker cilders n2 en 4 doen nog steeds niet mee ik heb wel gezien dat de vonk ven cil 4 minder sterk is dan cil 2 dus dacht ik aan de okies maar dat kan het volgens mij ook niet wezen omdat die ene de cil 1en2 doet en de ander cil 3en4 en de vonken van cil 1en 3 het wel goed doen ook wat de sterkte van de vonk betreft en die vallen ook direckt weg waneer ik de boegie doppen er vanaf trek en dit gebeurd niet bij de andere 2 cilinders.

Bertrand
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Roeselare (België)

Re: wie weet raad

Bericht door Bertrand » 11 mei 2021, 07:53

Aangezien je nieuwe bobines hebt gemonteerd: de bougiekabels van cilinder 2 en 4 zijn toch zeker niet verwisseld. Normaal kan je de motor dan nauwelijks draaiende houden maar je weet maar nooit. Nog een vraag : als de motor enkele minuten heeft gedraaid : hoe zien der bougies er uit van cilinder 2 en 4 : zijn ze droog of nat, zwart of grijs?

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: wie weet raad

Bericht door f.schuiling » 11 mei 2021, 10:40

Hallo Het probleem is opgelost ik had nieuwe bobines geplaast en op de verkeerde manier terug gezet (op de kop) zodat de volgorde van de kabels niet op de goede cilinders zaten.
ieder geval bedankt voor het meedenken.

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: wie weet raad

Bericht door DonvanVliet » 11 mei 2021, 11:22

1 3 2 4
Afbeelding

Plaats reactie