motor hobbelt/ schudden

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
rhonig
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2018, 21:15

motor hobbelt/ schudden

Bericht door rhonig » 04 apr 2020, 22:00

Ik heb nieuwe banden om de wing gl 1200 laten zetten ,brigestone exedra max voor en achter .(na de winterstalling )
Op terugweg flinke hobbel , terug naar de motorzaak en bleek de draairichting van de achterband verkeerom te zijn gemonteerd
Nieuwe achterband er om gekregen .naar huis en blijkt het hobbelen niet over te zijn .
Weer terug de de motorzaak en de voorband na laten kijken , ook weer een nieuwe voorband erom .
Daarna wezen rijden en de motor hobbelt/schudden bij 50 km en bij 110 km/hr , .heb het idee dat het achter vandaan komt
Kan het stuur rustig loslaten .

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn heb nu twee keer nieuwe banden ,dat zou het niet mogen zijn toch ?

Ggroete rene

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: motor hobbelt/ schudden

Bericht door cooper » 05 apr 2020, 09:21

Jij kleine schurk! Even in Belgie wat komen rijden en ons Belgjes verlekkeren omdat wij niet mogen rijden!
In Belgie is het normaal dat je motor hobbelt op de weg, dat ligt aan de ondergrond ! :-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter

Re: motor hobbelt/ schudden

Bericht door peter » 05 apr 2020, 10:15

Behoorlijk knullig gemonteerd als je alles 2 x moet doen. Zou even naar een andere motorzaak gaan en de boel na laten kijken. Of zelf even kijken of de band er goed op zit. Motor op de standaard en aan je wiel draaien en kijken of je de afstand tot ondergrond ziet veranderen, voor hetzelfde met een krikje onder het blok. Ook zit er vaak een streep op de zijkant van de band langs de velg, die moet rondom en aan beide kanten een gelijke afstand hebben tot de velg.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: motor hobbelt/ schudden

Bericht door DonvanVliet » 05 apr 2020, 10:30

Voor een kwartje op de eerste rang willen zitten zeker.😎

Winger11
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:55
Locatie: (NL)

Re: motor hobbelt/ schudden

Bericht door Winger11 » 05 apr 2020, 16:43

Heb hetzelfde probleem gehad (ook Gl1200 '84) en de oorzaak bleek sterk vervuilde velgen, uiteraard aan de binnenzijde op het raakvlak van de band op de velg. Na het verwijderen van de band blijven er aan de binnenkant op de velg rubberresten achter en als dat teveel wordt dan is het mogelijk dat een nieuwe band zich niet goed kan "zetten" op de velg. Gevolg is "hoogteslag" en is inderdaad te controleren zoals hiervoor al is aangegeven. Heel makkelijk te voorkomen, bij iedere bandenwissel je velgen na demontage van de band eerst schoon te poetsen met bvb. Commandant cleaner 4 en alle rubber aanslag verwijderen alvorens de nieuwe band erop te leggen. Men lacht altijd bij Rduch als ik dat doe maar ze weten en begrijpen wel waarom ik het doen. Sindsdien dit probleem niet meer gehad! Groet, Winger11.

rhonig
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2018, 21:15

Re: motor hobbelt/ schudden

Bericht door rhonig » 10 apr 2020, 15:46

Vandaag weer bij de motorzaak langs geweest uitelkaar gehaald en idd schoongemaakt en opnieuw gemonteerd , gebalanceerd.

Ze hebben ook gelijk het balhoofd na gekeken en strakker gedraait bleek aardig ruimte op te zitten rijdt nu weer super !
Daar word de mens weer blij van 😀😀

Ome Noot

Re: motor hobbelt/ schudden

Bericht door Ome Noot » 17 apr 2020, 21:37

IK koop mijn banden altijd bij mijn maatje van Mobiele Bandenservice Rijnmond.
Hij doet alles zeer precies, en ja zelfs de binnenkant van de velg, dus het raakvlak van het rubber wordt ook schoon en glad gemaakt.
Banden zijn altijd nagelnieuw, dus geen band van twee jaar oud of zo.
Volgende week krijg ik ook een nieuwe exedra achter... Deze is een beetje op.
En waar komt die band vandaan.. Precies.
Cees komt met zijn bus voorrijden, helpt je eventueel met je wielen eruit halen, Ja echt mobiele bandenservice dus.
En de prijs van de banden inclusief montage en balanceren valt echt zooooo mee.
De laatste keer met de Pan scheelde het me gewoon 185 euro ten opzichte van de grote motorzaak hier in Rotterdam

Plaats reactie