motorlift

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
roover
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mar 2016, 10:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: halsteren

motorlift

Bericht door roover » 22 okt 2019, 18:59

hoi ik zit te deken om een motorlift aan te schaffen voor mijn gl 1200 aspencade

lijkt me makkelijk om reparaties te doen en om te poetsen van wielen etc.
zit allen te denken welk type/
en is 500kg genoeg?
kan het überhaupt wel met de uitlaten?
of drukken die in bij het optillen
wie kan mij raad geven
mvg john

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: motorlift

Bericht door rudolphwolven » 24 okt 2019, 19:42

*****
Motorlift (max. 600 kg dacht ik) van ca.€ 100,-.....is goed te doen; wel goed uitgebalanceerd houden.........succes!
Nooit op je uitlaten tillen......hoeft ook niet.......goed bekijken/nadenken


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

roover
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mar 2016, 10:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: halsteren

Re: motorlift

Bericht door roover » 25 okt 2019, 10:20

oke bedankt voor de info en de fotos en wat een mooie bike heb je mag je trots op zijn!
groet john

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: motorlift

Bericht door harmdeboer » 26 okt 2019, 22:38

Ik gebruik ook al jaren zo'n lift... werkt prima
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: motorlift

Bericht door G.winger » 29 okt 2019, 15:50

is deze lift ook geschikt om er een gl1800 mee op te tillen.
lijkt mij dat hij erg uit balans kan gaan en om kiept.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: motorlift

Bericht door rudolphwolven » 29 okt 2019, 19:15

De balans moet je altijd in de gaten houden........dat merk/zie je vanzelf als je hem vanuit de hoofdstandaard-down positie begint op te krikken.......het prettige is dat deze lift in opgevouwen toestand klein is en qua gewicht zeer hanteerbaar.

..........I also have a J&S jack. Easy to use and rock solid. I have a youtube video showing it in operation. It is the first motorcycle jack I have ever used and I'm glad I spent the money for quality.................

Afbeelding

Afbeelding

https://www.theglforum.com/forum/motorc ... -and-jacks
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 30 okt 2019, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3913
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: motorlift

Bericht door director » 29 okt 2019, 20:14

Ik heb er ook een, gebruik m eigenlijk nooit.

Zolang het niet beweegt zal het wel stabiel blijven, maar wat als je bv je wiel eraf haalt is de balans toch anders? Een beetje sjorren enzo, ik weet niet of het dan nog zo vertrouwd voelt.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: motorlift

Bericht door rudolphwolven » 29 okt 2019, 21:14

Indien hij vooraf goed uitgebalanceerd op de lift staat kan je rustig één van beide wielen demonteren......daarna indien nodig het andere wiel.
Ik heb zo in 2014-2015 een '75er GL1000 K1 cpl ontmanteld; alles er af totdat alleen het motorblok er nog op stond.....nooit spanbanden toegepast.....de lift met het blok er op over planken naar buiten gereden.......aldaar mooi gespoten en weer terug.....tevens alles gerenoveerd......en daarna weer vice versa opgebouwd.
Zie ook foto's in mijn vorige post.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: motorlift

Bericht door G.winger » 30 okt 2019, 22:35

director schreef:
29 okt 2019, 20:14
Ik heb er ook een, gebruik m eigenlijk nooit.

Zolang het niet beweegt zal het wel stabiel blijven, maar wat als je bv je wiel eraf haalt is de balans toch anders? Een beetje sjorren enzo, ik weet niet of het dan nog zo vertrouwd voelt.
dat gevoel heb ik nou ook zolang hij erop staat gaat het goed maar als je iets los moet halen wat goed vast zit ben ik toch bang dat hij eraf kukelt.
is dat niet eens gebeurt een aantal jaren geleden dacht bij een Belgische forumlid bij hem was de wing gaan kantelen en tegen de muur blijven hangen.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Plaats reactie