Ontluchtingsnippel koppeling.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
friesecees
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:43
Type Goldwing: GL1200

Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door friesecees » 28 sep 2018, 15:27

Ik wil mijn koppeling ontluchten maar de onluchtingsnippel is gee n beweging in te krijgen. Ik kan er wel een ratel met verlengstuk op zetten maar durf eigenlijk niet al te veel kracht te zetten. Heb al ingespoten met wd40 maar Lou loene.
Iemand een tip?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door RonalT » 28 sep 2018, 16:57

Inspuiten en afwachten. Dat spul heeft zijn tijd nodig.
Mocht het niet lukken dan zal uitboren met een niet te dikke boor nodig zijn.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

friesecees
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:43
Type Goldwing: GL1200

Re: Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door friesecees » 28 sep 2018, 19:37

hoe wil je dat doen zonder het blok er uit te halen?

Simplify
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jul 2015, 14:56
Type Goldwing: GL1200

Re: Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door Simplify » 02 okt 2018, 15:13

Hallo friesecees,wat bij mij al enige malen gewerkt heeft,ook bij remklauwen,deze zijn immers ook van aluminium en de ontluchtings nippels van staal, is warm stoken met een verfafbrander,beide metalen hebben een verschillende uitzettings coëfficiënt,een paar keer warm stoken en af laten koelen wil ook helpen,kruipolie helpt maar beperkt om dat het vrijwel niet blijft hangen/liggen, het loopt er weer af.De werking van veel kruip oliën wordt betwijfeld,het penetreert zeer langzaam of gewoonweg niet.Op sommige technische fora wordt een mengsel van atf olie en aceton aangeraden.
Aceton schijnt perfect de oppervlakte van olie te breken waardoor het beter indringt.Tijden het warm stoken proberen te richten op het aluminium, niet te bang worden,het wil wel eens wat roken maar het moet nu eenmaal goed heet worden wil het werken.Trouwens zo'n speciale ontluchtingsnippel sleutel geeft vaak een goede "houvast" en feedback(gevoel).

Succes!

peter

Re: Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door peter » 02 okt 2018, 15:33

Het is een losse unit die vast zit met 3 boutjes. Volgens mij kan je daar gewoon bij zonder het blok uit te bouwen. Misschien dat je zo hier en daar wat weg moet halen om er goed bij te kunnen maar dat houdt je van de straat.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door Cas » 02 okt 2018, 18:15

Dat is goede info Peter. Ik vroeg me dat al af omdat ik een klein vermoeden heb over een kleine lekkage daar. Kan ook bij de GL1800 dus vervangen worden.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

friesecees
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:43
Type Goldwing: GL1200

Re: Ontluchtingsnippel koppeling.

Bericht door friesecees » 04 okt 2018, 12:53

Bedankt voor de tips, ga even op zoek naar een brug ( ik heb een zijspan) en dan even voorzichtig stoken.

Plaats reactie