troubles

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

troubles

Bericht door jellegs » 16 jun 2018, 22:37

Mijn goldwing gaat door een periode van defecten. Nu ga ik dat stap voor stap allemaal proberen te fixen en daar wil ik graag jullie hulp bij oproepen:D

puntje 1: Mijn koplamp brand niet, ook groot licht niet doet het niet maar het High beam¨ indicator in het dashboard brand wel constant. Waar kan ik het beste naar gaan zoeken? Voor losse draadje, of zit er een unit tussen? Een defecte lamp is niet zo aannemelijk he?

puntje 2: De koppeling, de motor schakelde van de week al zwaar,vooral terug. En uit eindelijk reed die weg als ik stil stond hem hem in zijn 1 zetten. Toen heb ik de koppelingsvloeistof bij gevuld en dat hielp tegen het wegrijden, maar niet tegen het zwaar terug schakelen, vooral van zijn 4 naar 3. Nu wil ik de vloeistof helemaal vervangen want deze was ook roest bruin dus waarschijnlijk heul heul heul oud. Maar ik vond geen ontluchtings nippel zoals bij een rem systeem. Hoeft dat niet bij een koppeling???

puntje 3: de radio verliest af en toe signaal, het valt niet helemaal weg maar het wordt zwak, de ST in het scherm knippert dan ook mee. Ik denk dat het met hobbels gebeurd en dus een los contact. Waar kan ik hiervoor het beste naar zoeken??

Puntje 4: De thermostaat verwacht ik dat die stuk is want het duurt heeeeel lang voordat de motor warm is. Daar heb ik eigenlijk geen vragen over maar tips zijn welkom!:D

Puntje 5: De voorvork. De motor slingert nog steeds wel een beetje en vooral in lange bochten op hoge snelheid. Het verstijven van de voorvork met de compressor helpt maar lost het probleem niet op. Dus deze wil ik reviseren maar wel pas in de winter als die toch stil staat. Heb ik mooi de tijd :) ook hiervoor zijn tips altijd fijn! :D

Puntje 6 kan ik nu even niet bedenken maar die komt wel...
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: troubles

Bericht door wilco » 16 jun 2018, 22:43

1. Koplamp kan zeker defect zijn.
2. Nippel zit bij de startmotor
3.-
4. Uit voorzorg gewoon vervangen.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: troubles

Bericht door jellegs » 19 jun 2018, 20:35

Het was inderdaad de koplamp die stuk was! Die heb ik nu vervangen alleen kwam ik net erachter dat ik het rubber achter op de lamp vergeten ben terug te zetten... Moet je om bij de radio te kunnen heel de kuip van de motor af halen of is er een klepje gemaakt? Want dan zet ik hem wel terug wanneer ik met de radio ga stoeien.

Het rubber dat tussen de aluminium plaat boven de koplamp en het windscherm zit krijg ik niet goed in positie als ik hem in de houder klik. Als ik de plaat in de houder duw dan komt het rubber er boven uit. Heeft iemand een tip om hem goed te krijgen??
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: troubles

Bericht door wilco » 20 jun 2018, 08:35

1. de kuip moet er weer af.
2. met WD40 op het rubber kun je hem goed begeleiden dat het blijft zitten op de juiste plaats.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: troubles

Bericht door jellegs » 20 jun 2018, 22:06

Met kuip bedoel je de aluminium plaat met honda erop? Maakt het WD40 het rubber soepel ofzo?
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: troubles

Bericht door wilco » 21 jun 2018, 12:05

idd, de chromen plaat.
en WD 40 maakt het rubber soepel, waardoor het beter te plaatsen is.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: troubles

Bericht door harmdeboer » 07 jul 2018, 11:46

1 opgelost
2 nippel zit v.a. dr linkerkant gezien achter op het blok 8m dopje heb je nodig om hem los te draaien... m10 heb j3 nodig 9m h3t evaporation cannistertje (zwarte bakje) er ff af te draaien. p.s. werkt het beste met 2 man.. 1 knijpen de ander open en dicht draaien

3 radio origineel of immitatie/autoradio... de unit zelf eruit linker kuip vak eruit... en daar liggen alle kabels... succes!

4 thermostaat... das een opgave radiator verwijderen en meteen vervangen...

5 voor veering.. 1/2dag werk... gewoon je binnen veren en de olie vervangen... hyperpro veren plaatsen is een kwestie van de chromenndoppen doppen los draaien en weer vast proberen te krijgen...
ik zou naar ger leermans bellen en een afspraak maken... zelf ff je voorpoten verwijderen en zo naar ger om de binnen veren te verwijderen... stelt niet veel voor qua werk..
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: troubles

Bericht door jellegs » 08 jul 2018, 21:42

De koppeling is helemaal gelukt. :) de radio ga ik een keer doen als ik er zin in heb maar nu vind ik het wel even goed.

Kan je die thermostaat er niet aan de onderkant uit het blok halen? Waarom raad je aan de radiator meteen te vervangen als die niet lek is?

ik had eigenlijk wel verwacht dat die voorvork goed te doen was! Ik moet me er ook nog goed in verdiepen.. maar dat is ook pas voor de winter. Maar alle tips zijn fijn! :D Kan je met die hyperpro veren nog wel het lucht druk gedeelte gebruiken? Is dat duur spul?? (zal wel)
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: troubles

Bericht door harmdeboer » 09 jul 2018, 06:16

hahahah ja... nee je radiator moet je weer gewoon terug zetten... de thermostaat gelijk vervangen bedoelde ik..ik weet niet of jij weet waar de thermostaat zit... (boven op je blok achter de radiator en achter de fan-switch) maar van onderuit benaderen wil ik graag zien... dan zullen we maar zeggen.....

qua veren je vervangt de oude binnenveer voor een progressieve hierdoor krijg je een stuggere vering en dus meer rij comfort... dr veranderd verder helemaal niks... dus ja je moet er vorkolie of atf olie in doen +/_ 340 ccm per poot. je kan dus ook de lucht ondersteuning nog gewoon gebruiken...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: troubles

Bericht door jellegs » 11 jul 2018, 19:02

O.. dan had ik het verkeerde klepje voor de thermostaat aan gezien. Ik ga even opnieuw zoeken! kom je daar van voor of zij af bij? Of moet je vanaf boven die opberg/benzine tank eruit halen?

wat zijn dan die cartridges die je in je voorvork doet?
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: troubles

Bericht door wilco » 11 jul 2018, 23:20

Als je de radiator los haalt, zie je de thermostaat zo zitten.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Plaats reactie