Keuze voor progressieve veren

Technische vragen, tips, trucs, enz.
desander
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Loppem, West-Vlaanderen

Re: Keuze voor progressieve veren

Bericht door desander » 27 sep 2015, 06:54

Misschien een domme vraag (al bestaan die eigenlijk niet) maar als je progressieve veren plaats,
moet je dan nog persluchtondersteuning toevoegen ?
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3300
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Keuze voor progressieve veren

Bericht door harmdeboer » 29 sep 2015, 21:57

Achter veren.

Optie 1 volledig vervangen van originele veer dan kan hij zonder lucht. Hardheid instellen met veersleutel.

Optie 2 bestaande veren reviseren met progressieve binnen veer... dan kun je extra spanning toevoegen met compressor.

Voor vering blijft altijd voorzien van DE MOGELIJKHEID om met lucht te ondersteunen i.v.m gaten in je veer poten...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

martinw
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 sep 2019, 00:48
Type Goldwing: GL1800

Re: Keuze voor progressieve veren

Bericht door martinw » 03 jun 2020, 21:21

Een oud topic, maar ik ben nieuw en heb een Goldwing van 2010 uit Amerika meegenomen en weet niet wat er voor vering inzit. we rijden altijd samen en dan "klapt"de motor toch vrij hard van drempels af, alsof de veerweg te kort is.
Is er iemand in de buurt van Drachten die ervaring heeft en eens wil rijden/kijken of ik andere veren moet hebben?

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1413
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Keuze voor progressieve veren

Bericht door Antoon Aarts » 03 jun 2020, 22:06

martinw schreef: ↑
03 jun 2020, 21:21
Een oud topic, maar ik ben nieuw en heb een Goldwing van 2010 uit Amerika meegenomen en weet niet wat er voor vering inzit. we rijden altijd samen en dan "klapt"de motor toch vrij hard van drempels af, alsof de veerweg te kort is.
Is er iemand in de buurt van Drachten die ervaring heeft en eens wil rijden/kijken of ik andere veren moet hebben?
Zal je antiduik wel vast zitten.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86)
1995 GL1500 EML GT2000 (89)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012) heden.
CB350F 1976 / CB400F 1977 / 2x CB500F 1975 -1976 / CB550F2 76 / K3.78 / 2x GL1000 bj.1978

roover
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mar 2016, 10:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: halsteren

Re: Keuze voor progressieve veren

Bericht door roover » 06 sep 2020, 11:57

ben zeer tereden over mijn progressieve veren voor op mijn gl 1200 zeker als je op kinderkoppen rij is het gekledder weg, ook stuurt hij veel scherper. heb ook voor de achterkant progressieve veren besteld die volgende week gemonteerd worden. denk dat na 34 jaar de boel wel echt versleten is, merk het ik met mijn vrouw achterop snel over een drempel rij dat hij vaak doorklapt hoop dat het met de nieuwe veren opgelost is.
ik laat het je wel weten groet john

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten