Staat in mijn omgeving een GL1200 te koop maar volgens de verkoper moet de startmotor nagekeken worden.
Vorig jaar deed ie het nog, na de winter niet meer.
Accu zou nieuw zijn.
Ik heb de motor nog niet gezien dus weet niet wat ie precies wel/niet doet.
Uiteraard zijn er simpelere redenen dat de startmotor niet werkt. Een slechte elektrische verbinding ofzo. (Niet vreemd na een winter-rust)
Mijn idee is dus: in het ergste geval een andere startmotor.
Of zijn er nog Goldwing specifieke afwijkingen die erger kunnen zijn dan een nieuwe starmotor??
Motor heeft 116000 gelopen. Is dat wellicht de afstand dat de koolborstels van de startmotor aan de beurt zijn?
startmotor problemen of????
- bowser
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Zegge
Re: startmotor problemen of????
Startmotor komt wel meer voor
Kan ook nog je relais zijn of toch een leege accu
Of hij moet in de versnelling staan doettie het ook niet
Meten is weten dus ik zou een multiemeter meenemen
Kan ook nog je relais zijn of toch een leege accu
Of hij moet in de versnelling staan doettie het ook niet
Meten is weten dus ik zou een multiemeter meenemen
groeten uit de Zeg
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23 jun 2016, 00:27
Re: startmotor problemen of????
Dank je Bowser.
Inderdaad een relais reken ik ook tot de simpele storingen.
Uiteraard een multimeter maakt me wijzer, maar eigenlijk wil ik kijken of die fiets verder deugd*) en dan de gok nemen.
Verkoper denkt startmotor. Als ik daar terplekke aantoon dat er geen spanning op die startmotor komt, krijg ik lastiger wat van de prijs af.
*) Noorwegen is voor het grootste deel vertikaal dus er zal wel een heuvel te vinden zijn om 'm aan te duwen
Inderdaad een relais reken ik ook tot de simpele storingen.
Uiteraard een multimeter maakt me wijzer, maar eigenlijk wil ik kijken of die fiets verder deugd*) en dan de gok nemen.
Verkoper denkt startmotor. Als ik daar terplekke aantoon dat er geen spanning op die startmotor komt, krijg ik lastiger wat van de prijs af.
*) Noorwegen is voor het grootste deel vertikaal dus er zal wel een heuvel te vinden zijn om 'm aan te duwen
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 21 apr 2013, 21:26
- Type Goldwing: GL1200
Re: startmotor problemen of????
Hoi troll,de accu kan wel nieuw zijn maar moet ook goed opgeladen zijn.Dus met volle accu proberen te starten als het goed is moet hij dan vlot ronddraaien.En dan je start relais,als je hem op contact zet hoor je meestal een klik en moet er 12volt opstaan.
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: startmotor problemen of????
Mijn startmotor gaf vorig jaar ook problemen, en na hem opengemaakt te hebben, kwam ik een heleboel koolborstelstof tegen. Schoongemaakt, nieuwe koolborstels erin, en sindsdien starten als nieuw.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89