Koplamp vervangen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Karpermat
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12

Koplamp vervangen

Bericht door Karpermat » 03 feb 2022, 12:54

Keek bij de tips hoe ik de koplamp kan vervangen.maar snap het niet.
Maak de zwarte stelknop los daarna de moer en ringen .en in de kuip de fitting vast houden in de kuip.....
Kom er zelfs niet in met mijn hand voel een gat met iets rubbers..
Moer plus ringen eraf halen. Dan alles er uit trekken ?? De fitting is al groter dan dat gat . Aan de voorkant kom ik ook er niet bij .

Stanleyjilesen
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jan 2022, 14:13
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Monster (ZH)

Re: Koplamp vervangen

Bericht door Stanleyjilesen » 04 feb 2022, 09:55

In je kuip achter je meters zit grote stelschroef/knop. Om je koplamp te stellen. Daar zit klein schroefje in. Die draai je los. Kan knop eraf. Dan zie je “bout” met moer. Moer losdraaien. Lukte mij met ratel. Maar had dop niet geheel op ratel gedrukt. Je zult wel zien waarom. Of je moet lange dop hebben. Als de moer los is, kun je gehele lamp unit uit kuip halen. Beetje duwen aan bout achterzijde, beetje lampunit heen en weer bewegen voorzijde. Pas op met beschadigingen als je bijvoorbeeld schroevendraaier gebruikt. Maar het lukt echt wel. Mij ook gelukt en had het ook nog nooit gedaan. Heb er zelf zo’n ultra felle lamp ingezet. Scheelt enorm qua lichtopbrengst. Succes!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Koplamp vervangen

Bericht door RonalT » 05 feb 2022, 00:51

Deze inspirerende uitspraak van Pippi Langkous is op bovenstaande opmerking zeker van toepassing; “Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan”.
M.a.w. twijfel nooit aan jezelf
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Stanleyjilesen
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jan 2022, 14:13
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Monster (ZH)

Re: Koplamp vervangen

Bericht door Stanleyjilesen » 05 feb 2022, 07:13

RonalT schreef:
05 feb 2022, 00:51
Deze inspirerende uitspraak van Pippi Langkous is op bovenstaande opmerking zeker van toepassing; “Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan”.
M.a.w. twijfel nooit aan jezelf
Precies! Gewoon doen…. Ik had het stelschroefje aan voorzijde eruit gedraaid… niet doen! Moertje viel, gelukkig na lang zoeken weer gevonden. Is “speciaal” moertje. Hij leek vast te zitten nadat ik achterzijde los had gemaakt. Maar dat is dus niet zo. Zit alleen vast met die moer achter je dashboard. Succes!

Plaats reactie