GL 1100 weer rijdend maken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Luc74
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2022, 10:38
Type Goldwing: GL1100

GL 1100 weer rijdend maken

Bericht door Luc74 » 02 jan 2022, 11:02

Ik kan toekomst gericht een GL 1100 aankopen die al een hele tijd stilstaat. Volgens eigenaar draait de motor maar start deze niet meer. Carburateurs zullen moeten gedemonteerd moeten worden. Dichtingen moeten uiteraard vervangen moeten worden. Er is ook iets aan de hand met de voorvork , die lekt. De moeite om een oude glorie weer tot leven te wekken of toch maar eentje aanschaffen waarbij je naast de motor staat en deze hoort draaien ? Ik heb een bmw k100 rs staan waarbij ik het onderhoud en de herstellingen zelf doe en via Facebook , forum en werkplaats handboek aardig mijn plan kan trekken om deze in top conditie te houden. Waar moet ik vooral aan denken om de GL 1100 weer draaiend te maken , welke kost mag ik alvast in gedachten houden naast de aankoopprijs ? Weet ondertussen ook dat motor 5 jaar stil staat en de laatste keer dat deze gestart is , deze benzine aan het lekken was.

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL 1100 weer rijdend maken

Bericht door motorfan » 26 apr 2022, 12:41

Zie het als een uitdaging als de prijs goed is. Ik had er eentje gekocht die bijna 25 jaar!! had stilgestaan maar die had slechts 45.000 km gedraaid. Ik ben er normaal niet van om een motor te kopen zonder dat ik hem heb kunnen proberen maar was toen in een goklustige bui :? . Ben er wel een tijdje zoet mee geweest. Heb ook de carburateurs gereinigd, de remmen gangbaar gemaakt, nieuwe distributieriemen gemonteerd, alle vloeistoffen vervangen, enz. enz. Het is goed uitgepakt want hij loopt als een nieuwe, perfect inmiddels :D . Het hele verhaal staat hier op het forum. Heb er inmiddels ruim 15.000 km mee gereden en op de knipperlichten na, die het meestal niet doen, is hij helemaal in orde. Succes...

Plaats reactie