linker voorste cilinder wil niet mee

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
hobbelduif
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
Type Goldwing: GL1100

linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door hobbelduif » 20 nov 2015, 11:22

Het project heeft even stil gelegen maar ben inmiddels van:

Afbeelding

Afbeelding

naar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij loopt ook al weer. Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee. Ik denk zelf dat het aan de bougiekabel/kap ligt.
Heeft iemand toevallig nog een kap of kabel liggen. Of kan ik er zelf gewoon een nieuw stuk kabel opzetten?

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3300
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door harmdeboer » 20 nov 2015, 19:09

Heb jij de kabels bij het blok losgehad?
Kijk anders even de stekkers van de onstekingstiming / pulsgever na... die gaan naar de bobine en dan naar je bougie...

Het kunnen ook je vonkversterkers zijn okki... (vierkant 3 bij 3 blokje 1 per bobine!)
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
hobbelduif
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
Type Goldwing: GL1100

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door hobbelduif » 22 nov 2015, 08:30

Alles is uit elkaar geweest. Kabelboom en alle toebehoren. Okki's zijn vervangen door nieuwere types met rode ommanteling. De oude waren weggesmolten.

Gebruikersavatar
hobbelduif
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
Type Goldwing: GL1100

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door hobbelduif » 22 nov 2015, 08:32

Als hij start dan loopt hij op 3 cilinders. Als ik gas bij geef dan komt de 4e erbij. Bij gas terug valt er een cilinder uit. Heel vreemd.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 1839
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door cooper » 22 nov 2015, 11:01

hobbelduif schreef:Als hij start dan loopt hij op 3 cilinders. Als ik gas bij geef dan komt de 4e erbij. Bij gas terug valt er een cilinder uit. Heel vreemd.
Tja, ze waren destijds hun tijd al ver vooruit hé wat betreft brandstofbesparing die Goldwings. :D
Nee sorry, was een grapje. Hopelijk is het probleem vlug gevonden en simpel te verhelpen. :?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door rudolphwolven » 23 nov 2015, 00:27

Betr:.....Alleen komt de cilinder linksvoor alleen met het opendraaien van het gas mee.

Lijkt er op dat de betr. cil. alleen tijdens "stationnaire fase" niet werkt.........is het kanaaltje v.d. stat. regelschroef (die waarop zwart dopje hoort) wellicht verstopt o.i.d ?
Als de stat. regelschroef namelijk cpl "in" is gedraaid werkt de betr. cil. immers ook niet vanwege tekort aan brandstof/lucht....
.....zie plaatje "Leerlaufgemischweg"-->>> "pilot screw".
Bij toerental verhogen dwz. in de volgende fase (2.000-3.000 tpm) werkt/verloopt alles voornamelijk via de hoofdsproeiers; dat circuit werkt dus wel voor deze cil......ligt dus niet voor de hand dat het een ontstekingskwestie zou zijn, maar lucht/brandstof mengselkwestie.
(Tip ???) :.....draai pilotscrew er geheel uit (let op het spiraalveertje) en spuit het betr. circuit "door" met remmenreiniger o.i.d.......een paar maal lang en ook een paar maal "pulsgewijs"; gebruik lang slangetje op de spuitkop van de spuitbus......let op ! veel doeken er om heen; de carb loopt snel over......geen sjekkie draaien/roken bij je motor daarna....
mvg, Ruud

PS: Basisinstelling pilot screw voor de GL1100 is dichtdraaien en dan 1,5 omw. uitdraaien......van daaruit fijnregelen in/uit......

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
hobbelduif
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2014, 22:02
Type Goldwing: GL1100

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door hobbelduif » 23 nov 2015, 08:13

Ik zal het eens proberen. Dank je voor de tip.

Karpermat
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door Karpermat » 05 dec 2021, 17:09

Donders lees .1.5 slag terug draaien..
Kreeg bij een motorzaak 2 slagen als raad .wat zijn de gevolgen hier van. Nu heb ik ook zwarte bougies

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 562
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door DonvanVliet » 05 dec 2021, 19:21

Carbs er af en reinigen. Daarvoor moet je het hele spul uit elkaar halen anders is alle moeite voor niks. Dat betekent ook het Plenum splijten (die grote bak waar je luchtfilterhuis op staat). Alle o-ringen in die carbs wisselen voor nieuwe. Vervang onderdelen waar nodig. Haal die 4 pucks uit de vlotterkamers, daar zitten hele kleine kanaaltjes onder. Stel je vlotterhoogtes af etc. Laat niets aan het toeval over met die dingen. Ga secuur te werk. Beter over een maand klaar als lekker snel over een dag. Gebruik een waterpik om te kijken of kanalen open zijn, tand ragers, luchtspuit, wd40 met een rietje, brakeclean...........whatever.
Reviseren dus. Dat doe je niet half.

Karpermat
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door Karpermat » 05 dec 2021, 20:47

Mijn excuus dat ik mee lees en ook wil leren hier op de forum en hier op in haak maar niet voor wil kruipen . Het antwoord van Don ..gaat die over mijn bericht ?.
Ik heb de carbarateur ultrasoon laten reinigen en zelf weer gemonteerd.plus enkelen onderdelen vervangen . Maar toch .ben ik ook maar een hobbyist

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 562
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door DonvanVliet » 05 dec 2021, 21:09

Zijn die carbs uit elkaar geweest. Ultrasoon reinigen is geen wondermiddel.

Karpermat
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door Karpermat » 17 dec 2021, 21:16

Nee niet alle O ringen zijn vervangen als je dat bedoel .bij de motorzaak waar ik dat heb laten doen.zei dat hoefde niet.
Was dat een goede raad. Nu twijfel ik.want hij zei pilot srew 2 slagen dat had 1.5 moeten zijn.
Maar als de carbarateur er op.de plaats zit kan ik ook zo er bij komen .Is het verstandig om daar aan te draaien tijdens het af stellen met de vacuummeters

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 562
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door DonvanVliet » 17 dec 2021, 21:27

Doen wat ik ik heb gezegd.

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 7333
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: linker voorste cilinder wil niet mee

Bericht door peter » 18 dec 2021, 10:14

Als hij altijd goed gelopen heeft zit waarschijnlijk je stationairsproeier dicht. Eerst je daadwerkelijke probleem vinden en dan besluiten wat te doen. Reviseren is een goed idee maar kan ruim overdreven zijn als je niet weet wat er aan de hand is. Wat betreft de luchtschroeven, die kan je altijd verstellen. Eigenlijk moet je er een co2 meter aanhangen om te bepalen hoe ze moeten staan maar meestal is in buurt van het aantal voorgeschreven slagen voldoende.

Eerst uitvinden wat er aan hand is dus. Misschiien is het iets heel simpels zoals een verstopte sproeier of een vlotter die hangen blijft.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten