Toerental schiet omhoog
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:41
- Type Goldwing: GL1000
Toerental schiet omhoog
Ik heb een K1 uit 1976. Eerste en dus enige eigenaar. De motor rijdt uitstekend, maar zodra het blok warm wordt en ook de ventilator aanslaat schiet het stationair toerental bij stilstand naar ongeveer 3000 toeren, daalt snel en de motor slaat af. Carburateurs zijn helemaal nagekeken, afgesteld en gereviseerd met originele o ringen, pakkingen enz. Daar kan de fout m.i. niet zitten. Ik heb onlangs het koelsysteem doorgespoeld. Zonder resultaat. Ik heb ditzelfde vermeld in een post van 21 augustus vorig jaar. Helaas zonder resultaat. Wie heeft een oplossing dan wel suggestie? Ik ben zelf uitgesleuteld
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Re: Toerental schiet omhoog
Dag Benno, Ik heb even uw deze post en ook die van vorig jaar gelezen en alles wat al is gecontroleerd. Een vervelend probleem dus. De meest voor de hand liggende zaken zijn dus gecontroleerd en in orde gezet. We mogen er dus van uit gaan dat alles ivm de carburatoren OK is . Het is wel opmerkelijk dat het probleem zich pas stelt bij warme motor. Dan moet je zoeken naar minder voor de hand liggende oorzaken. Ik zou eens kijken als de algemene benzinetoevoer in orde is. Als je bij een benzinemotor de benzinetoevoer toeknijpt als het ware dan gaat net voor het stilvallen het toerental ook even in de hoogte voor hij stilvalt omdat de mengselverhouding plots niet meer klopt. Is de benzinekraan nog OK? Is de benzinefilter niet vervuild of inwendig verschrompeld? Is alles ok met de ( mechanische ) benzinepomp? Je zou bv de carburatoren rechtstreeks kunnen voeden uit een plastic fles en even gaan rijden. Dan sluit je kraan, filter en pomp meteen als oorzaak uit. Het is maar een gek idee. Moeilijke problemen oplossen is een kwestie van mogelijke oorzaken elimineren.
Ben benieuwd , Bertrand
Ben benieuwd , Bertrand
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Re: Toerental schiet omhoog
Dag Benno,
Ik dacht plots nog aan iets om te controleren : de benzine dop : als de ontluchting verstopt zit zou dit ook een oorzaak kunnen zijn. Ook even checken. Bertrand
Ik dacht plots nog aan iets om te controleren : de benzine dop : als de ontluchting verstopt zit zou dit ook een oorzaak kunnen zijn. Ook even checken. Bertrand
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:41
- Type Goldwing: GL1000
Re: Toerental schiet omhoog
Bertrand,
Bedankt voor je reactie. Benzinedop heb ik al gecontroleerd. Met je suggestie over de benzinetoevoer ga ik aan de slag.
Nogmaals dank voor je hulp. Groeten, Benno
Bedankt voor je reactie. Benzinedop heb ik al gecontroleerd. Met je suggestie over de benzinetoevoer ga ik aan de slag.
Nogmaals dank voor je hulp. Groeten, Benno
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Toerental schiet omhoog
Controleer ook of er geen haarscheurtjes in de inlaat spruitstukken zitten ( zowel het aluminium als de rubbers). Kan ook het geval zijn bij maar 1 carburateur. De meeste materialen zetten uit bij flinke warmte waar door je valse lucht kan krijgen.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: Toerental schiet omhoog
hoi Benno
staan je 4 luchtschroeven wel op de fabrieks instelling deze zijn afhankelijk van het type carburateur
want mijn mening is dat je nu een te arm mengsel hebt
zet de 4 verzonken schroeven eens 2 slagen open en probeer het dan nog eens
succes Gerard
staan je 4 luchtschroeven wel op de fabrieks instelling deze zijn afhankelijk van het type carburateur
want mijn mening is dat je nu een te arm mengsel hebt
zet de 4 verzonken schroeven eens 2 slagen open en probeer het dan nog eens
succes Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:41
- Type Goldwing: GL1000
Re: Toerental schiet omhoog
Werderom allemaal bedankt voor het mee denken..
Spruitstukken en rubbers had ik bekeken en zien er goed uit. Ga wel nieuwe o-ringen plaatsen. De luchtafstelschroeven staan nu op 1 1/2e slag. Ga daar verder aan “pielen”. Wordt vervolgd.
Spruitstukken en rubbers had ik bekeken en zien er goed uit. Ga wel nieuwe o-ringen plaatsen. De luchtafstelschroeven staan nu op 1 1/2e slag. Ga daar verder aan “pielen”. Wordt vervolgd.