Honda gl1000 1976

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
NickW
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Volkel

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door NickW » 05 mei 2023, 08:49

Ziet er strak uit!
Ik rijd op mijn GL1000 nu ruim 5 jaar met Dyna S ontsteking, rijdt super. Bobines heb ik zelf niks mee gedaan, als ze goed zijn zie ik zelf geen reden hier aanpassingen te doen.
Cb400f '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79

Gebruikersavatar
25 jaar k2
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
Type Goldwing: GL1000
Locatie: IJmuiden

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door 25 jaar k2 » 06 mei 2023, 22:38

Ook ik heb een dyna S ontsteking ik gok dat deze er bij benadering ongeveer 25 jaar inzit
ik heb al 25 jaar het dekseltje er niet meer afgehaald
mooi project heb je onder handen succes:)

Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door jwt67 » 19 mei 2023, 21:51

Ik zie net jou vraag pas......
Ik heb onderstaande set gekocht
1 x Dyna S Ontsteking Honda GL 1000 75 - €189.00
1 x Dyna Bobines 3 Ohm, Dubbel Groen (set) €189.00
1 x DYNA BOUGIEKABEL ZWART 7 MM KOPERKERN €29.00
GL1000 K2

alain-s1983
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door alain-s1983 » 24 mei 2023, 10:51

Mercie voor de info,

@ jwt67, Die prijzen dat je op noemt zijn niet meer van toepassing. Als ik zie naar Dyna S ontsteking zit je nu al direct aan €250 tot €280

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door DonvanVliet » 24 mei 2023, 11:18

Het geld is goed besteedt.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door jwt67 » 24 mei 2023, 17:53

alain-s1983 schreef:
24 mei 2023, 10:51
Mercie voor de info,

@ jwt67, Die prijzen dat je op noemt zijn niet meer van toepassing. Als ik zie naar Dyna S ontsteking zit je nu al direct aan €250 tot €280
Hmm de prijzen nu inderdaad echt anders...... Ik heb het setje in 2020 voor die prijs bij japparts aangeschaft. Net gekeken en nu kost de Dyna S daar 229,-
GL1000 K2

alain-s1983
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door alain-s1983 » 09 jul 2023, 22:36

Het is weer even geleden maar ondertussen wel wat vooruitgang.

Alle onderdelen zijn terug van poederlakken.

Afbeelding

Afbeelding

Nieuw stuurslot installeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan frame op het motorblok installeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met het installeren van de middenpoot kwam ik er achter dat er ook geknoeid was met de middenpoot zelf. Dus kan ik nog naar een andere op zoek gaan en vervolgens deze ook te laten poederlakken.

Afbeelding

Maar goed laat dit de pret niet bederven. :)

Ondertussen zijn de naven en de velgen ook terug van aquablasten en deze zien er goed uit.

Afbeelding

Ineens voorzien van nieuwe wiellagers.

Afbeelding

Velgen gepolierd. Kan je het verschil zien tussen de 2

Afbeelding

deze ineens gespaakt. Het fijnere afstelwerk zal voor iemand anders zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zijn de kleppen afgesteld met de oude spanrollen en nog verder afgemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Om toch een beetje op budget te letten heb ik gekozen om de spanrollen een kleine update te geven. Bij honda betaal je al rap 100 a 120 euro per spanner.

Deze manier maakt het voor de toekomst ineens goedkoper.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een test gedaan en werkt perfect zo.

Afbeelding

Vervolgens stukjes van de bouten afgeslepen zodat het materiaal goed kan samensmelten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kon het niet laten om terug wat materiaal the laten verzinken.

Afbeelding

Alles netjes gemonteerd met nieuwe veertjes.

Afbeelding

Afbeelding

Had de benzine meter uit elkaar gehaald samen met de tellers zodat alles gedaan kon worden.

Afbeelding

Benzine meter terug in elkaar en werkt terug zoals het moet.

Afbeelding

Volgende op de lijst de kabelboom. Deze was echt in slechte staat. Aangezien je deze niet meer nieuw kan vinden of je betaald de hoofdprijs er voor. Heb ik besloten om deze zelf te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook het zekering bakje voorzien van nieuwe bedrading en ineens voorzien van 1 extra draad voor de elektronische ontsteking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stuurbediening is ook onder handen genomen. Hier zijn ook alle kabels vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles netjes terug in elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

We staan weer bij. Bij de volgende staat de motor hopelijk op zijn wielen. :)

RoelH
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 mei 2022, 15:32
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door RoelH » 10 jul 2023, 11:24

Lekker bezig zo, een hele klus maar straks is ie weer als nieuw!
Honda GL1000 (1977) | Honda GL1100 (1980) | Honda VFR800VTEC (2005) | Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2016)

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door q45 » 11 jul 2023, 16:15

top werk 👌👍nog veel suc6 met de afwerking van de gl!

Bobby60
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:42
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door Bobby60 » 07 aug 2023, 20:28

NickW schreef:
05 mei 2023, 08:49
Ziet er strak uit!
Ik rijd op mijn GL1000 nu ruim 5 jaar met Dyna S ontsteking, rijdt super. Bobines heb ik zelf niks mee gedaan, als ze goed zijn zie ik zelf geen reden hier aanpassingen te doen.
Ik heb een setje uit China werkt ook prima,ook ik heb de bobines ook laten zitten

alain-s1983
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door alain-s1983 » 30 aug 2023, 11:57

Vooruitgang! :D Ik kan al mededelen dat de motor ondertussen al rijd en juist nog wat fijnere afstelling nodig heeft. Maar we zullen van het begin beginnen.

Onderdelen terug van het verchromen.

Afbeelding

Afbeelding

Binnenpoten zijn ook opnieuw voorzien van een laag hard chrome. De linkse set is gedaan en de rechtse set zat op de motor.

Afbeelding

Benzine tank, zadelpan en midden poot zijn gepoederlakt.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zijn er nog wat onderdelen binnen gekomen.

Origineel achterlicht en aftermarket voor licht. Toen ik de motor kocht had 1 van de eigenaars een een hella lens van auto er in gestoken.

Afbeelding

nieuwe

Afbeelding

Voor 60€ originele nieuwe regulator kunnen vinden van Honda.

Afbeelding

Dan heb ik even liggen twijfelen voor de ontsteking en heb ik gekozen om voor Sparcon te gaan een Nederlands bedrijf.

Afbeelding

Tijd om alles te monteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Velgen ook terug met setje banden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zadel voorzien van nieuwe hoes. de riem en 2 sierlijstjes worden nog wel een keertje gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Distributie riem covers gepolierd.

Afbeelding

In de radiator zat een kleine lek deze heb ik dicht gesoldeerd en dan de radiator opnieuw gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Benzine in de tank. Radiator monteren en vloeistof er in en spatborder er op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moto van de brug en klaar voor test ritjes.

Afbeelding

Afbeelding

Op het moment zijn we aan de afwerking bezig van de kappen.

Afbeelding

Afbeelding

Nog even en ik kan beginnen te genieten van de motor en de ritjes.

Bobby60
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:42
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door Bobby60 » 02 sep 2023, 16:33

NickW schreef:
05 mei 2023, 08:49
Ziet er strak uit!
Ik rijd op mijn GL1000 nu ruim 5 jaar met Dyna S ontsteking, rijdt super. Bobines heb ik zelf niks mee gedaan, als ze goed zijn zie ik zelf geen reden hier aanpassingen te doen.
ook ik heb het gedaan zie wel of de bobine,s het uit houden.

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door q45 » 07 sep 2023, 14:17

knap, hopelijk komt er nog een originele uitlaat op 🤔

Bobby60
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:42
Type Goldwing: GL1000

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door Bobby60 » 03 okt 2023, 21:19

Mooi hoor wel geweldig.
Als nieuw

Gebruikersavatar
jkrijt
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 dec 2021, 19:22
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Honda gl1000 1976

Bericht door jkrijt » 04 okt 2023, 15:37

cooper schreef:
03 jun 2022, 07:53
alain-s1983 schreef:
q45 schreef:
29 mei 2022, 20:21
van welke regio ben je Alain? maar weinig belgen hier 😅
Woon in Brasschaat en jij?
Hey, ben je ook nog eens mijn "bijna" buurman ik woon in Stabroek. :D
en ik in Hoogerheide, net over de grens. Ook bijna buurman ;-)
Jan Krijtenburg
Mijn motors: Honda GL1200 Interstate en BMW R1200GS
Motormobilist site: http://motormobilist.nl/

Plaats reactie