Beste wingers,
Ik heb een gl1000 en deze had een slippende koppeling na aanschaf, eerst platen vervangen en het was goed, Maar na een rit van 90 km moest ik vanuit stilstand iets omhoog, met iets meer gas hoorde ik een schurend geluid en direct daarna weer slippende koppeling, wederom uit elkaar, nu ook de stalen platen en de veren vervangen, na 1e rit van 240 km exact hetzelfde. Kabel loopt soepel hevel komt nergens tegen aan. Ik heb ontkoppelmechanisme niet gecontroleerd en heb ook de "verende" plaat niet vervangen. Maar van dat laatste komt volgens mij geen schurend geluid. Kan er in het ontkoppelmechanisme iets fout gaan? suggesties voordat ik alles voor de 3e keer openhaal.
Koppeling gl1000
- Harry&Anna
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 jun 2019, 12:54
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Wervershoof
- peter
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 7333
- Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Velden noord limburg
Re: Koppeling gl1000
Juiste olie in het blok? Gebruik olie voor natte koppeling, normale motorfietsolie zou moeten volstaan in de dikte 10w40.
Ook achterop je blok controleren of het gaffeltje waar de kabel in gaat niet te strak staat.
Ook achterop je blok controleren of het gaffeltje waar de kabel in gaat niet te strak staat.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. 
Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44
Re: Koppeling gl1000
Topic verplaatst omdat het een 1100 betreft en daar is een forum voor.
- DonvanVliet
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Koppeling gl1000
? Het gaat toch over een 1000.
- Harry&Anna
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 jun 2019, 12:54
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Wervershoof
Re: Koppeling gl1000
Juiste olie gebruikt. Mineraal en voor natte koppeling. Kabel heeft genoeg speling. Maar het gebeurt na een schurend geluid bij meer gasgeven en koppeling op laten komen. Net of er iets tussenzit. En ja. Het gaat over een gl1000 k3
- Harry&Anna
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 jun 2019, 12:54
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Wervershoof
Re: Koppeling gl1000
Ja Peter, dank je, de schroef in het midden van de gaffel zat zo vast dat ik er in begin maar vanaf gebleven ben, met tangetje losgekregen en nu meer ruimte op de koppeling hopelijk blijft kraakje nu ook weg. Gr Harry
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44
Re: Koppeling gl1000
Inderdaad, nu staat het goed!
- Harry&Anna
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 jun 2019, 12:54
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Wervershoof
Re: Koppeling gl1000
Raar het gaat om een gl1000 K3, uit 1978 waar komt het verhaal vandaan dat het een 1100 betreft?GoldWingForum schreef: ↑06 sep 2021, 23:21Topic verplaatst omdat het een 1100 betreft en daar is een forum voor.
- peter
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 7333
- Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Velden noord limburg
Re: Koppeling gl1000
Hoop voor jou dat het nu goed is. Zelf moet ik de verende plaat ook vervangen, ik heb de bekende knak bij opkomen koppeling.
Ik heb hier nog eentje liggen van een later type.
Lukt dat een beetje de platen wisselen zonder je blok te verwijderen?
Ik heb hier nog eentje liggen van een later type.
Lukt dat een beetje de platen wisselen zonder je blok te verwijderen?
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. 
Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1000 k2
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd gerestaureerd
Honda cb750f2 gerestaureerd
Suzuki GT750 J gerestaureerd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten