GL1000 1975

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1978

Bericht door Frank Selen » 14 jan 2021, 15:11

Oh oke, dank je, Peter!

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 1978

Bericht door DonvanVliet » 17 jan 2021, 14:03

Ja kan een beetje vastzitten door oxidatie ofzo.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1978

Bericht door Frank Selen » 17 jan 2021, 20:34

Dummytank en zijpanelen gespoten en strips geplakt. Een dezer dagen spuiten met hoogglans 2K-lak :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: GL1000 1978

Bericht door De Motormuis » 18 jan 2021, 07:37

Dat ziet er netjes uit.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975/1978 - Gereedschapsbakje

Bericht door Frank Selen » 18 jan 2021, 14:34

Op deze plek hoor toch een gereedschapsbakje!? Ik vermoed dat er verschillende vormen zijn voor verschillende K's. Zoals gezegd, mijne is volgens RDW uit '78, maar het framenummer zegt K0 uit '75. Nog ergens te koop (zie er twee bij Biker's Best), maar welke is juist? Zelf mooi op maat maken van hout? Inlaten van het luchtfilterhuis moeten natuurlijk wel goed open blijven.
Afbeelding

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 1975

Bericht door DonvanVliet » 18 jan 2021, 15:54

Is dat geen 1200 luchtfilterdeksel?

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 18 jan 2021, 16:17

Hahah, helemaal grappig. Maar het ding past wel.. Nummer dat er op staat is: HM MB9AF.

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 1975

Bericht door DonvanVliet » 18 jan 2021, 16:21

Dan zal het hele luchtfilterhuis anders zijn. Kan ook van een 1100 zijn trouwens.

Afbeelding
Deze is van een GL1000.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 18 jan 2021, 17:04

Opmerkelijk, Don! Zal inderdaad in het geheel een huis zijn van een 1100 of 1200. Dat hoeft niet problematisch te zijn?

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 22 jan 2021, 17:20

De gespoten panelen weer gemonteerd: Klik!

Afbeelding

Tijdens het laatste ritje gaf de linker richtingaanwijzer de geest. Geen lampen voor en achter, geen geluid en geen indicatielampje. Dus moet nog even gaan zoeken. Zekering, schakelaar of relais?

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 1975

Bericht door jwt67 » 22 jan 2021, 18:44

Frank Selen schreef:
18 jan 2021, 17:04
Opmerkelijk, Don! Zal inderdaad in het geheel een huis zijn van een 1100 of 1200. Dat hoeft niet problematisch te zijn?
Is vast geen probleem maar in het kader van originaliteit zou ik er één van de gl1000 inzetten. Dan past meteen je gereedschapbak weer. Op ebay worden genoeg luchtfilters aangeboden om wat uit te zoeken.
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 1978

Bericht door jwt67 » 22 jan 2021, 18:50

Ziet er goed uit zeker met de blanke lak erop. Leuk klusje om de striping er netjes op te krijgen ;)
GL1000 K2

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 23 jan 2021, 11:41

Dank je, JW.
Op zoek naar de storing van het linker knipperlicht. De contacten van de knipperlichtautomaat achter het linker dummytankpaneel gecontroleerd en gereinigd. Als hier iets geen goed contact zou maken, deden beide richtingaanwijzers het niet lijkt me!? Alle zekeringen en contacten schoongemaakt achter dit paneel. Zijn er nog ergens anders zekeringen aanwezig? Schakelaar op het stuur geopend en visueel gecontroleerd. Alles ook met contactspray ingespoten. Maar geen resultaat, waar kan ik verder zoeken?

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 24 jan 2021, 09:49

Frank Selen schreef:
23 jan 2021, 11:41
Op zoek naar de storing van het linker knipperlicht....
waar kan ik verder zoeken?
Ik lees, zonder verdere opgave van redenen, op internet bij andere motoren dat zo'n storing (één richtingaanwijzer functioneert niet) ook aan het contactslot kan liggen. Nou is mijn contactslot ook echt brak. Ik kan maar twee standen, on en off, kiezen met het sleuteltje, maar ook met een schroevendraaier :shock:
Zou het aan het contactslot kunnen liggen en is dat makkelijk te vervangen?

peter

Re: GL1000 1975

Bericht door peter » 24 jan 2021, 14:42

Het contactslot is een eitje om te vervangen. Nadeel is dat je niet je tank kan openen met dezelfde sleutel. Je zal dus een setje moeten zoeken van contact, tank en de helmsloten.
Wtb je knipperlicht; ik zou toch de schakelaar even goed controleren. Desnoods even overbruggen en kijken wat hij doet.

Plaats reactie