GL1000 1975
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: GL1000 1975
Hoi Frank
de richtingaanwijzers zaten bij mij in de achterste ogen zeg maar die nu bij jou nog open zijn.
het rek zwartmaken kan idd maar doe het wel goed met de juiste primer enz.
bij mij is het na een paar jaar weer gaan bladderen ik heb het toen gestraald en dan blijft het eigenlijk het mooiste.
het rek heb ik nu niet meer omdat ik eigenlijk geen koffers wil meer ik heb nu alleen nog de topkoffer als steun voor mijn vrouw.
gaan we op reis nemen we de freebird mee
de richtingaanwijzers zaten bij mij in de achterste ogen zeg maar die nu bij jou nog open zijn.
het rek zwartmaken kan idd maar doe het wel goed met de juiste primer enz.
bij mij is het na een paar jaar weer gaan bladderen ik heb het toen gestraald en dan blijft het eigenlijk het mooiste.
het rek heb ik nu niet meer omdat ik eigenlijk geen koffers wil meer ik heb nu alleen nog de topkoffer als steun voor mijn vrouw.
gaan we op reis nemen we de freebird mee
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1975
Dank voor jullie opmerking.
Het rek tijdelijk bevestigd en de koffers gepast. Met een beetje aanpassingen moet dat wel lukken.
De linker beugel komt wel erg dicht langs de remklauw, komt er zeker tegen met flink doorveren, dus verbuigen.
Juiste afstand houden tussen koffers en rek, anders gaat de deksel niet open.
In elk rek een gat maken om de koffers met een bout te borgen.
Later ga ik de koffers opnieuw zwart spuiten met behoud van de strepen en het logo en het rek zwart maken. Boven op het rek komen dan hardhouten latjes. Ook ideeën om nog twee zwarte, grotere koffers van hout te maken zodat ik voldoende bergruimte heb om te gaan kamperen. Ivm met andere, grotere projecten komt dat later!
Het rek tijdelijk bevestigd en de koffers gepast. Met een beetje aanpassingen moet dat wel lukken.
De linker beugel komt wel erg dicht langs de remklauw, komt er zeker tegen met flink doorveren, dus verbuigen.
Juiste afstand houden tussen koffers en rek, anders gaat de deksel niet open.
In elk rek een gat maken om de koffers met een bout te borgen.
Later ga ik de koffers opnieuw zwart spuiten met behoud van de strepen en het logo en het rek zwart maken. Boven op het rek komen dan hardhouten latjes. Ook ideeën om nog twee zwarte, grotere koffers van hout te maken zodat ik voldoende bergruimte heb om te gaan kamperen. Ivm met andere, grotere projecten komt dat later!
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: GL1000 1975
Hoi Frank
hier waren de onderste beugels ook rond gebogen anders kom je er niet mee weg idd.
Voor het krauser rek zijn ook top koffers te koop geweest en misschien komen die op marktplaats nog wel eens voorbij.
Misschien een wat gekke opmerking maar ga je alleen rijden of neem je een duo mee ??dit ivm met het laad vermogen van de motor
dit was voor mij de reden de koffers in de vuilbak te laten zakken en een freebird aan te schaffen
als ik lees over 2 houten koffers gaat het gewicht zeker mee tellen en zit je al snel aan de max is een roltas van ortlieb dan niet handiger ??
op de plaats van bestemming steeds je koffers leeg halen is ook niet alles die tas kun je zo meenemen en is 100% waterdicht.
Mijn idee he meer niet:)
nog iets mijn rek zat ook vast op het achterspatbord dit was tegen het evt zwabberen
Gerard
hier waren de onderste beugels ook rond gebogen anders kom je er niet mee weg idd.
Voor het krauser rek zijn ook top koffers te koop geweest en misschien komen die op marktplaats nog wel eens voorbij.
Misschien een wat gekke opmerking maar ga je alleen rijden of neem je een duo mee ??dit ivm met het laad vermogen van de motor
dit was voor mij de reden de koffers in de vuilbak te laten zakken en een freebird aan te schaffen
als ik lees over 2 houten koffers gaat het gewicht zeker mee tellen en zit je al snel aan de max is een roltas van ortlieb dan niet handiger ??
op de plaats van bestemming steeds je koffers leeg halen is ook niet alles die tas kun je zo meenemen en is 100% waterdicht.
Mijn idee he meer niet:)
nog iets mijn rek zat ook vast op het achterspatbord dit was tegen het evt zwabberen
Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1975
Zal bijna altijd alleen rijden, Gerard. Goed idee van de roltas, zal ik eens bekijken. Beugel om te bevestigen aan het spatbord heb ik er ook bij, nog op maat maken.
Enne.. mooi kunstwerk aan de muur
Enne.. mooi kunstwerk aan de muur
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: GL1000 1975
*****
Leuk en origineel die Goldwing motor daar aan de muur....!
En wat een prachtige gele Goldwing staat daar geparkeerd........een echte beauty !!
Leuk en origineel die Goldwing motor daar aan de muur....!
En wat een prachtige gele Goldwing staat daar geparkeerd........een echte beauty !!
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: GL1000 1975
Dat kunstwerk hangt bij koltd ook een forum lid Harry heeft voor mij zeer vakkundig de trekhaak voor de freebird gemaakt
maar op goldwing gebied is er erg weinig wat Harry niet kan
@Ruud die motor heeft ooit bij jou voor de deur gestaan wij kennen elkaar
Gerard
maar op goldwing gebied is er erg weinig wat Harry niet kan
@Ruud die motor heeft ooit bij jou voor de deur gestaan wij kennen elkaar
Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: GL1000 1975
*****
Ja Gerard,
Inderdaad, ik kan mij nog herinneren dat wij elkaar enkele jaren geleden gezien hebben.
Je was toen zonder aanhanger dacht ik.
Dat kunstwerk bij Harry ken ik........wel eens by Harry geweest.......
Ich dacht dus even dat jij er ook een aan de muur had.
Hartelijke groeten en "all the best".........
Ruud
Ja Gerard,
Inderdaad, ik kan mij nog herinneren dat wij elkaar enkele jaren geleden gezien hebben.
Je was toen zonder aanhanger dacht ik.
Dat kunstwerk bij Harry ken ik........wel eens by Harry geweest.......
Ich dacht dus even dat jij er ook een aan de muur had.
Hartelijke groeten en "all the best".........
Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1975
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: GL1000 1975
Hallo Frank
het ziet er netjes uit zo dat koffer rek ik ben ooit ook begonnen met 1 gebroken spaak in mijn ogen een voorbode van meer ellende
heb toen beide wielen herspaakt met rvs spaken van haan wheels.
want als er 1 breekt volgt de rest meestal vanzelf helaas
Gerard
het ziet er netjes uit zo dat koffer rek ik ben ooit ook begonnen met 1 gebroken spaak in mijn ogen een voorbode van meer ellende
heb toen beide wielen herspaakt met rvs spaken van haan wheels.
want als er 1 breekt volgt de rest meestal vanzelf helaas
Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1975
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: GL1000 1975
Netjes gemaakt!
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1975
Even nog een terugkoppeling. Afgelopen tijd hebben we de volgende werkzaamheden verricht: contactpunten en condensatoren vernieuwd, lichthoogte en ontsteking gesteld en carburateurs gesynchroniseerd. En nu lijkt het aan-uit-fenomeen opgelost. Vermoeden is dat het synchroniseren de oplossing heeft gebracht.Frank Selen schreef: ↑17 jan 2022, 09:48Niets meer gedaan aan het aan-uit-fenomeen, Don. Ik merk ook geen verschil bij een koude of warme motor.
-
- Berichten: 704
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: GL1000 1975
Dat klinkt goed. Nou wachten op wat beter weer