GL1000 1975
- Frank Selen
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Re: GL1000 1975
Dag Bertrand, nee geen logo van Honda op mijn zadel. Bij een eerdere zoektocht naar onderdelen voor mijn GL1000 kwam ik een webshop in New York tegen met hele redelijke prijzen: klik
En ook dit zadel, wellicht voldoet het aan jouw wensen: klik. Geen idee wat de verzendkosten zullen zijn, maar daar kun je een mail over sturen zeggen ze.
Zeer fraaie GL1000 heb je, Bertrand
Koffers en windscherm denk ik ook wel eens over na, wat doet dat met de rijeigenschappen?
En ook dit zadel, wellicht voldoet het aan jouw wensen: klik. Geen idee wat de verzendkosten zullen zijn, maar daar kun je een mail over sturen zeggen ze.
Zeer fraaie GL1000 heb je, Bertrand
Koffers en windscherm denk ik ook wel eens over na, wat doet dat met de rijeigenschappen?
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Re: GL1000 1975
Dag Frank,
Ik heb dat zadel op die website eens bekeken maar er staat bij " SOLD" dus je kan het ( voorlopig ) niet meer bestellen.
Het zadel die ik op het oog had is intussen verkocht, te lang getwijfeld door mij ivm de vraagprijs in verhouding tot de staat.
Als je ooit ergens een K3 zadel tegenkomt, laat maar iets horen. Ik volg Marktplaats, zijn er nog interessante tweedehandssites in Nederland?
Betreft dat windscherm : ik had dit gemonteerd nadat ik de Vetterkuip had gedemonteerd ( die was wel comfortabel samen met een hoger stuur ). Echter : ik vind er meer nadelen dan voordelen aan. Geeft teveel turbulentie en windgeluiden. Dus het windscherm is intussen gedemonteerd. En zo oogt hij er terug origineel uit.
Betreft de koffers : dit zijn originele oerdegelijke Hondaline-koffers waar ik erg tevreden over ben. Persoonlijk vind ik ze perfect passen bij mijn GL1000. Je zal ze nog zelden vinden. Rijeigenschappen : nooit nadelen ondervonden en veel meer dan 120 km/u rij ik de laatste jaren niet meer...
Ik heb dat zadel op die website eens bekeken maar er staat bij " SOLD" dus je kan het ( voorlopig ) niet meer bestellen.
Het zadel die ik op het oog had is intussen verkocht, te lang getwijfeld door mij ivm de vraagprijs in verhouding tot de staat.
Als je ooit ergens een K3 zadel tegenkomt, laat maar iets horen. Ik volg Marktplaats, zijn er nog interessante tweedehandssites in Nederland?
Betreft dat windscherm : ik had dit gemonteerd nadat ik de Vetterkuip had gedemonteerd ( die was wel comfortabel samen met een hoger stuur ). Echter : ik vind er meer nadelen dan voordelen aan. Geeft teveel turbulentie en windgeluiden. Dus het windscherm is intussen gedemonteerd. En zo oogt hij er terug origineel uit.
Betreft de koffers : dit zijn originele oerdegelijke Hondaline-koffers waar ik erg tevreden over ben. Persoonlijk vind ik ze perfect passen bij mijn GL1000. Je zal ze nog zelden vinden. Rijeigenschappen : nooit nadelen ondervonden en veel meer dan 120 km/u rij ik de laatste jaren niet meer...
- Frank Selen
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Re: GL1000 1975
Vreemd, Bertrand. Ik heb dit zadel al een tijdje op het oog, nog niet een keer "SOLD" erbij zien staan.
Dit is wel het juiste zadel? En de prijs zou ook erg gunstig zijn, toch? Zoek je alleen naar een origineel Honda zadel?
Buiten marktplaats en ebay zijn er weinig tweedehandssites in Nederland waar je kans hebt op een origineel Honda zadel denk ik.
Dit is wel het juiste zadel? En de prijs zou ook erg gunstig zijn, toch? Zoek je alleen naar een origineel Honda zadel?
Buiten marktplaats en ebay zijn er weinig tweedehandssites in Nederland waar je kans hebt op een origineel Honda zadel denk ik.
Re: GL1000 1975
Geen compleet zadel en ook niet origineel maar er zijn wel hele mooie overtrekken te koop van prima kwaliteit. Dit overtrek kost nu 99,- en is een exacte kopie van het originele K2 zadel. Er zijn vast ook K1 en K3 overtrekken te koop en dat dan in combinatie met een minder mooi zadel kan ook een optie zijn..........
GL1000 K2
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Re: GL1000 1975
Waar is deze laatste te koop? Ziet er wel heel erg goed uit.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: GL1000 1975
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank Selen
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Re: GL1000 1975 - kleppenstellen
En Bertrand, al vorderingen met je zadel?
Ik ga zelf (voor de eerste maal) de kleppenstellen. Even voor de zekerheid vragen:
Ik zet het timing wheel op T1. Dan controleer ik of er speling is op de klepstoters van cilinder 1. Is dat niet het geval, dan draai ik de motor 360 graden door totdat ik weer op hetzelfde punt ben bij T1 en dus wel speling heb op de klepstoters van cilinder 1.
Dan kleppenstellen: in- en uitlaat van cilinder 1, uitlaat cilinder 3 en inlaat cilinder 4.
Weer 360 graden rond tot weer T1.
Dan kleppenstellen: in- en uitlaat van cilinder 2, inlaat cilinder 3 en uitlaat cilinder 4.
Ik lees namelijk ook ergens over T2, maar die stand hoef ik niet te gebruiken, toch alleen T1?
Overigens kan ik heel makkelijk de motor draaien met de kickstarter!
Ik ga zelf (voor de eerste maal) de kleppenstellen. Even voor de zekerheid vragen:
Ik zet het timing wheel op T1. Dan controleer ik of er speling is op de klepstoters van cilinder 1. Is dat niet het geval, dan draai ik de motor 360 graden door totdat ik weer op hetzelfde punt ben bij T1 en dus wel speling heb op de klepstoters van cilinder 1.
Dan kleppenstellen: in- en uitlaat van cilinder 1, uitlaat cilinder 3 en inlaat cilinder 4.
Weer 360 graden rond tot weer T1.
Dan kleppenstellen: in- en uitlaat van cilinder 2, inlaat cilinder 3 en uitlaat cilinder 4.
Ik lees namelijk ook ergens over T2, maar die stand hoef ik niet te gebruiken, toch alleen T1?
Overigens kan ik heel makkelijk de motor draaien met de kickstarter!
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Re: GL1000 1975
Dag Frank,
De methode die u beschrijft is perfect volgens het boekje.
T2 heb je niet nodig. Op het vliegwiel heb je telkens een combinatie T1F en T2F staan, het getal staat telkens tussen T en F.
F1 en F2 heb je nodig om de ontsteking af te stellen.
Betreft zadel : ik blijf uitkijken, ooit kom ik er wel ééntje tegen, maar het moet K3 zijn.
Intussen staat de moto onder het zeil ... slecht weer en coronatoestanden .... hopelijk wordt alles weer normaal binnenkort.
De methode die u beschrijft is perfect volgens het boekje.
T2 heb je niet nodig. Op het vliegwiel heb je telkens een combinatie T1F en T2F staan, het getal staat telkens tussen T en F.
F1 en F2 heb je nodig om de ontsteking af te stellen.
Betreft zadel : ik blijf uitkijken, ooit kom ik er wel ééntje tegen, maar het moet K3 zijn.
Intussen staat de moto onder het zeil ... slecht weer en coronatoestanden .... hopelijk wordt alles weer normaal binnenkort.
- Frank Selen
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
-
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: GL1000 1975
Gl1000 zoals in de manual volgen en dan komt het goed.
- Frank Selen
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Re: GL1000 1975
Ja, heb ik paar digitaal en het boek van Darlington
Vanmorgen de kleppen gesteld, ging inderdaad goed
- Frank Selen
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Re: GL1000 1975
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: GL1000 1975 - kleppenstellen
Gaaf hè, kleppen stellen met een schroevendraaier, een ringsleuteltje en een setje voelermaatjes. Ik was er vroeger in die goeie ouwe tijd altijd snel mee klaar met mijn GL1000 en GL1100. Nu, met mijn GL1800, zou ik het zelf nog wel kunnen maar het is zo'n gedoe dat ik er liever mee naar een specialist ga, Antoon dus. Het had eigenlijk al lang gebeurd moeten zijn.Frank Selen schreef: ↑22 mei 2021, 12:37En Bertrand, al vorderingen met je zadel?
Ik ga zelf (voor de eerste maal) de kleppenstellen. Even voor de zekerheid vragen:
Ik zet het timing wheel op T1. Dan controleer ik of er speling is op de klepstoters van cilinder 1. Is dat niet het geval, dan draai ik de motor 360 graden door totdat ik weer op hetzelfde punt ben bij T1 en dus wel speling heb op de klepstoters van cilinder 1.
Dan kleppenstellen: in- en uitlaat van cilinder 1, uitlaat cilinder 3 en inlaat cilinder 4.
Weer 360 graden rond tot weer T1.
Dan kleppenstellen: in- en uitlaat van cilinder 2, inlaat cilinder 3 en uitlaat cilinder 4.
Ik lees namelijk ook ergens over T2, maar die stand hoef ik niet te gebruiken, toch alleen T1?
Overigens kan ik heel makkelijk de motor draaien met de kickstarter!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten